וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס טיוס: "אין שום ספק שאנחנו טובים מאסטוניה"

הסנטר של ישראל מוכן למלחמה: "זה משחק החיים ומוות של הקמפיין". שיבק: "אנחנו צריכים להיות בשיא" (א', 20:00, ע' 1)

נבחרת ישראל תתארח מחר (ראשון) בטאלין בירת אסטוניה מול הנבחרת המקומית במסגרת מוקדמות אליפות אירופה (20:00, ערוץ 1). שחקני הנבחרת הגיעו לבירה האסטונית אמש לאחר מסע שכלל טיסת בוקר לורשה וטיסת המשך לטאלין. לאחר מכן קיבלו השחקנים מנוחה ארוכה, לאחר שלא נחו מאז ההפסד למונטנגרו ביום חמישי, והיום ערכו אימון בוקר, אסיפת וידאו ואימון מסכם לקראת המשחק.

בנבחרת יודעים שהפסד לאסטוניה יחסל את הסיכוי הריאלי להעפיל לאליפות אירופה וישאיר את הסיכוי כתיאורטי בלבד. במידה וישראל תנצח בנקודה אחת בלבד, היא תצטרך לקוות שאסטוניה תשמוט את המשחקים מול מונטנגרו וסרביה על מנת שתסיים במקום השלישי, ולאחר מכן תקווה להיות בין ארבע הנבחרות הטובות במקום השלישי כדי להעפיל. ניצחון בהפרש שגדול מ-2 נקודות מחזיר את שחקני הנבחרת לתמונת הסיכויים להעפלה.

בצוות המקצועי מקווים כי השחקנים שקיבלו דקות רבות בשני המשחקים האחרונים – יוגב אוחיון, ליאור אליהו, עומרי כספי ואלכס טיוס, ידעו לתפקד בצורה טובה במשחק שלישי ברציפות, אך במקביל ירצו מאוד לראות תרומה טובה יותר משחקני הספסל שלא משפיעים על המשחק לאחרונה – גיא פניני, רביב לימונד וגל מקל.

שחקני החמישייה שוחררו מאימון הבוקר כדי לנוח, אך באימון הערב הם צפויים לערוך אימון מלא. "זה משחק ענק שאנחנו חייבים לנצח", אמר טיוס לקראת ההתמודדות. "הם נבחרת שקלעת שלשות ברמה גבוהה והולכת חזק לריבאונד התקפה. היתרון שלהם שכולם אצלם יכולים לקלוע שלשות וזה יכול לעושת לנו בעיה. נצטרך לסגור טוב לריבאונד ולנסות להפריע לכל שלשה כדי שלא יקבלו זריקות קלות".

טיוס, שנמצא בכושר טוב, מרגיש כי הוא יכול להיות היתרון של הנבחרת מחר: "אין להם שחקן פנים גדול וחזק ואנחנו חייבים לנסות לשלוט בריבאונד ולרוץ למתפרצות כי בזה אנחנו טובים. זה בלי ספק משחק החיים והמוות של הקמפיין הזה. אנחנו בלי ספק קבוצה טובה יותר ויש לנו יותר כישרון מאשר להם, אבל מי שמגיע מוכן יותר וישחק נכון יותר ינצח. מעבר לזה אנחנו גם רוצים לנקום על הפסד הבית שם לא שיחקנו כמו שצריך".

"זה משחק שסיימנו אותו כחשוב ביותר בקמפיין מאז ההפסד הביתי להם", הוסיף המאמן אריק שיבק: "כבר אחרי המשחק ההוא היה לי ברור איפה נהיה פחות או יותר בשלב הזה. כמובן שרציתי לנצח גם את סרביה וגם את מונטנגרו, אבל גם אם היינו מנצחים את שתיהן עדיין היינו חייבים לנצח את המשחק הזה. דיברנו עם השחקנים על השגיאות שעשינו במשחק מולם בארץ, כי גם במשחק ההוא הובלנו ברובו ב-11-15 הפרש. כולם מדברים על הבעיה שלנו בריבאונד הגנה, אבל אם מנתחים אותם אחד לאחד, רואים ש-75 אחוז מהם הם לוס-בולס על הרצפה ולא כדורים למעלה, כך שאין סיבה שלא ננצח במאבקים האלו. בגלל סגנון המשחק שלהם וזה שהם זורקים משהו כמו 30 שלשות במשחק, בשאם נשלוט בריבאונד ובכדורים האלו על הרצפה, נעשה 10-12 נקודות קלות וישראל רצה היא ישראל חזקה".

שיבק דיבר עם השחקנים ארוכות על המשחק, המטרות וחשיבותו והסביר: "כבר לפני שבועיים חילקנו את התקופה עד סוף הקמפיין לשתי תקופות, עד המשחק מחר לאחריו. היום אנחנו מסיימים את החלק הראשון ועל פי הגרף שלנו אנחנו צריכים להיות כעת בשיא שלנו". למרות שהאולם בטאלין אמור להיות מלא, שיבק לא מטורד מהקהל או מהאווירה: "חלק לא קטן מהשחקנים היה פה עוד כשהייתי עוזר של צביקה שרף. מי שרגיל לשחק בנוקיה עם 11 אלף צופים או בברצלונה או מדריד, לא צריך להתרגש מהאווירה פה אלא להיפך".

אסטוניה – קרובים להישג מפתיע

הנבחרת של טיט סוק, שניצחה את ישראל במשחק הראשון בראשון לציון 86:88, יודעת שניצחון על נבחרת ישראל יקרב אותה מאוד להבטחת המקום השלישי ויהפוך את ההתמודדות שלה מול סרביה ביום שבת הקרוב למשחק על המקום השני. אסטוניה העפילה פעמיים בעידן המודרני לאליפות אירופה, ובתקשורת מספרים על התעניינות רבה במשחק מול ישראל מחר.

השחקן הבולט של הנבחרת המארחת עד כה בטורניר הוא כריסטיאן קאנגור הותיק, שקלע 21 נקודות מול ישראל, ורשם עד כה במוקדמות 15.1 נקודות ו-4.7 ריבאונדים. שני שחקנים נוספים שרושמים עד כה טורניר מוקדמות מוצלח הם יאנאר טאלטס שרושם 10.5 נקודות ו-8.3 ריבאונדים ובנו של המאמן, סטן סוק, שרושם 7.7 נקודות ו-5.7 אסיסטים בממוצע.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully