וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוער של אליפות

3.9.2012 / 23:35

מכבי תל אביב מתקשה מול צפיפות וסובלת מבעיה בעמדת המגן הימני, אך יכולה להיות שקטה עם אניימה בשער. שלום תקווה מנתח ותוהה מי יתפוס את מקומם של עזרא ומוגרבי בנתניה

מכבי תל אביב נתקלה במשחק מול מכבי נתניה, בסגנון בו תיתקל לא מעט העונה. היריבה שלה הגיעה במטרה למנוע ממנה לפתח את סגנון המשחק שעבד כל כך טוב נגד מכבי חיפה במחזור הראשון, וידעה לבטל אותה במחצית הראשונה בעזרת עמידה נכונה מבחינה טקטית ויצירת צפיפות במרכז המגרש. אותה צפיפות גרמה לצהובים להתקשות בהנעת הכדור האהובה עליהם ובביצוע המהלכים שצלחו בשבוע שעבר. אם יש בכוונתם להיאבק העונה על האליפות עד הסוף, הם חייבים למצוא פתרונות גם למשחקים כאלה, בהם יפגשו יריבות שמסתגרות מאחור.

נתחיל בבעיות. עם כל היכולות ההגנתיות המוכרות של שרן ייני, הוא עדיין לא המגן הימני האידיאלי עבור קבוצה שמכוונת גבוה כמו מכבי תל אביב. מול יריבה שסוגרת הרמטית כפי שסגרה נתניה ברמת גן, מכבי זקוקה מאוד למגן ימני בעל תכונות התקפיות ויכולת ליצור מהלכים מהאגף. ההזדמנות הטובה היחידה שלה במחצית הראשונה הגיעה כאשר יואב זיו ביצע פעולה טובה באגף השמאלי. עם תמיכה דומה מצד ימין, תוכל מכבי להתגבר ביתר קלות על מערכים טקטיים דוגמת זה של נתניה. גם עומר ורד שנכנס לא הוכיח שהוא התשובה לנקודת התורפה הזו בהרכב של אוסקר גרסיה. מכבי תל אביב צריכה מגן ימני פורץ, התקפי. יש עוד זמן לבצע רכש בעמדה הבעייתית הזו.

במקום אחד ברור שלמכבי תל אביב אין בעיה, וזה כמובן בין הקורות. וינסנט אניימה, לו היה חלק כל כך משמעותי בדאבל של הפועל תל אביב, הוא מסוג השוערים שברגעים קשים או בתקופות פחות טובות של הקבוצה יודע להופיע במלוא הדרו כדי להגן ולתת את הכוח מאחור עם השקט שהוא מקרין. אין ספק שאניימה יעשה את ההבדל בין מכבי תל אביב טוענת לכתר, למכבי תל אביב שהולכת לים לפני כולם. ממשחקים כאלה, ללא אניימה בשער, מכבי הייתה יוצאת בשנים עברו עם נקודה אחת, במקרה הטוב.

שוער מכבי תל אביב וינסנט אניימה. ברני ארדוב
בשנים עברו, בלעדיו, מכבי תל אביב הייתה יוצאת עם נקודה בקושי. וינסנט אניימה/ברני ארדוב

קרדיט על נטרולה של מכבי תל אביב מגיע ליריבה מכבי נתניה. השחקנים של טל בנין הפגינו משחק טקטי מרשים מבחינה קבוצתית, אבל עדיין חסרים את התחכום, המהירות באגפים והיכולת ההתקפית שהובילו את נתניה לעונות יפות תחת הדרכתו של ראובן עטר. אין ספק שהעזיבה של חן עזרא, ניר נחום ופיראס מוגרבי פגמה מאוד בשטף ההתקפי של נתניה, וקשה לראות כרגע מי יתפוס את מקומם.

יש לבנין קבוצה טובה, אבל הוא חסר את הכישרון שהיה מנת חלקו של קודמו בתפקיד ולכן מוצא עצמו עם נקודה אחת וללא שערי זכות בתום שני מחזורי הפתיחה. לעומת זאת, בעמדת השוער הוא יכול להיות די רגוע. נתניה לא נפגעה מחזרתו של אמיר אדרי למכבי חיפה, כשלואיג'י צ'נאמו נותן שקט להגנה ומהווה מרכיב חשוב במערך הקבוצה. בדיוק כמו ששוער צריך להיות.

לסיום, אי אפשר שלא להתייחס לידיעה בדבר הניתוח שצפוי לעבור ניצן שירזי. כולנו וכל אנשי הספורט בישראל מאחלים לו החלמה מהירה, הרבה בריאות ושיחזור במהרה לחיק משפחתו וכמובן למגרשי הכדורגל.

טל בנין מאמן מכבי נתניה בכדורגל. ברני ארדוב
חסר את הכישרון ההתקפי שאפיין את מכבי נתניה בעונה שעברה. טל בנין/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully