וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: מלאגה עשתה היסטוריה ועלתה לשלב הבתים

האנדלוסים סיימו ב-0:0 מול פנאתינייקוס והעפילו לראשונה. בראגה ניצחה בפנדלים את אודינזה, אנדרלכט ודינמו זאגרב עלו

עירוני קרית שמונה נפרדה מליגת האלופות עם תיקו מול באטה בוריסוב, אך הבלארוסים היו אלו שחגגו העפלה לשלב הבתים בזכות הניצחון במשחק הראשון. עוד ארבעה מוקדי חגיגות היו הערב (שלישי) ברחבי אירופה, כשהסיפור הגדול הוא של מלאגה. האנדלוסים שננטשו על יד הבעלים מקטאר וסובלים מצרות כלכליות, ירוו קצת נחת גם מבחינה כלכלית בזכות העלייה הראשונה שלהם אי פעם לשלב הבתים, אחרי 0:0 ביוון מול פנאתינייקוס ו-0:2 בסיכום. העלייה הדרמטית של הערב שייכת לבראגה, שניצחה 4:5 בפנדלים את אודינזה אחרי 1:1 גם בגומלין בפריולי. גם אנדרלכט חזרה למפעל הבכיר באירופה אחרי 0:2 בבריסל על א.א.ל לימסול, שמצידה איבדה יתרון 1:2 מהמשחק הראשון. דינמו זאגרב השלימה ניצחון כפול על מאריבור עם 0:1 בסלובניה (1:3 בסיכום).

פנאתינייקוס - מלאגה 0:0 (2:0 בסיכום)

האנדלוסים עשו היסטוריה עם העפלה ראשונה אי פעם לשלב הבתים של ליגת האלופות. מנואל פלגריני ושחקניו ידעו לשמור על היתרון 0:2 באתונה, ולמרות כל הצרות בעקבות הפסקת התמיכה של הבעלים מקטאר הפכה מלאגה לקבוצה ה-13 מספרד שמגיעה לשלב הבתים. פנאתינייקוס החזיקה יותר בכדור בחיפושה אחר שער שיפתח את ההתמודדות, אבל דווקא מלאגה הייתה מסוכנת יותר עם מצבים של איסקו וז'רמי טולאלן. ווילי קבאז'רו ידע לשמור על שער נקי עד לסיום, ומלאגה תהיה בשלב הבתים.

אודינזה - בראגה 1:1 (2:2 בסיכום, 5:4 לבראגה בפנדלים)

בפעם היחידה בה אודינזה עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות (עונת 2005/6), היא עברה בשלב הפלייאוף את ספורטינג ליסבון שאז הודרכה על ידי המאמן ז'וזה פסיירו. הזברטה חלמו לשחזר את ההישג, אלא שהפעם הגיעה הנקמה המתוקה של המאמן, שמדריך כיום את בראגה. וכמה עצוב שאנטוניו די נטאלה שוב יורד דומע, בדיוק כמו בגומלין הביתי אשתקד מול ארסנל. אודינזה דווקא הוליכה משער נגיחה של הקולומביאני פאבלו ארמרו בדקה ה-25, אבל רובן מיקאל המשיך את כושר המצוין, ואחרי הצמד בשבת לרשת ביירה מאר איזן בדקה ה-72 ושלח את הקבוצות להארכה.

שער לא נכבש ב-30 דקות התוספת, וכך ניגשו השחקנים להכריע את ההתמודדות בדו קרב מהנקודה הלבנה. כולם דייקו בבעיטות שלהם, מלבד מייקוסל הברזילאי שניסה להתחכם בבעיטה השלישית של אודינזה והקפיץ כדור חלש, אבל בטו קלט את הכדור והפך את הניסיון לפאננקה במקרה הזה למגוחך. רובן מיקאל שלח פנימה את הפנדל האחרון והעלה את בראגה שוב לשלב הבתים.

אנדרלכט - א.א.ל לימסול 0:2 (2:3 בסיכום)

האי השכן יצטרך להסתדר העונה ללא נציגה בליגת האלופות. אחרי ההופעה המרשימה של אפואל ניקוסיה אשתקד, גם א.א.ל לימסול רצתה לחוות את שלב הבתים היוקרתי, אך אנדרלכט שמה סוף לסיפור הסינדרלה של אלופת קפריסין וגם לחוסר המזל שלה עצמה במפעל, אחרי משחק דרמטי בבריסל. השוער הארגנטינאי מתיאס דגרה נעל את השער של לימסול וגם נהנה ממזל גדול כשכדור של גיום ז'ילה ננעץ במשקוף בדקה ה-66, אבל תשע דקות לסיום היה זה הקונגולזי דיורמסי מ'בוקאני שהפציץ פנימה וסידר יתרון לבלגים. בדקה ה-89 המחליף האוקראיני אלכסנדר יקובנקו סגר עניין, ואנדרלכט תהיה בין הגדולות בהגרלה ביום חמישי.

מאריבור - דינמו זאגרב 1:0 (3:1 בסיכום)

הקבוצה היחידה שהשיגה ניצחון כפול בערב המשחקים הזה היא דינמו זאגרב, שלא התחשבה באופוריה בסלובניה וגרמה לאוהדים המקומיים שמילאו כל פינה באצטדיון ליודסקי לחזור הביתה מאוכזבים. דינמו הגיעה עם תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, והשיגה את ה-10 הודות לשער מוקדם של טונל הפורטוגלי, שהכניע מקרוב את יסמין הנדאנוביץ'. דינמו זאגרב מעפילה שנה שנייה ברציפות לליגת האלופות, והפעם תקווה לקמפיין פחות מביך, אחרי שסיימה ללא נקודות בשנה שעברה ואף הובסה במשחק האחרון בצורה מחשידה 7:1 בידי ליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully