וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "זה היה מאוד חשוב לכדורסל הישראלי"

28.8.2012 / 22:57

נבחרת ישראל חוגגת את הסנסציה מול סרביה. שיבק: "כספי, אוחיון ואליהו לקחו אותנו על הגב". איבקוביץ': "הגיע להם"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

צפו בתקציר המשחק

נבחרת ישראל סיפקה הערב (שלישי) את אחת ההצגות הגדולות שלה בשנים האחרונות, כשניצחה 76:89 את נבחרת סרביה החזקה במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. עומרי כספי (23 נקודות), ליאור אליהו (22) ויוגב אוחיון (19) הובילו את החבורה בכחול-לבן במשך 40 דקות אינטנסיביות ומלהיבות, לקונצרט נפלא בהיכל יד אליהו. בעזרת דחיפה של כ-8,500 צופים, חגגה ישראל ניצחון שלישי ברציפות בבית א' ותיקנה את הרושם שנוצר לאחר שני ההפסדים הראשונים, ובעיקר זה לאסטוניה בראשון לציון. הקמפיין נפתח מחדש.

יש לציין שכעת גורל הנבחרת תלוי רק בה, והסיכויים להעפיל לאליפות אירופה השתפרו משמעותית, כשניצחונות על מונטנגרו ואסטוניה יבטיחו באופן כמעט מלא השתתפות ביורובאסקט 2013.

שחקני נבחרת ישראל אלכס טיוס, ליאור אליהו, עומרי כספי חוגגים. קובי אליהו
ערב יוצא מן הכלל. אליהו, כספי וטיוס חוגגים/קובי אליהו

אריק שיבק סיכם את ההופעה הנהדרת של שחקניו ואמר: "למשחקים כאלה צריך להביא אקסטרות. זה לקפוץ לכדורים חוזרים, להוריד את האחוזים של היריבה מהשלוש. עשינו בזה עבודה גדולה. המשחק הקבוצתי שלנו בהתקפה היה מצוין והיום ניצחנו כמו קבוצה. עשינו היום משחק גדול בשני צידי המגרש, גם הגנה וגם התקפה. למרות שמאמנים נוהגים לדבר על טקטיקות ותרגילים והגנות מתוחכמות, אין ספק שאם כל שחקן לא היה נותן את האקסטרה והיינו נותנים את מה שכתוב בספר, זה לא היה מספיק".

שיבק עבר להחמיא לחלק משחקניו ואמר: "ליאור (אליהו) נתן משחק הגנה פנומנלי. אם אנחנו מסתכלים על כלל הנבחרת אז מראשון השחקנים ועד האחרון, כולם נתנו את מה שהוא יכולים כולל שחקני הספסל. אני נתתי את הנבחרת ליוגב והמאמן השני, שהוא יותר גדול ממני, נתן את הנבחרת שלו לטיאודוסיץ' שעשה היום משחק לא טוב. יוגב קיבל ממני את המושכות בזכות והיום היה עוד משחק טוב שלו. הוא, ליאור ועומרי בלטו, הם צריכים לקחת את הנבחרת על הגב, והם עשו את זה היום, אבל גם אלישי (כדיר) וכל מי שעלה מהספסל נתן דקות טובות".

"לפני שבוע ישבנו עם הפרצוף למטה באיסלנד. דיברתי מולם כשעה, וישבו מולי חבר'ה אחד-אחד", סיפר שיבק. "הבנו איך יוצאים מזה ביחד. יש לנו נבחרת של חבר'ה נהדרים, בחורים נהדרים. מולנו עמדה אחת מחמש הנבחרות הטובות באירופה, עם שחקני יורוליג מובילים. את כל הנתונים האלה ידענו, שמנו על הנייר, בדקנו איפה יש לנו את היתרונות עליהם, ועשינו את זה טוב. יש לנו נקודה שחורה מההפסד מול אסטוניה. היום הפכנו אותה לאפורה וכדי למחוק אותה, אנחנו צריכים לנצח את מונטנגרו ואסטוניה, חייבים לנצח את מונטנגרו ביותר משש נקודות".

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מאושר וגאה בשחקנים שלו. שיבק/קובי אליהו

"אני חייב להגיד שהיו ויכוחים מקצועיים אחרי ההפסד לאסטוניה, זה לגיטימי ונורמלי", הסביר ליאור אליהו לאחר ההצגה המרשימה שלו ושל חבריו. "לא היה כלום אישי. היום הייתה תצוגה יפה ואני מקווה שכך זה יימשך. פתחנו הכל מחדש, אבל אפשר גם להפסיד הכל מחדש. זה היה מאוד חשוב לכדורסל הישראלי, אבל זו רק תחילת הדרך. הפכנו את המשחק מול מונטנגרו ליותר חשוב". על העובדה שקבע שיא אישי של חמש חסימות, אמר הפורוורד: "שיאים אישיים זה לא מעניין, מה שהיה חשוב זה לנצח".

עומרי כספי, שסיפק מחצית ראשונה מדהימה עם 17 נקודות ולבסוף הוביל את רשימת הקלעים עם 23, הוסיף: "נהניתי, היה כיף לחזור ליד אליהו אחרי שנתיים שלא שיחקתי פה. היה כיף לחזור הביתה. ביום חמישי יהיה משחק קשה, אנחנו צריכים ללכת הביתה ולנוח ולבוא מוכנים".

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מטביע. קובי אליהו
התגעגע ליד אליהו. כספי/קובי אליהו

איבקוביץ': "היינו רעים"

מאמן נבחרת סרביה דושאן איבקוביץ' אמר: "ישראל הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו והגיע להם את הניצחון באופן בולט. שיחקנו לא טוב, ובחלק השני של הרבע הראשון היינו רעים מאוד, אבל היו הרבה שלבים במשחק שלא שיחקנו טוב עם הרבה עליות ומורדות. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה, הפסדנו שני משחקים בסיבוב הראשון ולבוא לסיבוב השני ולשחק משחק הרבה יותר טוב.

"ידעתי שלישראל יש את הכלים לקלוע במשחק מעבר, היו להם כמעט 20 התקפות מעבר, אנחנו צריכים לנתח את המשחק ולנסות להבין מה קרה. היה לנו מסע נורא בנסיעות עם איסלנד, סלובקיה וישראל עכשיו. לא הופתעתי ממשחק המעבר הישראלי".

פורוורד סרביה מילאן מצ'באן, ששיחק בעבר במכבי תל אביב, הוסיף: "אני מברך את ישראל על הניצחון, שיחקנו משחק רע מאוד וננסה לשפר את המשחק שלנו במשחקים הבאים כי אנחנו חייבים לשחק הרבה יותר טוב מזה כדי לעלות לאליפות אירופה. שיחקתי כבר משחקי יורוליג עם פרטיזן נגד מכבי תל אביב ביד אליהו ככה שזאת לא הייתה חוויה חדשה בשבילי".

שחקן נבחרת סרביה מילאן מ'צבאן מתווכח עם השופט. קובי אליהו
הסרבים בהלם. מצ'באן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully