וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה לא צריך להיות טוב כל הזמן

19.8.2012 / 14:07

דינו אנדלובו הופך את מכבי חיפה לקבוצה שאתה לא יודע מאיפה תחטוף ממנה, קבוצה שלא תלויה באיש אחד. חמי אוזן מנתח את שחקני הרכש הבולטים

כאשר כתבנו רענן ברנובסקי חשף שדינו אנדלובו יעבור למכבי חיפה, לאנשים לקח זמן להאמין שזה נכון. אחרי הכל, אנדלובו היה מוכר בעיקר לאוהדי בני יהודה, אבל גם בעיניהם הוא לא היה שחקן מוכח: יש לו יכולת פריצה נפלאה, אבל סיומת קצת פחות מלוטשת – כפי שאפשר היה גם לשים לב בשני השערים שהשחיל לרשת סכנין אמש (שבת). הוא מכדרר בחסד עליון ביחס לרוב החלוצים, אבל בפעולה האחרון הוא עדיין קצת מסורבל. הוא עושה הרבה דברים טובים, אבל מעט דברים מעולים. חלוץ טוב, בהחלט, החלק האחרון של העונה בבני יהודה המחיש זאת גם במספרים. אבל חלוץ טוב מאוד? חלוץ של מכבי חיפה? זה כבר משהו אחר.

יהיה זה לא הוגן ולא נכון לענות על השאלה הזו לאור הפתיחה המושלמת שלו מול סכנין, לא רק בגלל שמולו עמדה קבוצה לא מחוברת שעדיין אוספת את עצמה לקראת העונה. אבל במשחק הזה אפשר להבין למה ראובן עטר ומכבי חיפה כל כך רצו אותו וגם כל כך חיכו לו עד שיסיים את מחויבותו לבני יהודה.

א. הפוטנציאל שלו – אם למישהו היה ספק בכך, נגד סכנין אפשר היה לראות את החבילה השלמה ומה יכול לצאת ממנה כשכל זה יבשיל. ב. במכבי חיפה ליכולת של אנדלובו יש ערך מוסף על מה שראינו ממנו בבני יהודה. בטח אחרי שנת התאקלמות.

בבני יהודה אנדלובו הגיע להמון הזדמנויות, וזה ייאמר לזכותו, גם אם את רובן הוא החמיץ – לפחות בשני השלישים הראשונים של העונה. להגיע לכל כך הרבה הזדמנויות בקבוצה שיש לה מעט מאוד כלים התקפיים וכל מה שאתה צריך לעשות כדי לעצור אותה זה להתמקד בשני שחקנים מרכזיים – אנדלובו וגלבאן, למשל – זה משהו לחלוטין לא ייחודי. במכבי חיפה שרוצה להיגמל מהציפייה להובלה של אייל גולסה ועידן ורד, זקוקים לשחקנים כאלה.

במכבי חיפה ראובן עטר מנסה לבנות קבוצה שאתה לא יודע מאיפה תחטוף ממנה. לתלכיד שקצת נחסם בעונה שעברה, הוא הוסיף שני אנרג'ייזרים כמו אנדלובו וחן עזרא, ובכך יוצר לחלוץ החדש של מכבי חיפה קרקע פוריה להצלחה. היריבה לא תוכל להתמקד בעיקר בך (ובגלבאן, כמובן), היא לא תוכל לסגור מישהו מאוד ספציפי (קטן, ורד וגולסה), מה שמאפשר לך הרבה מאוד שטח לפעול בו. תמיד יהיה שחקן אחר שיוכל לקחת על עצמו יותר ביום מסוים, וכך תוכל להתבגר לאט ובקצב הנכון. אתה לא צריך להיות טוב כל הזמן. מספיק שתהיה טוב חלק מהזמן – ואת זה יש לאדנולובו. אם למכלול הזה יתווסף סקורר שיכול להתקרב ל-20 שערים בעונה, מה שויאם עמאשה היה בעונה שעברה, אנדלובו יהפוך לנשק מאוד משמעותי במכבי חיפה.

אין ספק שיש כאן גם פוטנציאל מכירה, כי נתונים כמו שיש לאנדלובו לא רואים בכל יום משחקן זר. אבל במקרה של מכבי חיפה מודל 2012/13, הסיפור הוא אחר. הסיפור הוא להפסיק לחכות לורד וגולסה, להפסיק להיות תלויים ביניב קטן. עם עזרא ואנדלובו, למכבי חיפה יש יכולת להכות בך מכמה כיוונים שונים ממה שהורגלת עד היום. מה שבבני יהודה נראה לא מספיק למכבי חיפה מבחינת המספרים והמהלכים של אנדלובו, יכול להיראות במכבי חיפה כמשהו שמספיק לאליפות.

בהפועל תל אביב החידה הגדולה הוא טל בן חיים

אתם מתרגשים? כל הדיווחים והכתבות לקראת פתיחת העונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully