וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו קוז'יקרו לקראת סרביה: "צריך לבוא עם רצח בעיניים"

27.8.2012 / 19:58

סנטר ישראל מוכן לקרב הגורלי: "משחק שיכול לשנות כיוון". שיבק: "ניצחון יפתח מחדש את כל הבית" (ג', 21:00, ע' 1)

צילום ועריכה: דרור פיקלני

נבחרת ישראל תארח מחר (שלישי, 21:00, ערוץ 1) את נבחרת סרביה במסגרת המחזור החמישי והאחרון בסיבוב הראשון במוקדמות אליפות אירופה. בישראל מודעים לחשיבות המשחק, במיוחד לאור העובדה שהפסד יגרום לנבחרת לסיים את משחקי הסיבוב הראשון במאז שלילי של שני ניצחונות ושלושה הפסדים. ניצחון, מנגד, יאפשר לאריק שיבק ושחקניו להתקרב מאוד לעליה מאחד משני המקומות הראשונים בבית או מאחד המקומות השמורים לקבוצות המסיימות במקום השלישי.

ישראל חזרה ביום שבת לארץ לאחר שני ניצחונות החוץ באיסלנד וסלובקיה וערכה ביום ראשון אימון ראשון בארץ בהדר יוסף. היום ערכה הנבחרת אימון ראשון ביד אליהו, לאחר שהפרקט פונה מקרקס "סירק דה סוליי" שנערך במקום בשבועות האחרונים. בנבחרת שוררת אווירה אופטימית ואמונה שניתן לנצח את הנבחרת העדיפה מהבלקן.

נבחרת ישראל בכדורסל. דרור פיקלני
כולם להוטים לקראת המשחק הגורלי. הנבחרת באימון/דרור פיקלני

אריק שיבק: "כל שחקני סרביה משחקים ביורוליג"

"בלי שום קשר לשני המשחקים האחרונים, וטוב שעברנו אותם בצורה חלקה, ברור שמשחק נגד סרביה בבית, עם הקהל שלנו, עושהמשהו לכולנו - במיוחד בסיטואציה שנוצרה בכל הבית הזה. ניצחון במשחק הזה פותח מחדש את כל הבית, ואני מקווה מאוד שנעשה את זה", אמר מאמן הנבחרת אריק שיבק, ונשאל האם הנבחרת הנוכחית של דושאן איבקוביץ' חלשה יותר מזו שפגשה ישראל באליפות אירופה הקודמת. "זו נבחרת סרביה, היא נבחרת מצוינת, אני לא חושב שיש שם שחקן אחד שהוא לא שחקן יורוליג". על העובדה שהנבחרת שבה להיכל נוקיה אמר המאמן: "נוקיה הוא מגרש ביתי, יש בו משהו מיוחד, בכל אירופה מדברים על האולם הזה ואנחנו אוהבים לשחק כאן".

עידו קוז'יקרו נשאל על סוללת הגבוהים האימתניים של הסרבים ואמר: "התפקיד שלי פה יותר לעזור לגבוהים אחרים, אני מבטיח שכשאהיה במגרש אעשה את המקסימום כמו תמיד ואני מקווה שנבוא מוכנים ועם רצח בעיניים, כי זה משחק שיכול לשנות כיוון מבחינתנו. סוד ההצלחה של הנבחרת תמיד היה הביחד. השנה יש לנו המון כישרון. אמנם לא ראינו את זה לפי התוצאות, אבל אם נבוא מחר כמו שבאנו בשני המשחקים האחרונים, עשויות להיות בשורות טובות, למרות שאנחנו באים כאנדרדוג מובהק, מול אחת הנבחרות הטובות באירופה. באופן מסורתי אנחנו תמיד מתמודדים מול שחקנים גבוהים יותר מאיתנו, ננסה להפוך את החיסרון הזה ליתרון. להם יש יתרון בסייז, אבל לנו יש יתרון במהירות".

באיגוד הכדורסל מאמינים כי מחר ימלאו את יציעי יד אליהו 11 אלף צופים. הקופות ייפתחו מחר אחר הצהריים לאחר שכ-7,000 כרטיסים נמכרו נכון ליום שני בערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ובגזרת סרביה: הפסד לא בא בחשבון

נבחרת סרביה מגיעה למשחק מול ישראל עם מאזן של שלושה ניצחונות והפסד בודד לנבחרת מונטנגרו בבית. הסרבים יודעים שהפסד עשוי להוריד אותם למקום השלישי ולסבך אותם במאבק על הכרטיס לאליפות אירופה. מי שהחל לשחק במשחקים האחרונים בנבחרת הוא הקפטן ננאד קרסטיץ' שסבל מפציעה שהשביתה אותו לאורך כל משחקי ההכנה ומשחקי הפתיחה של המוקדמות.

למרות התפרקות יוגוסלביה, נשארה סרביה מעצמת כדורסל עולמית, כשרק כישלון ברבע גמר אליפות אירופה ובמשחקי הדירוג הוביל אותה למשחקי המוקדמות. מאז התפרקות המעצמה זכתה סרביה שלוש פעמים באליפות אירופה, פעמיים באליפות העולם ועוד פעם אחת במדליית הכסף במשחקים האולימפיים. הניצחון האחרון של ישראל על סרביה היה באליפות אירופה 2007 בספרד, ובמפגש האחרון בין הנבחרות, באליפות אירופה בליטא, ניצחה סרביה 80:89.

הנבחרת הסרבית, המודרכת על ידי דושאן איבקוביץ' הותיק, היא ללא ספק המועמדת הבכירה להעפיל מהמקום הראשון בבית. הסגל העמוק שלה כולל בין היתר את כוכבי היורוליג מילוש תיאודוסיץ' וננאד קרסטיץ' מצסק"א מוסקבה, מילנקו טפיץ' מפנאתנייקוס, דושקו סבאנוביץ' מאפס איסטנבול, מרקו קסליי מאולימפיאקוס וכמובן מילאן מצ'באן, אקס מכבי תל אביב.

"שתי הקבוצות הפסידו משחק אחד מפתיע - ישראל הפסידה לאסטוניה ואנחנו למונטנגרו, זה היה שוק גדול לשתי הנבחרות", אמר מאמן הסרבים דושאן איבקוביץ' הוותיק. "זאת ליגה ארוכה. לגבי הנבחרת שלי היו הרבה פציעות, אבל אנחנו פה עם 14 שחקנים, וזה מה שחשוב לקראת המשחק מחר. אני מכבד מאוד את ישראל ואני זוכר את המשחק מהשנה שעברה שניצחנו לא בקלות. הנבחרת הישראלית של השנה שונה מהרגע שעומרי כספי הגיע והיא הופכת להיות הרבה יותר אתלטית. כמו כן יש להם את הגבוה האמריקאי טיוס שהוא ריבאונדר טוב וקופץ טוב. אנחנו צריכים לשחק מאורגן יותר ולעצור את משחק המעבר שלהם. יהיה על ישראל קצת לחץ כי הם הפסידו בבית, אבל גם עלינו יש לחץ. אני מצפה למשחק טוב מאוד".


כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully