וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעת עוז דורשת לפסול את רשימת קופל

הסאגה שלא נגמרת: לפי התקנון נדרשת כל רשימה לכלול 20 אחוז נשים, בעוד הרשימה בה חבר קופל כוללת רק 10 אחוז

48 שעות לפני שאמורות להתקיים הבחירות להנהלת איגוד הכדורסל, שיגרה היום (שני) לפני שעה קלה סיעת "עוז" באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג, דרישה לפסול את רשימת אבנר קופל בנימוק שהוגשה בניגוד לתקנון וזאת מאחר והתקנון קובע בצורה חד משמעית כי ברשימת המועמדים לחברי ההנהלה חייבת לכלול 20 אחוז נשים לפחות. ברשימת 39 המועמדים של רשימת קופל נכללות 4 נשים בלבד, מה שמהווה 10 אחוז והאישה הראשונה ממוקמת רק במקום ה-13.

כשעה לפני כן, לבקשת איגוד הכדורסל, קבעה היועצת המשפטית של רשות התאגידים, שבבחירות הקרובות להנהלת איגוד הכדורסל, יבחרו 39 חברי הנהלה. בשל החלטה זו, רשימת חמש המרכזים של הפועל, מכבי, בית"ר, אליצור ואס"א, שעומדת כעת על 39 מועמדים, תהיינה תקפה. הרשימה הנוספת של שאול איזנברג, שי שני וצביקה שרף, שמונה נכון להיום 29 מועמדים בלבד, תוכל להשלים את הרשימה ולהשתתף בבחירות, זאת בתנאי שתגדיל אותה ל-39 עד יום רביעי הקרוב, 15.8, אז יתקיימו הבחירות.

בסיעת עוז הגיבו לדרישה ואמרו: "קיבלנו את ההודעה ונצרף מועמדים נוספים להנהלה"

לאחר ספירת הקולות תיערך האסיפה הכללית ולאחריה ישיבת הנהלה בה יבחר יו"ר האיגוד. כזכור, לפני כחודש וחצי הגישו סיעת עוז והסיעה המשותפת למכבי, הפועל, אליצור ובית"ר את הסיעות התומכות בהם, ולאחר בדיקה הסתבר כי בעקבות פסילת הצבעות כפולות מספר הקבוצות התומכות בסיעת עוז יורד מ-10 אחוז, והסיעה פסולה מלהשתתף בבחירות. לאחר מכן הגישה סיעת עוז שתי עתירות לבית המשפט המחוזי כשבעקבותיו נדחו הבחירות פעמיים עד ה-15 באוגוסט.

בשבוע שעבר קבע בית המפשט המחוזי כי קבוצה תוכל לתמוך ביותר מרשימה אחת, ואפשר בכך את השתתפותה של סיעת עוז בבחירות. למרות זאת, עם היוודע החלטת היועצת המשפטית של רשות התאגידים, השתתפותה של סיעת עוז בבחירות מוטלת שוב בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully