וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "אשאר יו"ר ההתאחדות כשלבנת כבר לא תהיה שרה"

העונה שעברה? טובה. שחקן שירביץ? יורחק לחצי שנה. איצטדיון ר"ג? ישופץ. ואתם? עוד תתגעגעו. אבי לוזון מוכן לחזרת הליגה

ליגת העל נפתחת בשבת, הכדורגל הישראלי חוזר, ויושב ראש ההתאחדות אבי לוזון כבר נרגש. "האולימפיאדה הייתה נהדרת, הייתי בכל משחקי היורו, אבל אין כמו להיות בבלומפילד, בדרבי תל אביבי, באווירה של מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה ביום שני", אמר היום (חמישי) לוזון בראיון לגלי צה"ל.

לוזון התייחס לתדמית של הענף אחרי העונה הקודמת, רווית האירועים. "העונה הקודמת לא הייתה כל כך רעה", אמר לוזון, "היו בה שלושה אירועים לא טובים: בדרבי, במושבה, ובמשחק בלאומית. הם העיבו על עונה שלמה. אלה היו שלושה אירועים מכוערים, ובלעדיהם הייתה עונה בסדר. אני מודע לזה שאסור לנו שזה יחזור על עצמו, אפילו לא מקרה אחד כזה.

"המשימה העיקרית שלנו היא להגדיל את מספר הצופים במגרשים - בעיקר צופות וילדים. נשים וילדים גורמים לקצת ריסון, הם מחזירים את הכדורגל לאווירה של כיף, זה אירוע לכל המשפחה. אני מחכה ליום שאבא ואמא וילדים יילכו למגרש. באיצטדיון החדש שחיפה יהיה יציע שמיועד למשפחות, רק למנויים משפחתיים. זה מצוין.

"הוקמה ועדת צור שחקרה את האלימות. הוועדה הגישה מסקנות לשרה לבנת, שהבהירה שהאלימות ירדה דרמטית. אנחנו מבחינתנו עושים הכל כדי שזה לא יקרה - גם מבחינת הסברה וגם מבחינת ענישה. אל תשכחו, באירועים האלה היו מעורבים שחקנים, אבל עכשיו העונשים שונים. לפי התקנון, מעכשיו שחקן שמעורב בדבר כזה, יורחק לחצי שנה. לבעלי קבוצות יהיה הזכות לפגוע לו בשכר. נראה את ה"גבר" שיעז לפגוע בפרנסתו לחצי שנה".

לוזון נשאל על המצב הכלכלי הקשה של חלק מהקבוצות: "בליגת העל, חוץ מסכנין, כל הקבוצות עברו בלי בעיה בבקרה. לסכנין הייתה בעיה באמת. זה נכון שקבוצה כמו רמת השרון, בלי ראש עיר כמו רורכברגר שהשקיע 5 עד 7 מיליון שקל, לא הייתה יכולה להיות בליגת העל. בית"ר ירושלים? המעורבת של האוהדים ואנשי עסקים זה דבר מבורך. המחויבות של האוהדים היא גדולה יותר. אני בטוח שמפלס האלימות יירד בגלל המעורבות של האוהדים, כדי לא לפגוע במועדון. הם הגיעו לתקציב של 23 מיליון שקל בלי בעל בית, בלי למכור שחקנים. זה יפה.

"לגבי העזיבה של ברק אברמוב מבני יהודה, האוהדים החליטו שהוא לא השקיע מספיק כסף, במקום להודות לו. לא צריך להתנפל על בנאדם שמשקיע מהכסף שלו. אנחנו מדברים על המודל של הכדורגל הגרמני? האוהדים מחזיקים שם לכאורה אחוזים מהקבוצה, אבל התפקיד שלהם הוא לקנות מנוי, לשלם דמי חבר, לקנות צעיף ולתמוך בקבוצה. הם לא צועקים על רומיניגה או בקנבאואר שהקבוצה מפסידה".

על הסדרנים במגרשים: "אם יבואו שוטרים ויעצרו כמה אוהדים, זה לא יעשה סדר. השינוי הוא דרך חינוך והסברה. בגלל זה המעורבות של האוהדים היא כל כך חושבה. אתה רואה עכשיו מקרה של התפרעות של אוהדים של בית"ר אחרי שהם השקיעו את הכסף שלהם במועדון? הרי זו הקבוצה שלהם".

על התרומה האישית שלו: "זה יישמע בומבסטי, אני לא מסתכל על הקטע האישי שלי, אלא רק על טובת הציבור. כשאעזוב את התפקיד יבחנו מה עשיתי טוב ומה פחות טוב. ואני בטוח שאחרי שאעזוב, שנה שנתיים לאחר מכן, כולם יגידו 'וואו, הוא עשה המון'. לא אוהבים פה לפרגן. לא לראש הממשלה, לא ליו"ר ההתאחדות, לא ליו"ר הוועד האולימפי. השמחה הכי גדולה של אנשים פה היא שמחה לאיד. אני מקבל כל כך הרבה כבוד והערכה באירופה, ופה לא".

על האפשרות שתוקם מנהלת ליגה: "עד למסקנות הוועדות לא יקרה כלום. יש שתי ועדות. יש את ועדת זליכה של השרה לבנת, שצריכה להגיש את המסקנות שלה. ויש את הוועדה של דודי כהן שהוקמה על ידי, עם יעקב שחר ואבי נמני. גם היא אמורה להגיש מסקנות. למה לימור לבנת נגדי? לא יודע. אני יודע שאני אשאר יו"ר ההתאחדות כשלבנת כבר לא תהיה שרה".

על התוכניות לשיפוץ איצטדיון רמת גן: "ארבעה משרדי אדריכלים הגישו לנו הצעות להקמת האיצטדיון החדש. ארבעת המשרדים קיבלו מאיתנו תמיכה של כמה מאות אלפי שקלים לתכנון. כל אחד מהם יגיש לנו הצעה, נעשה בדיקה עם האדריכלים שלנו, עוד כמה חודשים נבחר את הדגם עם כל עם ישראל, ונצא לדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully