וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת לונדון 2012 ננעלה בטקס מרשים

אחרי 16 ימים מרתקים, לונדון אמרה שלום. מיטב הלהקות הבריטיות הופיעו. הלפיד האולימפי עבר לריו, לקראת 2016

מיכאל ברגמן

תם ונשלם. אולימפיאדת לונדון 2012 הסתיימה הערב (ראשון), עם טקס מרשים במיוחד באצטדיון האולימפי, המקום בו החלה החגיגה הגדולה בתבל בדיוק לפני 16 ימים, בטקס הפתיחה. בזה אחר זה עלו מיטב האמנים והזמרים הבריטים אל הבמה והנעימו את זמנו של הקהל שגדש את היציעים, כמו גם של המיליונים שצפו בבית. ראש עיירית לונדון בוריס ג'ונסון העביר את הדגל האולימפי לנשיא הועד האולימפי ז'אק רוג וזה מסר אותו לאדוארדו פאאס, ראש עיריית ריו דה ז'ניירו, באקט שסימל באופן רשמי את יריית הפתיחה של המשחקים האולימפים שייצאו לדרך בברזיל, בחמישי לאוגוסט 2016.

טקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
היה כיף. עשרות משתתפים בטקס הסיום/רויטרס

אלו היו 16 ימים של שיכרון חושים בבירת אנגליה, עיר תוססת ומרתקת גם בימים כתיקונם. שוב הוכח כי אין דבר המשתווה לאולימפיאדה בעולם הספורט והנכונות של ספורטאים, מוכשרים יותר או פחות, להילחם עבור מדינתם, הדגל שלהם והזכות לשמוע את ההימנון, לא קיימת בשום אירוע ספורטיבי אחר ברמה שכזו.

הערב, בטקס הסיום, הבריטים הציגו את כל הרפרטואר האומונתי שקיים בממלכה המופלאה שלהם, כולל הופעת איחוד של בנות הספייס גירלס והופעות נוספות של ג'ורג' מייקל, The Who, ליאם גלאגר, אריק איידל ועוד רבים וטובים. כעת נותרים רק הזיכרונות, מיוסיאן בולט, מייקל פלפס ושאר כוכבי הענק שהמשחקים הללו הצמיחו והפנים נשואות לריו 2016, בתקווה שהמשלחת הישראלית תחזור משם מחויכת ועם מדליה, בניגוד למשחקים האולימפים הללו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טקס הסיום של לונדון 2012. רויטרס
שלל הופעות באצטדיון האולימפי/רויטרס

23:00 - 80 אלף אנשים באצטדיון האולימפי ועוד מיליונים ברחבי העולם צופים בטקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012, שיצא לדרך. הזמרת הסקוטית אמלי סאנדה, שהופיעה גם בטקס הפתיחה, עלתה לשיר ראשונה ואחריה נחשפה הבמה, עליה ניצבים דגמים של מספר מוקדי עניין לונדונים מרכזיים.

23:12 - להקת 'מאדנס' הופיעה על משאית שנעה סביב האצטדיון עם השיר "Our House", במהלך קטע בשם 'מסיבת רחוב', בו מופיעים המוני רקדנים על הבמה ופניו של השחקן מייקל קיין צצו על המסך הענק. מיד אחריהם עלתה להקת 'בלר' עם "Parklife" והחגיגה נמשכה עם הפט שופ בויס ולהיט שנות ה-80 שלהם "West End Girls".

23:23 - השיר הבא היה של כוכבי הפופ העולים של בריטניה, One Direction, שביצעו את "What Makes You Beautiful". קטע המסיבה נחתם והקטע הבא נקרא שקיעת ווטרלו והוא מסמל את סוף היום. אחרי קטע קצר מ-"A Day in the Life" של הביטלס, עלה ריי דייויס הוותיק לשיר בלדה בשם "ווטרלו סאנסט", כשברקע מופיעים אקרובטים והולכים על חבל. סאנדה, שפתחה את ההופעה, עלתה לשיר נוסף.

אמלי סאנדה זמרת בריטית. רויטרס
שרה גם בטקס הפתיחה וגם הפעם. אמלי סאנדה/רויטרס

23:33 - הספורטאים שנותרו בלונדון עלו אל המשטח עם דגלי המדינות שלהם. את הדגל הישראלי נשאה המתעמלת האומנותית נטע ריבקין, שעשתה היסטוריה וסיימה במקום השביעי בגמר. את הדגל הבריטי נושא השייט בן איינסלי, שצבר את הזהב האולימפי הרביעי שלו בלונדון.

23:45 - להקת Elbow שרה ברקע, בעוד שהמוני הספורטאים כבשו את מרכז האצטדיון בתערובת צבעים נהדרת.

00:04 - הטקס נעצר לכבוד חלוקת המדליות למנצחי המרתון, שנערך הבוקר. ההימנון של אוגנדה מנוגן לכבוד סטפן קיפרוטיץ', שמקבל את המדליה מנשיא הועד האולימפי ז'אק רוג.

טקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
לונדון מיניאטורית בתוך האצטדיון/רויטרס

00:12 - להקת ילדים שרה את "Imagine" של ג'ון לנון המנוח, שפניו צצו לפתע על המסך והצטרפו לשירה, בקטע משנת 1971, שמעולם לא נראה לפני כן. על הבמה, פניו של לנון הורכבו מכ-100 חלקי פסל שונים. 70 אלף המתנדבים שסייעו למשחקים זוכים להוקרת תודה.

00:16 - מיד לאחר מכן, עלה ג'ורג' מייקל אל הבמה, עם "Freedom" המפורסם שלו. מייקל המשיך לשיר "White Light".

דגלי המדינות בטקס הסיום של אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
הספורטאים עשו עוד סיבוב באצטדיון האולימפי/רויטרס

00:25 - אחרי שמייקל הדליק את הקהל באצטדיון, להקה בשם "קייזר צ'יפס" שרה את "Pinball Wizard" של The Who.

00:31 - לאחר מחווה קצרה לדייויד בואי, הגיע זמנן של מספר דוגמניות על בריטיות לצעוד אל מרכז הבמה.

00:36 - אנני לנוקס, אחת הכוכבות הגדולות של המוזיקה הבריטית בשנות ה-80 וה-90, נכנסה בדרמטיות על ספינה שחורה עם הלהיט "Little Bird". מיד אחריה שר אד שיירן את "Wish You Were Here" של הפינק פלויד, בליווי המתופף המקורי של הלהקה המיתולוגית.

ג'ורג' מייקל זמר בריטי. Martin Meissner, AP
סיפק הופעה נהדרת. ג'ורג' מייקל/AP, Martin Meissner

00:41 - ראסל ברנד, לפעמים זמר ולפעמים שחקן קולנוע מצחיק במיוחד, שר את "Pure Imagination" מצ'רלי וממלכת השוקולד ומשם הוא עבר ל-" I am the Walrus" של הביטלס, כשהוא מלווה באוטובוס מוזר משהו.

00:45 - הדי ג'יי הוותיק פאט בוי סלים העניק רגעי אושר משלו עם שני שירים מצוינים: " Right Here, Right Now" ו-"The Rockafeller Skank", הזכור מפיפ"א 99'.

00:53 - הקצב המשיך לעלות עם ג'סי ג'יי, ששרה את "Price Tag" לאוזני האצטדיון הנלהב, כשהיא נוסעת סביב האצטדיון על לימוזינה. בשתי לימוזינות נוספות מגיעים עוד שני זמרים שנולדו בלונדון כמו ג'יי, טיני טמפה ששר את "Written in the Stars" וטאיו קרוז, ששר את " Dynamite". לבסוף, שלושתם עלו לבמה המרכזית ושרו יחד את "You Should be Dancing" של הבי ג'יז.

ראסל ברנד זמר בריטי. Kristy Wigglesworth, AP
גם הוא בא לחגוג. ראסל ברנד/AP, Kristy Wigglesworth

00:58 - אחד משיאי הטקס, בדמות איחוד של להקת הספייס גירלס אחרי שנים רבות. הבנות הגיעו בחמש מוניות לונדוניות שונות. הבנות שרו את "Wannabe", "zig-a-zig-ahing" ו-" Spice up your Life" ונתנו הופעה אדירה.

01:01 - ליאם גלאגר המשיך משם עם להקתו החדשה וביצוע מוזר משהו ל-"Wonderwall".

01:06 - כמה תרבות יש לבריטים. הנה עולה אריק איידל הנפלא ממונטי פייתון עם גרסא משעשעת ל-"Always Look on the Bright Side of Life". אחריו הופיעו מיוז, עם השיר הרשמי של המשחקים: "Survival".

בנות הספייס גירלס בהופעת איחוד. Sergei Grits, AP
אחד משיאי הערב. הספייס גירלס שוב ביחד/AP, Sergei Grits

01:16 - הגיע הזמן לקצת רוק! עוד הקלטה מרגשת והפעם זהו פרדי מרקיורי סולן להקת קווין המנוח, אשר הקהל מבצע עימו דואט. חבריו ללהקה ממשיכים משם עם "Brighton Rock" ולאחר מכן ג'סי ג'יי חוברת אליהם ל-"We Will Rock You" המוכר כל כך.

01:25 - החל החלק הרשמי של הטקס. תחילה נוגן ההימנון של יוון, ערש המשחקים ולאחר מכן ההימנון האולימפי, כשהדגל מורד ומועבר לריו, שתארח את האולימפיאדה הבאה. הדגל עבר מבוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון, לנשיא הועד האולימפי ז'אק רוג וממנו לראש עיריית ריו דה ז'ניירו אדוארדו פאאס. לאחר מכן נוגן ההימנון הברזילאי ויריית הפתיחה לאולימפיאדת 2016 נורתה באופן רשמי.

01:30 - תורם של הברזילאים להשתלט על העסק. כמה דקות של סמבה וריקודים, מעין חימום לטקס הפתיחה בעוד ארבע שנים, שבטח יהיה שונה בצורה משמעותית מהטקסים של הבריטים. גם פלה כאן, אם חששתם לרגע.

אדוראדו פאאס ראש עיריית ריו דה ז'ניירו עם בוריס ג'ונסון ז'אק רוג. Martin Meissner, AP
מלונדון לריו. ג'ונסון, רוג ופאאס מימין לשמאל/AP, Martin Meissner

01:41 - זמן לנאומים, תחילה סבסטיאן קו, יו"ר הועשה המארגנת. אחריו נאם ז'אק רוג, נשיא הועד האולימפי הבינלאומי, שמסיים את תפקידו.

01:55 - טייק דאת' עלו לבמה עם "Rule the World", אבל בלי רובי וויליאמס. הלפיד האולימפי, שהיה מורכב מ-204 עמודים, המייצגים את 204 המדינות שהשתתפו במשחקים, פורק.

02:00 - The Who, שפתחו את טקס הפתיחה, הגיעו כדי לנעול את טקס הסיום עם "Baba O'Riley" ומשם הם עברו ל-"See Me, Feel Me", שהוקלט במיוחד עבור הטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully