וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן גנדי: "הבעלים של אורלנדו לא מבין כלום בספורט"

המאמן שפוטר מאורלנדו בגלל דווייט הווארד פותח פה על הכוכב: "מכרנו את הערכים שלנו בשבילו, והוא גרם לפיטוריי"

דוויט הווארד שחקן אורלנדו מג'יק עם מאמנו סטן ואן גנדי. AP
אהבה גדולה אף פעם לא היתה שם. ואן גנדי והווארד/AP

אין כל ספק שהסיפור הגדול של הקיץ ב-NBA היה ההגעה של דווייט הווארד ללייקרס, אחרי תקופה ארוכה ומתוקשרת בה דרש לעבור בטרייד. מי שספג את המכה הכואבת ביותר מהתנהלותו של הווארד ללא ספק היה המאמן, סטן ואן גנדי, שפוטר לאחר ש'סופרמן' הציב אולטימטום- או אני או הוא. ואן גנדי לא הרבה להתראיין לאחר הפיטורין, והעדיף לבלות עם משפחתו. המשך הסיפור ידוע: במקום שהמג'יק יהפכו לקבוצה של הווארד, הסנטר עבר בטרייד ללייקרס, ועתה לאורלנדו אין שחקן פרנצ'ייז, ואין מאמן בסדר גודל לו היתה רגילה. הקבוצה הפכה בין לילה לאחת החלשות בליגה. הערב (שני) התראיין ברדיו בארצות הברית, ושפך מעט ממה שעל ליבו.

"העניין של דווייט היה כל כך גדול. במאמץ שלנו לנסות ולשמח אותו, הקרבנו המון מהתרבות והערכים שהיו לנו לפני כן. זו תמיד טעות כשאתה מקריב דברים כאלה. מאותו רגע, הכל משתבש. המצב בו הקבוצה מעל הכל כבר לא התקיים. זה פשוט היה בלתי נמנע שהדברים ישתבשו". ואן גנדי אף התייחס לבעלים, אלכס מרטינס, שפיטר את המאמן בטלפון, ככל הנראה לאחר שהווארד דרש זאת. "זה מצב טיפוסי של חוסר הבנה, מצד בן אדם שלא מבין כלום בספורט", אמר המאמן לשעבר. "הוא מעולם לא שיחק או אימן, מעולם לא היה בחדר הלבשה. זו פשוט נאיביות מה שהוא עשה".

ואן גנדי הוסיף ואמר: "אני אקח את החלק שלי באשמה, אבל ההנהלה צריכה לקחת את החלק שלהם. היו לי דברים שלא הייתי מרוצה מהם לגבי דווייט ולו היו דברים שהוא לא היה מרוצה ממני". למאמן אגב, אין כל ספק שהכוכב הלך מאחורי גבו ודרש את פיטוריו. "זה ברור לי. זה הגיע למצב שכולם היה מעליי, ואין לי ספק שזה קרה. חלק מהאנשים עוד ניסו להסתיר את זה, אבל זה קרה".

העובדה כי עתה נותרה אורלנדו קרחת מכאן ומכאן, לא מפתיעה את ואן גנדי. המאמן לשעבר טוען כי הבעלים היה צריך לשלוח את הסנטר מזמן בטרייד, ולקבל עליו את המחיר הראוי. "היו פעמים רבות שזה היה יכול לקרות. סמית' האמין שהוא יוכל לשנות את דעתו של הווארד, למרות ההפכפכות שלו". ואן גנדי אומר שהוא ישמח לחזור ולאמן, אך רק כשההזדמנות הטובה תגיע. בינתיים, הוא יצטרף לאחיו, ג'ף ואן גנדי בעמדת הפרשן.

דוויט הווארד מוצג בלוס אנג'לס לייקרס. Kevork Djansezian, GettyImages
הלייקרס הרוויחו, אורלנדו נותרה בלי כלום. הווארד עם הגופייה החדשה/GettyImages, Kevork Djansezian

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully