וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת זליכה תפריד בין איגוד השופטים להתאחדות?

21.8.2012 / 11:07

על פי גורמים בוועדה שמינתה לבנת, הנושא עלה לדיון והמסקנות יוגשו בקרוב. גורם: "לא ייתכן ששופטי כדורגל יישבו בהתאחדות"

הוועדה לבדיקת המבנה הניהולי של ההתאחדות לכדורגל ("ועדת זליכה"), שמינתה לאחרונה השרה לימור לבנת דנה באפשרות להמליץ לממשלה על הפרדת איגוד השופטים מההתאחדות לכדורגל. גורמים בוועדה אישרו אתמול כי הנושא עלה לדיון ואמרו בהקשר הזה: "את המסקנות נגיש בחודש הבא, ועד אז כל הנושאים עולים לדיון, כולל הפרדת רשויות. יש הסבורים שהשופטים לא יהיו צריכים להיות תלויים בהתאחדות יותר, אלא לקום כגוף עצמאי שאינו כפוף לה".

גורם אחר בתוך הוועדה אמר: "הדיון הוא צו השעה. לא ייתכן ששופטי כדורגל יישבו בתוך ההתאחדות לכדורגל". ככל הנראה, הוועדה תמליץ גם להפריד את בתי הדין מההתאחדות לכדורגל, אך לא נראה כי בהתאחדות יאשרו מהלך כזה המנוגד לתפסיה של הוועדה הציבורית שהיא מינתה.

אגב, מתברר כי בימים הקרובים אמורה ההתאחדות להודיע כי השופט בדימוס אורי גורן, שישמש כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, יישב במשרדי ההתאחדות בסמוך לחדרי איגוד השופטים.

במסגרת הוועדה שבראשה עומד החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, ובה חברים גם יצחק שום, זאב זלצר ואלי דריקס, דנים החברים בענייני שקיפות תקציבית, מנגנוני בקרה על רכישת קבוצות (מי מתאים לרכוש קבוצת כדורגל, ומי לא), מערך מוסדות השיפוט בהתאחדות לכדורגל, הבטחת עצמאות ואי תלות במוסדות השיפוט (דיינים) ובמבנה ההתאחדות ומוסדותיה, כולל ניגוד עניינים בתוך המערכת. כעת נוסף פרק נוסף לדיון הכולל גם את איגוד השופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully