וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: תקצירי הרגעים הגדולים של לונדון 2012

הדהירה של בולט, ההיסטוריה של פלפס, הסנסציה בכדורגל, קרב הענקיות בכדורסל, ההתעלות של מארי והאכזבה הישראלית. רגע לפני שנפרדים סופית מלונדון, קבלו את התקצירים הבלתי נשכחים של האולימפיאדה

ערוץ 1 - אולימפיאדה

במשך 16 הימים האחרונים הבאנו לכם את תקצירי הרגעים הגדולים מהתחרויות בלונדון, ואחרי שחגיגת הספורט הגדולה בתבל הגיעה אמש (ראשון) לסיומה, הגיע הזמן להיזכר בספורטאים שהרימו את האולימפיאדה לשיאים, בדרמות שהצמידו אותנו למסך ובאווירה הייחודית של המשחקים האולימפים, שתחזור רק בעוד ארבע שנים בריו 2016.

על מסלול האתלטיקה באיצטדיון האולימפי בלונדון נזכור מן הסתם בעיקר את יוסאין בולט, שזכה בשלוש מדליות זהב והשאיר את כל המבקרים ללא מילים. לצד הפנומן הג'מייקני, דייויד רודישה שבר את שיא העולם ב-800 מטר אחרי שהשאיר ליריביו אבק. רביעיית האמריקאיות ניצלו גם הן את המעמד כדי לקבוע שיא עולמי חדש שמחק את השיא הישן של מזרח גרמניה ב-4X100 מטר. שלי אן פרייזר השיגה מדליית זהב יוקרתית בריצה ל-100 מטר ואליסון פליקס עשתה את זה במרחק הכפול. מו פארח השלים דאבל ענק עבור הבריטים בריצות ל-5,000 ו-10,000 מטר, וב-110 משוכות קיבלנו הצגה ענקית של אריאס מריט האמריקאי.

בבריכת השחייה זו הייתה הזדמנות נדירה להיפרד מהשחיין הטוב בכל הזמנים, מייקל פלפס. האמריקאי אמנם הפסיד במשחה ל-100 מטר פרפר וב-4X100 חופשי, אבל כיפר על כך היטב בהמשך עם ארבע מדליות זהב אדירות. לצד השחיין הענק הזה קיבלנו גם כמה שיאי עולם נהדרים, בהם של מיסי פרנקלין, רבקה סוני וסון יאנג. וגם היה רגע ישראלי מתוק, כאשר יעקב טומרקין העפיל לגמר 200 מטר גב, וסיים במקום השביעי, מה שנחשב להישג השיא של השחייה הישראלית.

באולם ההתעמלות התאכזבנו מהביצועים של אלכס שטילוב, שאמנם העפיל לשני גמרים, אבל לא הצליח לחזור עם מדליה, בזמן שקוהיי אוצ'ימורה סיפק את הסחורה וזכה בתחרות הקרב רב. הביצועים המדהימים של גבריאלה דגלאס האמריקאית נכנסו גם הם לספרי ההיסטוריה של המשחקים, כשהיא הפכה לספורטאית השחורה הראשונה שזוכה במדליית זהב בתחרות הקרב רב בהתעמלות. בג'ודו בעיקר נזכור את ההפסד הדרמטי של אריק זאבי שנכנע אחרי 43 שניות ובשייט את האכזבה משיוט המדליות של לי קורזיץ. נטע ריבקין שסיימה שביעית בתחרות הקרב רב בהתעמלות האומנותית עשתה כל מה שהיא יכלה, אבל גם היא לא הצליחה להביא מדליה.

נבחרת ארצות הברית בכדורסל נמתחה היטב על ידי ספרד, אבל לברון וחבריו שייטו ברבע האחרון והשלימו זכייה נוספת במדליית הזהב. בכדורגל זה היה הטורניר של מקסיקו שהשאירה פעם נוספת את ברזיל מתוסכלת ללא המקום הראשון, ואיך אפשר בלי אנדי מארי, שזכה סוף סוף על הדשא של ווימבלדון בתואר, וגם אם זה לא גרנד סלאם יוקרתי, הוא בהחלט שימח ממלכה שלמה עם ניצחון מתוק על רוג'ר פדרר.

מסכמים את לונדון 2012:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully