וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: אברטון הפתיעה את מנצ'סטר יונייטד 0:1

ואן פרסי נכנס כמחליף בדקה ה-68, אולם השדים האדומים נכנעו במשחק הפתיחה, ובצדק. פלאיני כבש בנגיחה בדקה ה-58

כל אנגליה חיכתה לראות את הופעת הבכורה של רובין ואן פרסי במנצ'סטר יונייטד הערב (שני), אלא שדבר אחד השדים האדומים כנראה לא לקחו בחשבון: את יריבתם, אברטון. הטופיז ממש לא התחשבו בתכניות של אלכס פרגוסון ובסגל הנוצץ שהוא בנה בשבועות האחרונים, ניצחו 0:1 גדול, וסיפקו את ההפתעה הגדולה ביותר של מחזור הפתיחה באנגליה. ומה עם ואן פרסי, אתם שואלים? ובכן, החלוץ שהגיע מארסנל בעסקה הגדולה ביותר של הקיץ נותר על הספסל, עלה לכר הדשא בדקה ה-68, וממש לא הצליח להושיע. יונייטד תחפש נקודות בכורה העונה ביום שבת, כשתארח את פולהאם.

שחקן מנצ'סטר יונייטד רובין ואן פרסי. Michael Regan, GettyImages
גם הוא לא הצליח להושיע. ואן פרסי מחליף את וולבק/GettyImages, Michael Regan

כאמור, פרגוסון בחר לשלב את הכוכב החדש שלו בהדרגה, והעדיף לפתוח בחוד עם דני וולבק לצד ווין רוני. מי שכן ערך הופעת בכורה בהרכב הוא שינג'י קגוואה, מנקודות האור הבודדות של השדים האדומים הערב, בעיקר על רקע היכולת החלשה של רוני ונאני. גם החלק האחורי של יונייטד, שסבל הערב מהיעדרויות רבות ואילץ את פרגוסון לפתוח עם מייקל קאריק כבלם ואנטוניו ולנסיה כמגן ימני, נראה פרוץ מאוד ואפשר לאברטון שלל הזדמנויות.

למזלה של סגנית האלופה, היה לה הערב את דויד דה חאה, שעצר את הכחולים מליברפול פעם אחר פעם, וגם כאשר נכנע, המשקוף והקורה הצילו את יונייטד מספיגה. אלא שבסופו של דבר, היכולת הטובה נשאה פרי: מרואן פלאיני הנפלא, שהיה פשוט גדול (תרתי משמע) על ההגנה האדומה, נגח מצוין כדור קרן של אקס יונייטד דרון גיבסון בדקה ה-58, עשה צדק, וקבע 0:1. פרגוסון שלף מהספסל את ואן פרסי, אשלי יאנג ואנדרסון, אולם גם החילופים לא עזרו. יונייטד מפסידה את משחק הפתיחה שלה, ועל אף הרכש הנוצץ, למנג'ר הסקוטי הוותיק יש עוד הרבה עבודה.

פול סקולס שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל) עם נמניה וידיץ'. Michael Regan, GettyImages
כלום לא עבד הערב. וידיץ' וסקולס מתווכחים/GettyImages, Michael Regan

מחצית ראשונה

דקה 13 - ההזדמנות הראשונה במשחק שייכת דווקא למארחת: פלאיני השתחרר נהדר מ-ולנסיה וקאריק, ומזווית קשה מצא את הקורה של דה חאה. יונייטד ניצלת מספיגה מוקדמות.

דקה 23 - נאני הימר על בעיטה מסובבת מחוץ לרחבה, הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 24 - הזדמנות משולשת לטופיס: שיתוף פעולה מעולה בין אוסמן ופינאר הסתיים במסירת עומק יפה לילאביץ, שמזווית קשה סחט מדה חאה קרן. הכדור הוגבה, פינאר נגח, והשוער הספרדי הדף לקרן נוספת. הפעם הגיע תורו של פלאיני, שהסתובב ובעט מתוך הרחבה, אך פספס את המסגרת בשני מטרים.

דקה 27 - ווין רוני סובב כדור חופשי יפה, טים הווארד נגע בכדור לראשונה במשחק והדף היטב.

בדקה 33 - הלחץ של הטופיז נמשך: פינאר סובב כדור שטוח ויפה מחוץ לרחבה, דה חאה הדף עם קצות האצבעות.

דקה 38 - הזדמנות טובה ליונייטד: אברה פרץ באגף שמאל והעביר כדור למרכז, רוני הסתובב ובעט אל ידיו של האוורד הוותיק והטוב.

דקה 39 - ההזדמנות הכי טובה של השדים האדומים עד כה: קגאווה הכניס כדור גדול לוולבק, אך החלוץ הצעיר מעד ובעט סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 40 - הקצב המצוין נמשך, והפעם זו הזדמנות ענק של אברטון שהולכת לאיבוד: שוב הגנת יונייטד לא הסתדרה עם כדור גובה, שהגיע בסופו של דבר לאוסמן, אך בעיטת הפצצה של שחקן הבית מתוך הרחבה שוב מצאה את דה חאה המצוין מוכן, וזה סיפק הדיפה גדולה.

דקה 45 - דה חאה בכושר שיא: הפעם השוער הספרדי הציל בעיטה חופשית פנטסטית של לייטון ביינס מהחיבורים.

שחקן מנצ'סטר יונייטד שינג'י קגאווה. AP
מנקודות האור הבודדות של יונייטד. קגאווה/AP

מחצית שניה

דקה 48 - החמצה ענקית של לאון אוסמן! פלאיני הוריד מצוין עם הראש, הקשר האנגלי מצא עצמו לבד ברחבה כ-8 מטרים מהשער, והפציץ טיל אדיר שננעץ במשקוף. יונייטד יוצאת במזל.

דקה 58 - גול! אברטון עולה ליתרון מוצדק, והכובש - מי אם לא מרואן פלאיני? מי שניצח כל כדור גובה עד כה הקדים את קאריק ועלה ראשון לכדור הקרן של גיבסון, ונגח נהדר לפינה של דה חאה. 0:1 מוצדק למארחת.

דקה 67 - ולנסיה פרץ מימין והגביה לרחבה, קגוואה השתלט על הכדור והשאיר מצוין לקלברלי, שמצא עצמו לבד לגמרי מול שער ריק, אך הבעיטה השטוחה שלו נעצרה על הקו על ידי ג'גיילקה.

דקה 68 - רובין ואן פרסי קם מהספסל והחליף את דני וולבק. האם מהרכש ההולנדי תגיע היישועה?

דקה 79 - פעולה ראשונה טובה של ואן פרסי במדים האדומים: כוכב נבחרת הולנד הכניס כדור יפה לקגוואה, שהגיע מול הווארד מזווית קשה אך השוער האמריקאי ניצח בדו-קרב.

דקה 90+4 - השופט שורק לסיום. אברטון רושמת ניצחון צודק, לאחר שבעטה 18 פעמים לשער (7 למסגרת) לעומת 14 של השדים האדומים (4 למסגרת).

הרכב אברטון: טים הווארד, לייטון ביינס, סילבן דיסטן, פיל ג'גיילקה, טוני היברט, פיל נוויל, מרואן פלאיני, לאון אוסמן, סטיבן פינאר, דרון גיבסון, ניקיטה ילאביץ.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, פטריס אברה, נמניה וידיץ', מייקל קאריק, אנטוניו ולנסיה, פול סקולס, טום קלברלי, נאני, שינג'י קגאווה, ווין רוני, דני וולבק.

שחקן אברטון מרואן פלאיני חוגג. Jon Super, AP
היה גדול על הגנת יונייטד לכל אורך המשחק. פלאיני/AP, Jon Super

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully