וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - מכבי חיפה: "מפגש בין הקבוצות החזקות בליגה"

הירוקים נרגשים לקראת משחק הפתיחה (20:50, ער' 1), ורד ואנדלובו יפתחו. קרלוס גרסיה עשוי לחזור להרכב של אוסקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* הסטטיסטיקה של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה בשנים האחרונים מזעזעת: שבעה ניצחונות ותיקו לירוקים בשמונת המפגשים האחרונים.

*באוגוסט 2010 אירחה מכבי תל אביב את מכבי חיפה במחזור הראשון של ליגת העל. חיפה ניצחה 0:1 משער של מוחמד גדיר. הפעם האחרונה שנערך מפגש כזה בדיוק הייתה ב-1969. המשחק הסתיים בתיקו.

*שלושת הניצחונות האחרונים של הצהובים על הירוקים בבית, הסתיימו בתוצאה זהה: 0:1 קטן.

*אירוע נדיר: טאלב טואטחה כבש שני שערים בחמשת המפגשים האחרונים מול מכבי תל אביב.

מאמן מכבי תל אביב, אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
יסיר את הנאחס של הצהובים מול מכבי חיפה? אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי תל אביב:

בצל העיסוקים של הצוות המקצועי בהשלמת הסגל, סיימה היום (ראשון) מכבי תל אביב את ההכנות המקצועיות לקראת המשחק המסקרן נגד מכבי חיפה בפתיחת ליגת העל. המאמן אוסקר גרסיה, כהרגלו לא מתרגל את ההרכב, אולם מסתמן שמרבית ההרכב שפתח בניצחון 0:3 בגביע הטוטו נגד מכבי נתניה, יקבל את הקרדיט גם מחר.

שינוי אחד שייתכן בחלק האחורי, הוא הרכבתו של הבלם הספרדי קרלוס גרסיה, שהחלים מפציעה בשריר הירך על חשבונו של יגיל ביטון הצעיר שהיה טוב מאוד נגד נתניה. גרסיה השלים שלושה אימונים מלאים בימים האחרונים, אולם עדיין לא ברור אם הוא כשיר לחלוטין, וייתכן כי בצוות המקצועי יעדיפו שלא לסכנו. עומר ורד ויואב זיו צפויים לפתוח בעמדות המגנים. גל אלברמן ומהראן ראדי ימשיכו לשתף פעולה בקישור האחורי, כאשר דור מיכה וגונסאלו גרסיה אמורים לפתוח יחד עם מואנס דאבור ואלירן עטר בחלק הקדמי.

הקבוצה תערוך אימון טקטי גם בבוקר המשחק, ולאחר מכן ימשיכו הצהובים להתכנסות המסורתית בבית מלון. כמה מאות כרטיסים אחרונים נותרו למכירה ובמועדון צופים שבלומפילד המחודש יהיה מלא, במשחק הבכורה שישוחק בו, אחרי השיפוץ שעבר במהלך הפגרה.

מכבי חיפה:

אצל הירוקים ישנה דריכות רבה לקראת המשחק. "על פניו, זה משחק בין שתי הקבוצות החזקות בליגה. כולם מצפים למפגש הזה כדי לדעת מה יחסי הכוחות בין המועדון שעשה את המהפכה הגדולה בליגה לבין המועדון ששמר על יציבות הסגל שלו בצורה הבולטת ביותר", ניתח את המפגש שחקן בקבוצה. על פי שני האימונים האחרונים, ויאם עמאשה לא ייכלל בסגל ודינו אנדלובו יחליף אותו. בחיפה העריכו הבוקר שעידן ורד ישחק והוא אכן יעלה בהרכב, אבל עם זריקה. דלה ימפולסקי ואלון תורג'מן יפתחו על הספסל.

בעקבות המשחק מול סכנין, במועדון מצפים שחן עזרא ימשיך לקחת אחריות בחלק הקדמי ויחלק את האחריות עם יניב קטן. גם הציפיות מאנדלובו עלו בעקבות הצמד לרשת סכנין. למרות התבוסה, עטר ביקש משחקני ההתקפה לתרום יותר למשחק ההגנה. על אייל גולסה תוטל המשימה לווסת בין חוליית ההגנה להתקפה. עטר ערך היום אסיפה שהוקדשה כולה למצבים הנייחים בהגנה ובהתקפה, והקרין קטעי וידאו. מאוחר יותר הוא תרגל את המצבים הנייחים באימון וביקש ממספר שחקנים, בין היתר הבלמים אדין צוצאליץ' ואנדריי פיליאבסקי ומהקשר תמיר כהן, לסייע במצבים נייחים בהתקפה.

מי שהצטרף לקבוצה הערב היה הקשר הגנאי עובד אנסה שנחת לפנות בוקר בישראל ועבר בדיקות רפואיות, אך הוא לא נטל חלק באימון ויחבור לקבוצה החל מהאימון הבא שלה. לקשר שתי הופעות בנבחרת גאנה. במקביל, עטר מחפש גם אופציות אחרות. עוד בענייני רכש: חיפה אינם מתכוונת לפנות בשלב זה פעם נוספת למכבי נתניה בעניין פיראס מוגרבי, לפחות עד שלא ימוצה המשא ומתן עם לאנס שתנסה לסכם השבוע את העברתו של הקשר לשורותיה. "לא נשלם שני מיליון שקל, גם לא קרוב לכך", ממשיכים לטעון אצל הירוקים.

בחיפה הוציאו אזהרה לאוהדי הקבוצה שהתכוונו לרכוש כרטיס ליציעי מכבי תל אביב, והודיעו כי אם ייתפס אוהד כזה, הוא יסולק מבלומפילד וכספו לא יוחזר. 1,700 אוהדים ילוו את הקבוצה לבלומפילד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התבקשו לסייע במצבים הנייחים. אנדריי פיליאבסקי עם אדין צוצאליץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעמדו למבחן

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה

השוער הניגרי הבינלאומי יערוך הופעת בכורה מחודשת בליגת העל, ואין ספק שעד מדובר ברכש הכי משמעותי שביצע ג'ורדי קרויף במהלך הפגרה. אניימה הובא לקבוצה בכדי לשדרג ולהנהיג את החלק האחורי של הצהובים. מול מכבי חיפה, בהחלט מדובר במבחן כוח רציני עבורו.

מכבי חיפה: חן עזרא

איך שלא תסובבו את זה, האחריות במכבי חיפה נופלת בשנים האחרונות בעיקר על יניב קטן. אבל העונה ראובן עטר ניסה לשנות משהו, כשהחליט להכניס לנעליים של ליאור רפאלוב את הקשר המוכשר שהגיע ממכבי נתניה. המטרה הראשונה שלו היא להפחית עומסים מהקפטן ולחלק את המעמסה בין שחקני ההתקפה. זה אחד מהגורמים עליהם תקום או תיפול האליפות.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול יוסי דורה שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
יוריד את הנטל מיניב קטן? חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, עומר ורד, קרלוס גרסיה (יגיל ביטון), שרן ייני, יואב זיו, מהראן ראדי, גל אלברמן, דור מיכה, גונסאלו גרסיה, מואנס דאבור, אלירן עטר.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, שמואל שיימן, תמיר כהן, אייל גולסה, עידן ורד, חן עזרא, יניב קטן, דינו אנדלובו.

שוער מכבי תל אביב, וינסנט אניימה. ברני ארדוב
אמור לשדרג את החלק האחורי של מכבי תל אביב. וינסנט אניימה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully