וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום בהיר רואים את סלובניה

3.9.2012 / 0:03

איך מסיימים במקום השני? מה הסיכוי לסיים במקום השלישי ולעלות? ומה אם נסיים במקום ה-4? כל התסריטים האפשריים

שלושה משחקים נותרו לנבחרת ישראל עד לסיום קמפיין מוקדמות אליפות אירופה, והסיכוי לתפוס את אחד הכרטיסים לאליפות אירופה הוא לא קטן. הנבחרת תקיים השבוע עוד שני משחקי בית מול איסלנד ביום רביעי וסלובקיה ביום שבת וביום שלישי הבא תנעל ישראל את המוקדמות במשחק חוץ בבלגרד ארינה מול נבחרת סרביה.

16 נבחרות תעפלנה ממשחקי מוקדמות אליפות אירופה לאליפות בשנה הבאה בסלובניה, והן תצטרפנה ל-8 שכבר עשו זאת בזכות השתתפות הקיץ בטורניר הקדם אולימפי או במשחקים האולימפיים עצמם. ארבעה נבחרות כבר עלו, איטליה, קרואטיה, אוקראינה ומונטנגרו, ועוד מספר נבחרות קרובות מאוד להבטיח את ההעפלה. שתי הנבחרות הראשונות מכל בית יעלו אוטומטית, וארבע נבחרות נוספות שיסיימו עם המאזן הטוב ביותר מתוך כל הנבחרות שיסיימו במקום השלישי, תעפלנה גם כן.

רגע לפני קו הסיום של הבית, וכשברור שהמקום הראשון גם מבחינה תיאורטית כבר מחוץ להישג יד, אנו מציגים לכם את התסריטים האפשריים לעלייה לאליפות אירופה – וגם איך לא נעשה את זה.

מקום שני – לא רק ניצחון בסרביה

כדי לא להיות תלויה במה קורה בבתים האחרים תצטרך נבחרת ישראל לסיים במקום השני, מקום בו היא ממוקמת נכון לעכשיו. בשני תסריטים אפשריים תסיים ישראל כסגנית בית א' – הראשונה היא הפשוטה ביותר – שלושה ניצחונות, כולל אחד קשה במיוחד על נבחרת סרביה בחוץ. במקרה זה מסיימת ישראל במקום השני ללא כל קשר לתוצאות האחרות בבית.

התסריט השני הוא פחות ריאלי, אך אפשרי. במקרה הזה יכולה ישראל להפסיד בסרביה עד הפרש מסוים שייקבע רק אחרי המשחק בין סרביה לאסטוניה, ההפרש בו ניצחה ביד אליהו את הנבחרת של דושאן איבקוביץ', אך תצטרך לפני כן שסרביה תפסיד לאסטוניה בחוץ. כמו כן ישראל זקוקה גם הפסד של אסטוניה למונטנגרו, על מנת שהנבחרת של טיט סוק לא תתפוס את המקום השני.

מקום שלישי – הוציאו את המחשבונים

ראשית יש להסתכל באיזה סיטואציות תסיים ישראל במקום השלישי. בהנחה שלא נשמוט את אחד המשחקים הביתיים מול איסלנד וסלובקיה, הפסד לסרביה, שגם כן לא הפסידה לאיסלנד או אסטוניה, ישלח את ישראל לבדוק מה קורה בבתים האחרים. תסריט שני, הוא הפסד של סרביה באסטוניה ביום שישי, וניצחון בהפרש גדול, שכאמור ייקבע רק לאחר המשחק בין הסרבים לאסטונים, ישלח את ישראל למקום השלישי.

כעת אפשר להסתכל על הבתים האחרים ולראות האם בכלל ישראל תהיה מדורגת בין ארבע הנבחרות שיעלו מהמקום השלישי. אם ישראל תסיים שלישית, היא תעשה זאת עם מאזן של 4 ניצחונות ו-4 הפסדים, אלא אם כן תשמוט משחק ביתי השבוע, אחרי שימחקו שני המשחקים מול הקבוצה שתסיים במקום האחרון בבית. כבר כעת ניתן לקבוע בוודאות שהקבוצה שתסיים במקום השלישי בבית ה', פולין או בלגיה תסיימנה עם מאזן טוב מזה.

שני בתים נוספים בהם הנבחרת שתסיים שלישית צפויה להיות בעלת מאזן טוב יותר הם בתים ד' ו-ו'. בבית ד' תיתכן סיטואציה לא ריאלית כל כך שלטביה תפסיד את כל שלושת משחקיה, אך אם תנצח אפילו אחד, מול רומניה או הולנד בחוץ, יחס הסלים שלה צפוי להיות טוב מזה של ישראל. בבית ו' טורקיה שמדורגת שלישית צריכה לשמוט שני משחקים מתוך השלושה שנותרו לה, אך קשה להאמין שהיא תפסיד לפורטוגל בחוץ, או לחילופין תפסיד שני משחקי בית מול איטליה וצ'כיה.

התקווה הישראלית האמיתית מגיעה מבתים ב' ו-ג'. בבית ב' יש מאבק משולש על המקום השני והשלישי בין שבדיה, בולגריה ואזרבייג'אן. השבדים נמצאים בעמדה הטובה ביותר לסיים במקום השני, שכן הם גברו על הבולגרים, אך הם עדיין צריכים להתארח באזרבייג'אן. כדי שהנבחרת שתסיים במקום השלישי תעשה זאת עם מאזן טוב יותר מ-4:4, היא תצטרך לנצח את גרמניה, וקשה להאמין שיותר משתי נבחרות יעשו את ההישג הזה, וכמו כן יחס הסלים של כל הנבחרות בבית נחות מזה של ישראל.

הבית בו בסבירות הגבוהה ביותר תסיים הנבחרת במקום השלישי עם מאזן נחות הוא בית ג'. כדי שהונגריה תסיים עם מאזן 3:5 היא צריכה לנצח את כל משחקיה, כולל מאבק ראש בראש על המקום השלישי בחוץ מול אוסטריה ומשחק בית מול קרואטיה, שעוד לא הפסידה משחק במוקדמות, והביסה אותה בחוץ ב-24 הפרש.

כפי שזה נראה נכון לשלושה מחזורים לסיום המוקדמות, אם ישראל תצליח לא לשמוט את המשחקים מול איסלנד וסלובקיה, ותעשה זאת בהפרש גבוה יחסית, היא תצטרך לא להיות מובסת מול סרביה כדי לעלות מאחד המקומות השלישי הטובים ביותר.

מקום רביעי – נקטע הרצף של אליפויות אירופה

קשה לראות כיצד נבחרת ישראל מסיימת במקום הרביעי ומאבדת סיכוי לעלות. התסריט היחיד שיכול להתרחש הוא הפסד באחד משני משחקי הבית לאיסלנד או סלובקיה, ובנוסף הפסד לסרביה, ששומרת על מאזן מושלם.

במקרה כזה גם אם אסטוניה תפסיד שני משחקים, וישראל תסיים במקום השלישי, המאזן שהיא תחזיק בו – 3 ניצחונות ו-5 הפסדים, לא יספיק לה לעלות. אם אסטוניה תנצח את מונטנגרו בתסריט זה, ישראל תסיים במקום הרביעי בבית, ולא תעלה בפעם ה-11 ברציפות לאליפות אירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully