וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הבושה: פרוספר אזגי הורחק לחודשיים על תנאי

הערות גזעניות? איומים? בית הדין החליט להקל בעונשו של הבעלים של הפועל אשקלון, וגזר הרחקה על תנאי לחודשיים מהמגרשים וקנס של עשרת אלפים שקל. מגיה נקנס ב-3,000 שקל

אדריאן הרבשטיין

האזינו שוב לקלטת, ושפטו בעצמכם האם העונש ראוי

מה עוד צריך בית הדין של ההתאחדות לכדורגל כדי לטפל בתופעת האלימות והגזענות? חשיפת הקלטת של וואלה! ספורט, שבמסגרתה הועמדו לדין הבעלים של הפועל אשקלון פרוספר אזגי ומנכ"ל הקבוצה צ'יקו מגיה, הביאה לענישה מופחתת של השניים. הדיינים עמנואל סלע וגיורא לנדאו הסתפקו בעונשים מופחתים וזיכו את השניים ממרבית העבירות שנגדם הם הועמדו לדין.

אזגי, שהשמיע הערות גזעניות כנגד חלוץ הקבוצה אוסיי מאולי, זוכה מעבירה של התבטאות גזענית וכן מעבירה של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות, אבל הורשע בעבירה של התנהגות בלתי הולמת. הוא נקנס בסכום של 10 אלף שקל ונענש בהרחקה לחודשיים על תנאי.

מגיה, שהיה מעורב במהומה שהתפתחה בביתו של אזגי, זוכה מחמת הספק מהעבירה של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות ביותר, אבל הורשע בעבירה של התנהגות בלתי הולמת ונקנס בסכום של של כ-3,000 שקל.

"בהחלטתו בית הדין הביע את סלידתו העמוקה מהאופן בו התנהלה הפגישה, דרכי הביטוי בהם בחרו המעורבים להשתמש וכמובן האופן בו הסתיימה", כתבו הדיינים. "בית הדין ציין כי להוציא השחקן, כל המעורבים נהגו בדרך אשר מהווה, לאחר שהובאה לידיעת הציבור, פגיעה בארגון, בשמו הטוב ולמותר לציין גם בשמם הטוב".

כזכור, אזגי ומגיה הואשמו בעבירות בעקבות הפגישה שהתנהלה בביתו של אזגי בנוגע לעתידו של השחקן מאולי, ובהשתתפות סוכן השחקנים שרון חלבי. הסוכן עצמו הגיש תלונה בהתאחדות בעקבות התפוצצות הפגישה, וטען כי הוא ספג מכות ואיומים מהשניים.

ואיך מסבירים בבית הדין את זיכויו של אזגי מעבירה של הערות גזעניות? "שוכנענו שאזגי השתמש בביטוי 'כושים' שלא במטרה לפגוע בשחקן על רקע גזעני. למעשה ניתן להבין שהשימוש בביטוי היה תוך כדי אזכור אזהרה שהזהיר אזגי בעבר את השחקן לקראת חתימה על ההסכם עם הקבוצה להתייחס ברצינות לעיסוקו ולא 'לאבד את הראש' כפי שקרה לטענתו לשחקנים אחרים ממוצא גנאי שהגיעו לישראל. יתרה מזאת, הכינוי עצמו אף לא תורגם כלל לשחקן ולא ברור אם היה מודע כלל לעובדה שאזגי השתמש בכינוי זה".

בעניין האלימות מצידו של אזגי, הסבירו הדיינים כי "התרשמנו שבנסיבות העניין, התנהגותו הפיזית של אזגי כאשר הוציא את שרון חלבי מביתו לא עלתה כדי אלימות המצדיקה הרשעה וענישה".

בעניינו של מגיה הסבירו הדיינים כי "פרט לעדויות בבית הדין, הקלטת כשלעצמה, מהיותה הקלטת אודיו בלבד, אינה תומכת בגרסתו של מי מהצדדים וקשה לזהות מהאזנה לה, מי החל בקטטה ומה התרחש במהלכה".

האם לדעתכם העונש שהוטל על אזגי ראוי?

כן
8%
לא
92%
הסקר הסתיים
1024 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully