וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת צור המליצה לא להחזיר שוטרים למגרשים

ניצב בדימוס דוד צור הגיש לשרה לבנת את מסקנותיו: ”בשנתיים האחרונות יש דווקא מגמה של ירידה באלימות בספורט”

הועדה הציבורית בראשות ניצב בדימוס דוד צור הגישה הבוקר (ראשון) את המלצותיה לשרת התרבות והספורט לימור לבנת. כזכור, הועדה מונתה על ידי לבנת בחודש מאי האחרון בעקבות סדרת האירועים האלימים במגרשי הכדורגל, בראשן התגרות בסיום המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה, והמשחק בין בני לוד להפועל רמת גן.

הנושא העיקרי בו עסקה הועדה הוא האם להחזיר את כוחות השיטור למגרשים, כשלבנת כבר הודיעה שתפעל על מנת לתקן בחקיקה בחוק הספורט, הקובע כיום כי הסדרנים הם אלה שאחראים על הסדר.

צור, שהגיע להצגת הדו"ח במסיבת עיתונאים עם ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר וניר פרצלינה, אמר: "בניגוד למה שהצטייר, מהנתונים שבחנו לאורך השנתיים האחרונות, אנחנו רואים שיש דווקא מגמה של ירידה באלימות, בעיקר ביציעים, ולמעשה כגודל הירידה באלימות ביציעים כך האבסורד הגדול במעורבות בעלי התפקידים בתוך האצטדיון כמו בדרבי התל אביבי, שהתחיל מתהלהמות של ידין וטועמה, ואחר כך באירועי המושבה ובוינטר".

"הוצאת השוטרים מהמגרשים, כמו גם הטלת האחריות על ניהול האירוע בתוך האצטדיון שנעשתה בחוק היא דבר נכון", המשיך צור. "אנחנו לא חושבים שצריך להחזיר את השוטרים בחזרה למגרשים כמו שהיה טרם חקיקת החוק, אך עם זאת החלופה של בעלי אירוע וסדרנים, הם לא מספיק מוכשרים כדי להרים את המשימה הזו, והדבר הזה דורש תיקון".

"תופעת האלימות בספורט הייתה הרבה יותר חריפה במקומות כמו אנגליה, גרמניה והולנד, והיא טופלה בצורה מצוינת ולהתקנא בהם. בסופו של דבר הדבר הזה ניתן לטיפול. יש כאן מוסדות שמוכנים לתת תקציבים עבור מודלים מוכנים, ומצאנו שהדברים פשוט נופלים בין הכיסאות".

"ההמלצה העיקרית היא לא להחזיר את השוטרים למגרשים. אירוע ספורט צריך להתקיים כאירוע אזרחי, המשטרה חייבת לנקוט בקו אחיד כלפי הקצאת שוטרים והמיומנות שלהם, באופן שמאפשר קריטריונים אחידים, ולהקים מטה מודיעיני שיעסוק בעולם הספורט. בנושא האכיפה, צריך ליישם את הנחיות המפכ"ל ולקצר את הזמנים בין אלה שנתפסים בעבירות במגרשים לבין העמדתם לדין, כשבנושא המורחקים האכיפה לא מספיק טובה".

לימור לבנת, שיזמה את הקמת הוועדה, אמרה: "אני מודה ליו"ר הוועדה ולחבריה על העבודה המקצועית, המסירות והמחויבות, ועל הדו"ח המקיף ויסודי שחיברו. ערב פתיחת עונת הכדורגל הדו"ח הזה חשוב מתמיד. בכוונתי ללמוד את המסקנות וההמלצות, ולפעול באופן מיידי כדי לרתום את הגורמים הרלבנטיים למיגור האלימות במגרשים."

LIVE
  • עוד באותו נושא:
  • דוד צור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully