וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכח משקט

3.9.2012 / 16:00

עם רוני לוי המסובך שתמיד קידם שחקנים טקטיים, עם קהל עצבני ולחץ לתארים, ברק יצחקי לא ימצא בקפריסין את השקט שחיפש. מדור השגרירים

סוף השבוע של נציגינו בתפוצות עמד בסימן העברות. יוסי בניון חזר לווסטהאם, קיבלנו שגרירים חדשים (ברק בדש, פיראס מוגרבי) וגם כאלה שעושים את הדרך חזרה לישראל (גילי ורמוט, דקל קינן). גם המדור השבועי עוסק בשגריר חדש-ישן, ברק יצחקי, ובודק האם אנורתוזיס ורוני לוי הם הקבוצה והמאמן המתאימים להרים את הקריירה של החלוץ אחרי שנזרק ממכבי תל אביב? ובגזרת ההמראות נבדוק את מצבו של עדן בן בסט, המוזמן הטרי לנבחרת, שהיה אחראי על אחד מארבעת השערים שכבשו השגרירים ביבשת במהלך משחקי סוף השבוע.

ממריא: עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
זו צריכה להיות השנה שלו. בן בסט/GettyImages

חלוץ ברסט היה אחד השגרירים הפחות מדוברים ומוערכים אשתקד. מבין כל השחקנים שיצאו אשתקד לאירופה, בן בסט היה אחראי על המעבר החד ביותר - מהפועל חיפה לאחת הליגות הקשות והפיזיות ביבשת. אלא שבהרבה עבודה קשה, החלוץ הפך במהרה לשחקן הרכב ואחד מאהובי הקהל. המספרים (ארבעה שערי ליגה ושני בישולים) אמנם טעוני שיפור, אבל מבחינת דקות המשחק והמעמד בקבוצה, לבן בסט הייתה עונה מוצלחת יותר מרוב השגרירים ובקרב אנשי המקצוע בצרפת, החלוץ זוכה להערכה על ההתאקלמות המהירה וההשתלבות בברסט.

למרות זאת, הקרדיט בדמות הזימון לנבחרת לא הגיע, כאשר איתי שכטר ובן שהר, לדוגמה, זכו לעדיפות על פניו. השניים אמנם סבלו מפציעות ומנסיבות לא קלות בקבוצות שלהם, אבל בשורה התחתונה שיחקו פחות ולא כבשו יותר מבן בסט בברסט. גם תומר חמד, עומר דמארי וטל בן חיים ראו דקות משמעותיות יותר במדים הלאומיים. בן בסט? אלי גוטמן זימן אותו למחנה האימונים באוסטריה וגרמניה, אך לא העניק לו דקות משחק.

גם המאמן הטרי של ברסט, לנדרי שובאן, היה מודאג מהתקפת הקבוצה שכבשה אשתקד את כמות השערים הנמוכה בליג 1 (31) והחליט לצרף לסגל מספר שחקני התקפה בראשם ההולנדי חרליסון בנסחופ שהגיע מאלקמאר. בנסחופ בן ה-23 פתח בשלושת מחזורי הליגה הראשונים, בהן כבשה ברסט שער אחד וצברה שלוש נקודות. שובאן הבין שהוא זקוק לשינוי והרכיב את בן בסט (ששיחק עד אז 51 דקות במצטבר כמחליף) למשחק הביתי מול טרואה.

11 דקות בלבד לקחו לחלוץ לכבוש את שער הבכורה שלו העונה וברסט המשיכה לניצחון דרמטי 1:2 (משחק שלישי שלה מארבעה מחזורים שמוכרע בתוספת הזמן). בן בסט זכה שוב לשבחים וקיבל ציונים גבוהים בעיתונים על ההופעה המוצלחת. השר הגיע גם בדמות זימון לנבחרת לקראת פתיחת הקמפיין, בשלב הראשוני כגיבוי לליאור רפאלוב שכשירותו עומדת בספק. יש לבן בסט עוד סיבה להתעודד: בעונה שעברה, שער הבכורה שלו הגיע במחזור השישי. האם זה סימן להמשך?

בן בסט יודע היטב שבעונה השנייה בקבוצה, המטרה המוצהרת שעומדת בפניו היא לשפר את השורה הסטטיסטית, לכבוש יותר, להיות יותר מעורב ולהמשיך בהתקדמות. אם זה יקרה, אף אחד בנבחרת כבר לא יוכל להמשיך להתעלם ממנו.

נוחת - ברק יצחקי (אנורתוזיס)

ברק יצחקי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא בא לנופש. יצחקי/ברני ארדוב

לפני שלושה שבועות וחצי אירחה אנורתוזיס את דילה גורי הגאורגית למשחק הגומלין במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. האוהדים המקומיים חשבו שהם מגיעים לטיול אחרי ה-0:1 שהשיגה הקבוצה במשחק החוץ, אבל שבע דקות לסיום לוח התוצאות הראה 0:3 לגאורגים והיציעים רתחו. אוהדים פרצו למגרש בזעם והציבו כמטרה את השוער המונטנגרי סרג'אן בלאז'יץ' שנמלט על נפשו. גם הקבוצה האורחת ירדה מהדשא והמשחק פוצץ כשבמקביל, ההתפרעויות והעימותים עם השוטרים נמשכו עוד זמן ממושך בתוך ומחוץ לאצטדיון בלרנקה.

הסיפור הזה ממחיש בצורה נהדרת את הלך הרוח באנורתוזיס, המועדון הכי לחוץ באי השכן. אחרי ארבע שנים בלי תואר, ובמיוחד על רקע ההצלחה של היריבות בזירה האירופית, באנורתוזיס אין סבלנות. האוהדים רוצים לראות תוצאות והם רוצים לראות אותם אתמול. ההנהלה, שהחליפה שישה מאמנים בשלוש שנים, מנסה להרגיע את הרוחות, אבל לא תסבול עוד שנה בלי תואר. כך שאם יצחקי מחפש שקט, שנת התאוורות רגועה מהכדורגל הישראלי, הוא הגיע למקום הלא נכון.

קיץ לא פשוט עבר על אחד החלוצים המוכשרים של הכדורגל הישראלי. כבר בחודש יוני, עוד לפני פתיחת האימונים, הודיעו לו ג'ורדי קרויף ואוסקר גרסיה כי הוא משוחרר ממכבי תל אביב. מאז, החלוץ שמר על שתיקה, התאמן לבד וחיפש קבוצה. השכר הגבוה שלו לא ריאלי עבור קבוצות ישראליות ואם כבר להשתתף בשכר, הצהובים, כהחלטה אסטרטגית, העדיפו להשאילו לקבוצה בחו"ל. על כל צרה שלא תבוא.

יצחקי כבר עשה סיבוב בבלגיה וחזר במהרה. מספרים שלא הצליח להתאקלם לשקט והפסטורליות של גנק והתגעגע לאקשן, למשפחה והחברים. קפריסין תשאיר אותו קרוב יותר. השאלה היא: מה הוא יכול להפיק שם מקצועית ובמיוחד תחת מאמן בדמותו של רוני לוי?

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
לא חלש, אבל בטח לא חזק. רוני לוי/רויטרס

לוי מייעד ליצחקי את עמדת החלוץ המרכזי כשלצידו ישחקו כמה משחקני ההתקפה המבטיחים בקפריסין. באגף השמאלי מתופקד מי שנחשב לשחקן הטוב בליגה, הקולומביאני ריקרדו לאבורדה, ובאגף הימני הספרדי המצוין טוני קאלבו. מתחת לחלוץ משחק הרכש הכי מבטיח של לוי הקיץ, ג'וליאנו ספדאסיו הברזילאי. מדובר בשלישיית שחקנים טכנית, מהירה ומסוכנת שכל שחקן בה מסוגל לכבוש. יצחקי הוא לא 9 קלאסי ולא שיחק בעמדה הזו במכבי תל אביב, אבל הוא סקורר מחונן ואמור לקבל אספקה בלתי פוסקת של כדורים.

הבעיה של אנורתוזיס, מספרים בקפריסין, היא דווקא בחלק האחורי. כך, למרבה האבסורד, לוי בנה קבוצה ששונה לחלוטין ממה שהתרגלנו לראות ממנו. המאמן ספג ביקורת על קבוצות אפורות וטקטיות מדי, תמיד העדיף שחקנים ממושמעים טקטית, קשוחים שאוהבים לעשות עבודה שחורה על פני כוכבים בעלי יכולת טכנית. בקבוצות שלו בלטו שחקנים כמו וואליד באדיר, עידן טל, רוברטו קולואטי, אבל לא וירטואוזים בסגנון של יצחקי.

לוי הוביל אשתקד את אנורתוזיס למקום הרביעי עם תוצאות טובות מול הגדולות ולמרות שלא פתח את העונה. הוא זכה להערכה בהנהלה וביציעים ולכן קיבל בקיץ יד חופשית לעשות כרצונו וביצע מהפכת ענק. הוא שחרר שחקנים בכירים והחתים 16(!) שחקני רכש (כולל השוער בלאז'יץ' שכבר שוחרר). אלא שההדחה מאירופה פגעה במעמדו. עיתונאים באי מסבירים שמעמדו "לא חלש, אבל בהחלט לא חזק כשהיה". אחרי ההדחה התקיימה ישיבת הנהלה, בה הוחלט להעניק לו גיבוי. גם הקהל, מספרים, כבר חלוק בדעתו בעניין המאמן.

העונה נפתחה בשבת עם 1:5 קליל על פאפוס החלשה, מה שנתן שקט זמני. בהנהלת אנורתוזיס קיבלו החלטה עקרונית לא להיות קלים על ההדק, אבל בתקשורת משוכנעים: "שני הפסדים לא מחויבי המציאות ולוי יהיה בחוץ. באנורתוזיס מסתכלים רק על תוצאות והקהל לא ייתן להנהלה שקט". אז אחרי הפוגה של כמה עונות, יצחקי ולוי, שניים שכבר זכו בתארים, חוזרים למאבק האליפות. זה יכול להסתיים כסיפור ההצלחה של השנה, זה גם יכול להסתיים אחרת. תשאלו את השוער בלאז'יץ'.

מדד שחקני הנבחרת

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. אדריאן הרבשטיין
המצב לא מעודד. גוטמן/אדריאן הרבשטיין

מעקב דקות המשחק של השגרירים בנבחרת השבוע:

דודו אוואט (מאיורקה) - 90 דקות ושער נקי
יובל שפונגין (אומוניה) - 90 דקות
דן מורי (ויטסה) - לא נכלל בסגל
גל שיש (בוורן) - 90 דקות
יוסי בניון (ווסטהאם) - לא נכלל בסגל בשל המעבר המאוחר
גילי ורמוט (קייזרסלאוטרן) - לא נכלל בסגל בשל המעבר הצפוי להפועל תל אביב
ביברס נאתכו (רובין קאזאן) - 90 דקות
אלמוג כהן (נירנברג) - לא שותף
ליאור רפאלוב (קלאב ברוז') - 34 דקות ושער. יצא בגלל פציעה
מאור מליקסון (ויסלה) - לא נכלל בסגל בגלל פציעה
איתי שכטר (סוונסי) - לא שותף
תומר חמד (מאיורקה) - 90 דקות
בן שהר - משחק הערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully