וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: באיירן מינכן פתחה עונה עם 0:3 על גרויטר פירת

הבווארים לא ריחמו על העולה החדשה, מנדז'וקיץ חגג שער בכורה. אלמוג כהן לא שותף ב-0:1 של נירנברג על המבורג

אחרי ציפייה דרוכה, הליגה המרתקת, האטרקטיבית והסוחפת באירופה, הלא היא הבונדסליגה, חזרה לפעילות. עונת ה-50 החגיגית של הליגה הגרמנית החלה אמש (שישי) בצורה פנטסטית, עם משחק מלהיב בסיומו ניצחה האלופה דורטמונד 1:2 את ורדר ברמן. שחקן הרכש המדובר מרקו רויס הרשית בבכורה, אבל הגיבור הגדול היה המחליף מריו גצה שכבש את שער הניצחון. דורטמונד החלה את המסע לעבר אליפות שלישית ברציפות ברגל ימין.

אלא שלדורטמונד מצפה תחרות קשה העונה, ובאיירן מינכן הוכיחה זאת היום עם שלישייה אלגנטית מול העולה החדשה גרויטר פירת, בדרך ל-0:3 נינוח שהקפיץ אותה לפסגת הטבלה, לפחות באופן זמני. במשחק מעניין נוסף ניצחה מנשנגלדבאך את הופנהיים 1:2, בעוד אלמוג כהן לא שותף ב-0:1 הנאה של נירנברג על המבורג. במשחק האחרון של היום השיגה וולפסבורג 0:1 נאה על שטוטגרט בחוץ.

שחקני באיירן מינכן חוגגים עם תומאס מולר. Christof Koepsel, GettyImages
יופי של דרך לפתוח עונה. שחקני באיירן חוגגים/GettyImages, Christof Koepsel

דורטמונד - ורדר ברמן 1:2

אחרי טקס חגיגי ומרגש לכבוד שנת ה-50 של הבונדסליגה, כולל ציון השער הראשון בליגה שנכבש על ידו טימו קונייצקה מדורטמונד במשחק נגד ורדר ברמן אי שם ב-1963, שחקני האלופה עלו על המגרש ושמרו על המסורת שקובעת כי האלופה בגרמניה מעולם לא הפסידה במשחק פתיחה. בעונה שעברה היה זה עם 1:3 על המבורג, והפעם דורטמונד עשתה זאת עם 1:2 על ורדר ברמן, בתום משחק קצבי ומהנה.

כהרגלם, אוהדי דורטמונד מילאו כל פינה באצטדיון הביתי עם פתיחת העונה החדשה, בתקווה שזו תסתיים עם אליפות שלישית ברציפות. המארחים החלו בסערה בעזרת דחיפת האוהדים, ובדקה ה-11 מסירה של יקוב בלאשצ'יקובסקי הסתיימה בבעיטה שטוחה של מרקו רויס אל הרשת, אחרי פספוס של אלכסנדר איגניובסקי. יופי של בכורה בליגה עבור הרכש המדובר שהגיע מבורוסיה מנשנגלדבאך. שמונה דקות לאחר מכן גם שחקן רכש של ברמן יכול היה לקנות את עולמו, אבל אלג'רו אליה ההולנדי בעט ברשלנות לגופו של רומן ויידנפלר ובזבז מצב מצוין. בדקה ה-23 היה לברמן צ'אנס נוסף, אלא שמרקו ארנאוטוביץ' הדביק את הכדור לעמוד.

במחצית השנייה היה זה השוער האורח סבסטיאן מייליץ שמנע שער ממאטס הומלס, אבל דורטמונד הורידה הילוך ונענשה בדקה ה-75 כשתיאו גברה סלאסי, הצ'כי-אתיופי שהרשים ביורו 2012 והצטרף לירוקים בקיץ, נגח פנימה מעל ויידנפלר אחרי הגבהה טובה של ארנאוטוביץ'. דורטמונד לא רצתה לאבד נקודות כבר במחזור הפתיחה, ובדקה ה-81 היה זה המחליף מריו גצה, שאחרי שלוש דקות בלבד על המגרש עשה תנעוה לעומק, קיבל כדור מצוין מרוברט לבנדובסקי ושלח אל הרשת כדי להקפיץ את 80 אלף האוהדים בצהוב-שחור.

אלג'רו אליה שחקן ורדר ברמן (משמאל) מול יקוב בלאשצ'יקובסקי שחקן דורטמונד. רויטרס
החמצה איומה. אלג'רו אליה, משמאל, מול יקוב בלאשצ'יקובסקי/רויטרס

גרויטר פירת - באיירן מינכן 3:0

לאחר העונה המאכזבת אשתקד, הבווארים פתחו את 2012/13 מול העולה החדשה כשהם מציגים לראווה שלושה שחקני רכש בהרכב: דאנטה, מריו מנדז'וקיץ' ושרדאן שאקירי. שניים מהם שיתפו פעולה בדקה ה-43, כששאקירי הגביה קרן, דאנטה נגח וסחט הדיפה מהשוער המארח מקס גרון, ותומאס מולר דחק מקרוב כדי לקבוע 0:1.

העולה החדשה שנראתה לא רע במחצית הראשונה ירדה מאוכזבת לחדרי ההלבשה, ובדקה ה-59 הגיע הרגע הגדול של מנדז'וקיץ', כאשר אריאן רובן פרץ מצוין לתוך הרחבה ונעצר על ידי גרון, והחלוץ הקרואטי ידע להיות במקום הנכון בזמן הנכון ולנגוח מול שער ריק פנימה. רובן עצמו התכבד בשער השלישי והאחרון, כשקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-79 כשניסה להגביה מהאגף השמאלי אך הכדור נהדף על ידי מגן העולה החדשה, הטעה את השוער ועשה דרכו פנימה. הבווארים פותחים עונה בצורה מצוין, עם הצהרת כוונות של ממש.

שחקני באיירן מינכן, דאנטה, מריו מנדז'וקיץ'. Christof Koepsel, GettyImages
בכורה מושלמת. דאנטה ומנדז'וקיץ/GettyImages, Christof Koepsel

מנשנגלדבאך - הופנהיים 1:2

הסייחים הגיעו אופטימיים מאוד לעונה לאחר שביצעו רכש של שלושה שחקנים משמעותיים מאוד בדמותם של גרניט שאקה, לוק דה יונג ואלבארו דומינגס, ולאחר ההפסד הביתי 3:1 לדינמו קייב בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, הם יכולים להתחיל לחייך. המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-33, כשמייק האנקה התרומם ראשון להגבהה של חואן אראנגו המצוין, וקבע 0:1. בדקה ה-66 הופנהיים מצאה את השוויון, כשרוברטו פירמינו איזן עם נגיחה משלו, אלא שהמילה האחרונה היתה שייכת לאראנגו, שקבע את תוצאת המשחק עם בעיטה חופשית מבריקה בדקה ה-79. מנשנגלדבאך משיגה ניצחון בכורה העונה, אפילו אם לא ממש היתה ראויה לו הערב.

שחקני מנשנגלדבאך חוגגים עם מייק האנקה. Lars Baron, GettyImages
לא פשוט כלל, אבל ניצחון ראשון העונה. מנשנגלדבאך חוגגת עם האנקה/GettyImages, Lars Baron

שטוטגרט - וולפסבורג 1:0

שתיים מהקבוצות היותר מסקרנות שנבנו הקיץ נפגשו כבר במחזור הראשון, וסיפקו לנו סיום דרמטי למדי. הזאבים, שמגיעים לעונה הזו אחרי מסע רכש מרשים של פליקס מגאת, השיגו ניצחון חוץ - דבר שלא הירבו לעשות אשתקד - ונאלצו לחכות 91 דקות עד השגתו. אחרי משחק שקול עם לא מעט הזדמנויות משני הצדדים הגביה וייריניה בתוספת הזמן ומצא את ראשו של באס דוסט המוכשר שהגיע בקיץ מהירנביין וזומן החודש לסגל של הנבחרת הבוגרת של הולנד, וזה נגח פנימה כדי לקבוע את תוצאת המשחק. הקבוצה של ברונו לבאדיה תחפש נקודות ראשונות העונה בשבוע הבא, אז תפגוש את באיירן מינכן.

משחקים נוספים:

פרייבורג - מיינץ 1:1
לפרייברג: מקס קרוס (48), למיינץ: אנדראס איבנשיץ (פנדל, 65)

אוגסבורג - דיסלדורף 2:0
לדיסלדורף: דני שאהין (67, 79)

המבורג - נירנברג 1:0
לנירנברג: האנו באליץ' (68)

פרנקפורט - לברקוזן 1:2
לפרנקפורט: סטפן אייגנר (57), מרטין לאניג (82). ללברקוזן: סטפן קיסלינג (30)

ודאד איבישביץ' שחקן שטוטגרט (שמאל) מול גורדון שילדנפלד שחקן דינמו מוסקבה. AP
מצפה לו קרב מרתק. איבישביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully