וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל הביסה את איסלנד 83:110

אחרי שני הפסדים ושלל סכסוכים, השיגה ישראל את ניצחונה הראשון במוקדמות. כספי הצטיין עם 17 נק' (4 מ-4 לשלוש)

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1, עריכה: מיכאל ברגמן

בשעה טובה, רשמה הערב (שלישי) נבחרת ישראל את ניצחונה הראשון במוקדמות יורובאסקט 2013, כשהביסה את נבחרת איסלנד 83:110. הנבחרת של אריק שיבק הגיעה לחוצה מאוד, לאחר ההפסדים למונטנגרו ולאסטוניה החלשה, כשהיא יודעת שהיא חייבת להשיג ניצחון כדי לשמור על סיכוי להעפיל לאליפות, והפעם הכל עבד כמו שצריך. ישראל נהנתה מערב נהדר מחוץ לקשת עם 12 מ-20, בראשותו של עומרי כספי, שקלע 17 נקודות ב-4 מ-4 לשלוש, ויחד עם הלפרין ולימונד, הוביל את ישראל לניצחון החשוב.

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל מול נבחרת איסלנד. איגוד הכדורסל
לוהט מחוץ לקשת. כספי/איגוד הכדורסל

אחרי שספג לא מעט ביקורת ושמע מהתקשורת כי ישנם שחקנים לא אוהבים אותו, עלה הערב עומרי כספי כמו מלוע של תותח. הפורוורד של קליבלנד צלף שוב ושוב משלוש, סיים מתפרצות בדאנקים והכניס המון אנרגיה להתקפה הישראלית. בשונה משני ההפסדים, הפעם היה לכספי סיוע, כשיותם הלפרין המשיך במסלול העלייה שלו ונראה הרבה יותר אגרסיבי, ואלכס טיוס עשה עבודה מצויינת בצבע, שאב ריבאונדים והפך אותם לנקודות קלות. בשונה מהמשחקים האחרונים שלה, הפעם נפילת המתח הקבועה לא הגיעה, היתרון רק הלך ותפח, ואם היכולת הזו תימשך גם במשחקים הבאים מול יריבות חזקות יותר, אפשר עוד לפנטז על קמפיין מוצל חיותר.

עם כל הכבוד לאיסלנד, שהצליחה להקשות על סרביה במשחק הקודם שלה, הבדלי הרמות נראו היטב כבר במחצית הראשונה, כשעומרי כספי, יותם הלפרין ואלכס טיוס הטיסו את ישראל ליתרון 19 נקודות. שחקניו של שיבק קלעו את כל שבע השלשות הראשונות שלהם, מה שהקשה מאוד על האיסלנדים, אבל התעוררות של ג'ון סטפנסון מנעה מהאורחים לברוח עד המחצית. לצערה של איסלנד, לא היה לה את ההתלהבות והכישרון של אסטוניה, וברבע השלישי היא ראתה את כספי וטיוס מטיסים את האורחים ל-15:30, ריצה שלמעשה גמרה את המשחק. עתה תמשיך ישראל לסלובקיה, שם היא תפגוש את הנבחרת המקומית ביום שישי, במשחק שצריך להיגמר בתוצאה דומה, אם לא יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רביב לימונד שחקן נבחרת ישראל קולע מול נבחרת איסלנד. איגוד הכדורסל
תרומה התקפית נהדרת. לימונד/איגוד הכדורסל

מהלך המשחק

המארחים עלו ראשונים על הלוח, אבל ישראל הלכה ליותם הלפרין, שלהט בפתיחה עם צמד שלשות והטיס את ישראל ל-2:9. איסלנד החזירה בשלשה, אבל עוד ג'אמפ מוצלח של הלפרין ושלשה של כספי קבעו 5:18. המארחים המשיכו להתקשות מאוד, ומנגד, ישראל ניצלה כל החטאה כדי לרוץ, כשכספי צולף שלשה שמקפיצה את היתרון של ישראל ל-17. סטפנסון המצויין צלף שלשה שעצרה מעט את הדהירה של ישראל, ואחת על הבאזר של פאלסון הורידה את המארחים בפיגור מינימלי יחסית, 29:19 בסיום הרבע הראשון.

לימונד עלה מצויין אל הרבע השני, ועם צמד חדירות החזיר את היתרון ל-14, אבל סטפנסון צלף שלשה פנויה והיתרון הצטמק בחזרה ל-10. לימונד המשיך להיות היחידי בהתקפה הישראלית שתפקד באותן דקות, והפציץ מבחוץ, אוחיון והלפרין עשו בדיוק את אותו הדבר, וישראל עמדה על 7 מ-7 מדהים לשלוש, בדרך ליתרון 29:48. דווקא אז הורידה ישראל את הרגל מהגז, איפשרה למארחים לנגוס בהפרש, ועבירה מטופשת של פניני, שתי שניות לסיום הרבע, העניקה לאיסלנד הזדמנות לצמק ל-50:36 במחצית.

טיוס מצא נקודות בצבע בפתיחת הרבע השלישי, המארחים החזירו בדאנק, אבל כספי צלף שלשה ואוחיון קבע 43:62. המארחים פשוט לא מצאו את הטבעת, וישראל ניצלה זאת עד תום, כשכספי מטביע את היתרון הגדול ביותר במשחק עד כה- 23 הפרש. גם כשהכדורים לא נכנסו, היה לישראל את אלכס טיוס, שאסף לא מעט ריבאונדים בהתקפה והמיר אותם לנקודות, כששלשה נוספת של כספי מורידה את החבורה של שיבק ביתרון 51:80 אל הרבע האחרון.

סיגורדרסון וסטינרסון צלפו שלשות בפתיחת הרבע האחרון, מה שגרם לשיבק לזעום על הריפיון ההגנתי של שחקניו. לימונד חזר ובמו ידיו העלה את ישראל ל-65:91. אלישי כדיר נכנס והספיק לעלות גם הוא על הלוח, אוחיון סיים מתפרצת קלה, והמשחק הפך לגארבג' טיים, כשגם הקהל המקומי מתחיל לעזוב. יבזורי נכנס לדקות ראשונות, ובדיוק כמו שאר החברים לנבחרת, צלף מיד שלשה, ישראל חצתה את קו 100 הנקודות, וחגגה ניצחון קליל לשם שינוי.

אלכס טיוס שחקן נבחרת ישראל לוקח כדור חוזר מול נבחרת איסלנד. איגוד הכדורסל
משחק מבריק בצבע. טיוס/איגוד הכדורסל

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: עומרי כספי (4 מ-4 לשלוש, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) ורביב לימונד (8 מ-10 מהשדה) 17 נקודות כל אחד, אלכס טיוס 16 (8 מ-9 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, יותם הלפרין 13 ו-5 אסיסטים, יוגב אוחיון 11, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, ליאור אליהו (6 ריבאונדים) ואלישי כדיר (5 ריבאונדים) 8 נקודות כל אחד, גל מקל (5 אסיסטים) ודגן יבזורי 6 כל אחד, גיא פניני 4, עידו קוזי'קרו וניצן חנוכי 2 כל אחד.

קלעו לנבחרת איסלנד: האקור פאלסון 19 נקודות, ג'ון סטפנסון 17 (3 מ-4 לשלוש) ו-6 אסיסטים, היינור בארינגסון 15 ו-8 ריבאונדים, ג'ייקוב סיגורדסון 14, פינור מגנוסון 7, אקסל קארסון, אאגיר סטיינרסון וברינאר ביורנסון 3 נקודות כל אחד, לוגי גונארסון 2.

שחקנים בנבחרת: "הדומיננטיות של כספי פוגעת"

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully