וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: ריאל מדריד מול סיטי, יובנטוס ודורטמונד?

בית מוות? או שאולי זלאטן ופ.ס.ז' מול מילאן? ומה עם אלופת אירופה צ'לסי? כל התרחישים להגרלת האלופות (ה', 19:00)

שלושה חודשים בלבד אחרי אותו ערב קסום במינכן, בו הצליחה צ'לסי לזכות בפעם הראשונה בתולדותיה בליגת האלופות אחרי ניצחון על באיירן מינכן בדו קרב פנדלים, אפשר כבר להתחיל להריח שוב את הריח המוכר והאהוב של שלב הבתים במפעל הקבוצות הטוב בעולם. מחר (חמישי, 19:00, ספורט5) תיערך הגרלת הבתים במפעל, כשכמו כל אחת מהשנים האחרונות יוגרלו 32 קבוצות מארבעה דרגים שונים לשמונה בתים של ארבע קבוצות כל אחד. שלב הבתים ייפתח ב-18 בספטמבר וכל קבוצה תתמודד בבית ובחוץ מול שלוש היריבות מהבית שלה, כשבסופו של דבר שתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר, שלב ממנו והלאה כל המשחקים ייערכו בשיטת נוקאאאוט בשיטת שני משחקים, עד הגמר שיהיה משחק אחד וייערך באצטדיון וומבלי בלונדון ב-25 במאי 2013.

דרג א': צ'לסי (מחזיקת התואר), ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן, ריאל מדריד, ארסנל, פורטו, מילאן.
דרג ב': ולנסיה, בנפיקה, שחטאר דונייצק, זניט סנט פטרסבורג, שאלקה, מנצ'סטר סיטי, בראגה, דינמו קייב.
דרג ג': אולימפיאקוס, אייאקס, אנדרלכט, יובנטוס, פריס סן ז'רמן, ליל, ספרטק מוסקבה, גלאטסראיי
דרג ד': סלטיק, דורטמונד, באטה בוריסוב, דינמו זאגרב, קלוז', מלאגה, מונפלייה, נורדסיילנד

שחקני צ'לסי מניפים את גביע האלופות. רויטרס
איזה בית מחכה לאלופת אירופה? שחקני צ'לסי חוגגים את הזכייה בליגת האלופות/רויטרס

בית המוות: ברצלונה/ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, יובנטוס, דורטמונד

לא להאמין, אבל בית כזה הוא לא חלום אלא מציאות שאכן יכולה להתגשם. אלופת אירופה מלפני שנתיים וסגנית אלופת ספרד או אלופת ספרד בכבודה ובעצמה עשויות להיפגש עם אלופות אנגליה, איטליה וגרמניה מהעונה שעברה. רק תארו לכם משחק פתיחה בין ברצלונה או ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי וכמות הכוכבים שיתרוצצו על הדשא בקאמפ נואו או אצטדיון אטיחאד. ומה עם יובנטוס ודורטמונד? שתי אלופות אירופה לשעבר שחוזרות בשנים האחרונות לגדולה גם בליגות המקומיות שלהן ודאי לא יהוו בשר תותחים בבית כזה וגם להן יש הרבה מה למכור שם. דורטמונד, שמגיעה אחרי שתי אליפויות גרמניה ברציפות ועם מריו גצה ומרקו רויס, ויובה ללא המאמן אנטוניו קונטה אבל עם רשימת כוכבים שכוללת את ג'אנלואיג'י בופון, ג'ורג'ו קייליני, קלאודיו מרקיסיו ועוד טובים ורבים. אגב, המפגש הכי זכור בין השתיים היה בגמר ליגת האלופות ב-1996/7, אז ניצחו הגרמנים 1:3.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
בדרך למפגש מול סיטי? מסי/AP

בית אלופות העבר: צ'לסי, בנפיקה, אייאקס, סלטיק

אין הרבה אפשרויות לכך, אבל מפגש בין אלופות עבר הוא תמיד מרתק וזה בית שיכול לארגן לנו מפגש בין ארבע כאלה. צ'לסי, האלופה המכהנת, עשויה לפגוש את בנפיקה, שזכתה בתואר פעמיים ב-1960/61 ו-1961/2. השתיים, אגב נפגשו בשנה שעברה ברבע הגמר כשהבלוז עוברים את הקבוצה הפורטוגלית עם 1:3 בסיכום שני המפגשים. גם אייאקס, שזכתה בתואר ארבע פעמים בעבר, תהיה אחת היריבות המסקרנות בבית שכזה, כשגם סלטיק שזכתה בתואר ב-1967 תהיה תוספת מסקרנת מאוד לבית שכזה. מצד שני, ועם כל הכבוד לנוסטלגיה, בבית כזה אין ספק שצ'לסי ובנפיקה מועמדות ודאיות לעלייה לשמינית הגמר.

ג'ון טרי פרנק למפארד שחקני צ'לסי. AP
יוגרלו לבית האלופות בעבר? למפארד וטרי/AP

מפגש האקסים: מילאן, מנצ'סטר סיטי, פריס סן ז'רמן, סלטיק

שתיים מההעברות הגדולות של הקיץ באירופה, טיאגו סילבה וזלאטן איברהימוביץ', היו ממילאן לפריס סן ז'רמן ואין ספק שיהיה מרתק לראות את שני השחקנים הנהדרים הללו פוגשים את מסימיליאנו אלגרי והרוסונרי שלו ועוד בליגת האלופות. אם זה לא מספיק, גם מפגש בין מריו באלוטלי ממנצ'סטר סיטי למילאן יהיה פיקנטי מאוד, שכן החלוץ האיטלקי לא רק יחזור למדינה שלו אלא גם ישחק נגד היריבה העירונית של הקבוצה בה שיחק בימיו הגדולים - אינטר. לסיטי יש קשר מסקרן נוסף בבית הזה והוא קשור כמובן לסלטיק. לא זו בלבד שזה יהיה קרב מעניין בין אנגליה לסקוטלנד, אלא גם מפגש בין גיורגיוס סמראס הוותיק והטוב לסיטיזנס, בה שיחק בעבר.

זלאטן איברהימוביץ', שחקן פאריס סן ז'רמן. Valerio Pennicino, GettyImages
יחזור למפגש מול מילאן? איברהימוביץ'/GettyImages, Valerio Pennicino

בית המוות משעמום: פורטו, שחטאר דונייצק, אנדרלכט, נורדסיילנד

מי לא זוכר בשנה שעברה את הבית בו היו פורטו, שחטאר דונייצק, זניט סנט פטרסבורג ואפועל ניקוסיה? אמנם היו שם הפתעות כשדווקא הקבוצה הקפריסאית סיימה במקום הראשון והמשיכה עד לרבע הגמר, אבל זה לא בדיוק היה הבית שפתח את התיאבון לחובבי הכדורגל ברחבי העולם. השנה, נוכל לקבל בית די דומה לזה עם שתי קבוצות זהות, ובוודאי זה לא יהיה הבית שיעורר הרבה עניין ברחבי היבשת. פורטו ושחטאר דונייצק, שתי קבוצות מצוינות עם מסורת אירופית מפוארת, עשויות להיתקל בבית משותף עם אלופת בלגיה אנדרלכט, שעם כל הכבוד עדיין רחוקה מהימים הגדולים שלה, ואלופת דנמרק נורדסיילנד הצנועה, שתשתתף בפעם הראשונה בתולדותיה בשלב הבתים של המפעל.

הולק שחקן פורטו. רויטרס
שוב יוגרלו לבית השעמום? הולק/רויטרס

בית האוליגרכים והשייחים: צ'לסי, זניט סנט פטרסבורג, פריס סן ז'רמן, מלאגה

זה הבית שבו הכסף הגדול מדבר. בית שכולל את הבלוז של רומן אברמוביץ', שחזר הקיץ להשקיע בגדול עם כמה רכישות מסקרנות, עם זניט שנמצאת בבעלות של חברת "גזפרום" ורק לאחרונה הגישה הצעות ענק על נאני והולק. אבל בינינו, אוליגרכים זה פאסה והדבר חם בכדורגל זה בעלים מהמפרץ הפרסי. האם הכסף הקטארי של סן ז'רמן יכול לטרוף את הקלפים בבית? ומה תגידו על מלאגה, שאמנם ננטשה על ידי הבעלים מקטאר, אבל הסגל הנהדר שלה הספיק לפתיחת עונה טובה בספרד וההעפלה להופעת בכורה בשלב הבתים? בקיצור, בבית שכזה, באמת הכל פתוח.

חואקין שחקן מלאגה (שמאל) מול ויטולו שחקן פנאתינייקוס. AP
מפגש אוליגרכים? חואקין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully