וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטין אג'ידה: "באר שבע מסוגלת לתהליך שעברה קרית שמונה"

24.8.2012 / 8:25

הוא כבר היה עם רגל וחצי מחוץ לישראל, אבל הפרויקט של אלישע לוי בבירת הנגב שכנע אותו להישאר. אוסטין אג'ידה לא מפחד מהמטרות ומכישלונות של שוערי העבר ומדבר על הפועל פתח תקוה והתחרות עם וינסנט אניימה בניגריה. ראיון

אוסטין אג'ידה כבר היה הקיץ עם רגל וחצי מחוץ לישראל. העונה הקשה בהפועל פתח תקוה, עם גל המעצרים וחובות, הקושי לתפקד על המגרש ומאבקי התחתית ייאשו אותו. גם האלימות במגרשים לא ממש תרמה וההצעות שהגיעו מאירופה הוסיפו לתחושה שהוא צריך לעזוב את ישראל. אבל אז, רגע לפני שהוא נוטש לאירופה, הגיע הטלפון מאבי נימני. "אג'ידה באמת היה מיועד לצאת לחו"ל, אבל בשיחה שלי עם אלישע לוי הוא הבהיר שהמטרה הראשונה שלו היא להחתים שוער", מספר סוכן השחקנים ששידך אותו לבירת הנגב. "אלישע חשב שהבעיה של באר שבע בשנים האחרונות היא שלא היה להם שוער ברמה גבוהה ולפני כל שחקן רכש אחר, הוא רצה להחתים שוער גדול. אוסטין היה נעול על לצאת לאירופה, זה לקח זמן, אבל בסוף שכנענו אותו שהפועל באר שבע זה מועדון מספיק רציני עם בעלים וצוות ברמה גבוהה כדי לוותר על החלום. הוא מקבל שכר טוב בבאר שבע, הוא הרגיש שלוקחים אותו מאוד ברצינות ורצה לשחק תחת מאמן שלקח שתי אליפויות ומאמן שוערים של נבחרת ישראל. היום הוא רגוע ושקט".

מאז הפרישה של אסי רחמים הגיעו לבאר שבע לא מעט שוערים, שלא הצליחו להישאר שם לטווח ארוך. אוהד כהן שנזרק ממכבי פתח תקוה ועבר להפועל חיפה הגיע על תקן המושיע, אבל במועדון הבינו שאולי צריך לחפש אלטרנטיבה מחוץ לישראל. ואז הגיעו טברטקו קאלה ומרצ'ין צבאי שלא הצליחו להטביע את חותמם ובמועדון חיפשו את פתרון הביניים – שגריר ישראלי. הם מצאו את אוהד לויטה, שחקן סגל הנבחרת שחווה לא פעם ירידת ליגה, אבל עונה סבירה שלו הספיקה להינצלות ברגע האחרון. כבר באמצע העונה לויטה החליט שלא להישאר ובבאר שבע לא חיכו לו והלכו על הניגרי. בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, אג'ידה מדבר על החיים החדשים בדרום, המטרות והשאיפות והחלום להגיע לרמות הגבוהות: "אני מאוד שמח להיות במועדון הזה. אנחנו מאוד מאורגנים יחסית לשלב הזה של העונה", פותח אג'ידה.

שוער הפועל באר שבע אוסטין אג'ידה. מגד גוזני
עכשיו הוא רגוע ושקט. אג'ידה/מגד גוזני

אג'ידה יפתח עונה רביעית בישראל. בינואר 2010 הגיע להפועל פתח תקוה מבאסטיה הצרפתית ואחרי שהתאושש מפציעה לא פשוטה חווה לא מעט מלחמות הישרדות במדי הקבוצה ממלאבס: "הכדורגל שם אותך לפעמים במקומות שונים שאתה לא חושב עליהם. הפועל פתח תקוה נתנה לי הצעה מצוינת, בעיקר מקצועית, זו הייתה הזדמנות טובה. לא עניין אותי להגיע לישראל או למדינה אחרת, עניין אותי לשחק. הפציעה באותה עונה השפיעה על הבריאות שלי, אבל לא על הקריירה. אני לא יודע מה היה יכול לקרות אם לא הייתי נפצע. אולי הייתי יוצא קודם למקום אחר, ואולי לא. אם אני בבאר שבע, סימן שאני צריך להיות כאן".

לא היה פשוט להיות בפתח תקוה בעונה שעברה.

"אני חייב לדבר על מה שקרה בעונה שעברה מנקודת המבט של המאמן. גילי לנדאו עשה עבודה נהדרת. מה שקרה בהפועל פתח תקוה לא היה טוב בשביל המועדון, אבל מצד שני לא הייתה לנו נגיעה בכך. גילי בא לאימון ואמר לנו: 'שחקו ביחד, תתעלמו', אז זה לא הפריע לנו. הוא לקח את השחקנים למקום אחר וביקש שנחשוב רק על המשחק הבא ולא על מה שקורה בחדרי החקירות. עשינו מה שאנחנו יודעים וזה לשחק כדורגל. מה שקרה הוא כתם על המועדון ולא על השחקנים".

אתה שמח לברוח מהבלאגן?

"לא רוצה להשוות בין המועדונים, אבל אני יכול לומר שיש אווירה טובה בבאר שבע וגם כדורגל טוב. שניהם מועדונים תומכים, אבל הפועל באר שבע זה מועדון מקצועני יותר וברור שהתנאים שלי כאן טובים יותר".

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. רויטרס
"אחרי השיחה הבנתי שהמקום שלי הוא שם". אלישע לוי/רויטרס

ספר על השיחה הראשונה שלך עם אלישע לוי.

"אלישע נתן לי להבין מהרגע הראשון מה הוא רוצה לעשות העונה בקבוצה. הוא רצה לשדרג אותה ביחס למה שהיה. זה לא קל, אבל הוא מאמן מצוין ויודע מה הוא עושה. הוא לא אמר לי שאני שחקן מפתח, אבל הבהיר שאני שחקן חשוב. אחרי השיחה הבנתי שהמקום שלי הוא שם. זה נתן לי המון. מאמן השוערים גיורא אנטמן הוא מדהים ועושה עבודה טובה מאוד. חשוב שיש מאמן שוערים כזה. זאת הרמה הכי גבוהה של מאמני שוערים".

מה המטרות של הפועל באר שבע העונה?

"אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר גבוה וחושבים שאנחנו יכולים להגיע לאירופה. לפחות לפי מה שאני רואה עכשיו, זה אפשרי".

אתה רואה את התהליך שעבר על קריית שמונה בעונה שעברה. באר שבע מסוגלת לזכות באליפות בקרוב?

"הכל אפשרי בכדורגל, גם אליפות. זה לא רחוק, אלא משהו שצריך לעבוד עליו. אם כל השחקנים יישארו גם בעונה הבאה, אני חושב שאפשר יהיה לדבר על זה. באר שבע מסוגלת לעבור את התהליך שעברה קרית שמונה. הם הוכיחו שהכל אפשרי בכדורגל. אני יכול לומר לך ששחקנים מדברים על זה שהעונה חייבים להגיע כמה שיותר גבוה. אירופה? נורמלי שנחלום גם על זה".

שוערים כמו אוהד כהן וטברטקו קאלה לא השאירו את חותמם. זה לא מטריד אותך ששוערים לא מצליחים כאן?

"לא חושש. אני לא יודע מה קרה לפני, אבל אני יכול לדבר על עצמי. אני יודע שיש ממני ציפיות גבוהות, אבל בבאר שבע רואים למה אני מסוגל. אני עוקב אחרי העבודה שלי ומאוד ביקורתי. אעשה את העבודה שלי כדי לגרום להם לסמוך עליי".

אלישע לוי החליט לחזק מאוד את ההגנה. הוא החתים בלם, מגן ושלושה אחוריים קשרים זרים. אתה מזהה את פחד?

"אני לא יודע למה הוא החליט לצרף רק זרים לחלק ההגנתי, כנראה שזה מה שהיה צריך לשפר בקבוצה. אני מסתכל על החמישייה בהגנה וחושב שתהיה לנו הגנה טובה העונה. נגד רמת השרון ספגנו את השער היחיד העונה. במחנה האימונים הוכחנו שאנחנו מסוגלים לסיים שני משחקים בלי לספוג. שים לב ששיחקנו נגד קבוצות חזקות ולא ספגנו. אני יכול להסכים עם אלישע שהכדורגל המודרני מתחיל מההגנה. אם אתה משחק טוב בהגנה, אתה לא תפסיד. כולם צריכים לעשות הגנה בקבוצה, גם החלוצים".

דווקא מההתקפה מצפים ליותר. בינתיים רק דובב גבאי פורע שטרות.

"יש לנו את עידו אקסברד, שחקן התקפה מצוין. ראית את ניקולאס פלצ'וק? עד עכשיו הוא עושה רושם טוב מאוד. תומר סוויסה הוא שחקן נוסף שיכול להשפיע מקדימה. אני חושב יש לנו התקפה מצוינת. זה עניין של זמן עד שדברים יתחברו".

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
השוער הטוב בישראל. דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

מה אתה חושב על הרמה של השוערים כאן? מי השוער הכי טוב בישראל?

"בסך הכל הרמה כאן היא טובה. אני חושב שצריך לעבוד מהבסיס כדי להצמיח שוערים טובים ויש כאן מאמני שוערים טובים שמסוגלים לעשות את זה. השוער הכי גדול בישראל? אני חושב ששוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ', עולה על כולם. בכלל, אני עונה רביעית בישראל וחושב שהליגה כאן מצוינת. היא עלתה מעט ברמה בשנים האחרונות, אבל בעונה האחרונה הייתה עצירה. אני חושב שכל הבלאגן מסביב גרם לכך שלא נתרכז בכדורגל. כדי שהרמה הטובה תבלוט צריך שהכדורגל כאן יהיה נקי".

איך מסביר את זה ששלושה שוערים מנבחרת ניגריה משחקים בישראל?

"קשה לי מאוד להסביר את התופעה הזאת. לדעתי יש כאן את יד המקרה. אניימה הוא שוער מצוין, לדעתי מכבי תל אביב עשו עסקה טובה. הם ידעו מה הם עושים כשלקחו אותו. אני לא ידוע מה השיקולים שלו לחזור ואם זאת הייתה טעות, אני לא יכול לקבל את ההחלטות עבורו, אבל הוא שוער טוב ואני בטוח שיצליח שם".

איך אתה רואה את התחרות איתו ועם איינוגבה בנבחרת?

"אנחנו משחקים ביחד. אני לא יודע מה יהיה ומנסה לחשוב איך אני מנצח בעזרת עבודה קשה. יש לי מטרה, להגיע לרמה הכי גבוהה. אני רוצה להיות גדול ואני עובד גם על הגוף שלי. אם אני השוער הבכיר? לא, לא, לא. לא תשמע אותי אומר את זה. העובדה שאני בהפועל באר שבע היום יכולה לתת לי מינוף בנבחרת".

למה לא רואים יותר שוערים אפריקאים בליגות בכירות. יכול להיות שיצא להם שם רע, מבחינה מקצועית, באירופה?

"יש שוערים טובים באפריקה וקשה לי לומר למה קבוצות לא רוצות אותם. יש כמה שוערים שמשחקים בקבוצות בכירות, אבל זה נכון שחלק גדול לא מגיעים לקבוצות הגדולות. אני בעצמי חושב לעבוד קשה כדי להגיע לשם. אני בן 28, זה נכון, יכול להיות שאתקדם בעונה הבאה ויכול להיות שלא. אני הולך צעד אחרי צעד, מאמין שאפשר לעשות את קפיצת המדרגה בקרוב. ספרד זה חלום עבורי. אני אוהב גם את הליגות באנגליה וגרמניה. אם אעבוד קשה, אגיע לשם. הפילוסופיה שלי אומרת 'תעבוד קשה כל יום ואל תעזוב את החלום'".

שוער מכבי תל אביב, וינסנט אניימה. ברני ארדוב
"אני השוער הבכיר? לא, לא, לא. לא תשמע אותי אומר את זה". אניימה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully