וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל אולימפי: ארצות הברית זכתה במדליית זהב

שחזור הגמר מבייג'ינג הסתיים בדיוק באותה צורה, עם ניצחון 100:107 של הדרים טים אחרי פייט ספרדי אדיר. דוראנט הצטיין

ערוץ 1 - אולימפיאדה

באדיבות הערוץ הראשון

באולימפיאדת בייג'ינג זכתה נבחרת הכדורסל של ארצות הברית במדליית הזהב, אחרי שעברה את אוסטרליה ברבע הגמר, את ארגנטינה בחצי הגמר ואת ספרד אחרי קרב נהדר בגמר. הסיפור חזר על עצמו במדויק גם בלונדון 2012, כשארצות הברית הגיעה לגמר אחרי ניצחונות על אוסטרליה וארגנטינה, וניצחה הערב (ראשון) בסיומו של משחק נהדר 100:107 את אלופת אירופה העיקשת. ספרד, שהתבזתה עם הפסד מכוון לברזיל, ראויה הפעם לכל המחמאות על משחק צמוד ועמידה בקצב המסחרר שכפו האמריקאים, שמצידם חוגגים עוד מדליית זהב בתום טורניר אולימפי מושלם.

לברון ג'יימס שחקן ארצות הברית. רויטרס
אחרי האליפות עם מיאמי, יש גם מדליית זהב. לברון ג'יימס/רויטרס
כריס פול שחקן נבחרת ארצות הברית. רויטרס
הפסים והכוכבים שוב חוגגים זהב. כריס פול/רויטרס

שתי הנבחרות הטובות בטורניר עלו לאחר המשחק על המקום השלישי בו זכו רוסיה ודיוויד בלאט במדליית הארד, ומיד החלו במפגן צליפות מכל נקודה על המגרש. כוכבי ה-NBA ניסו לברוח ונהנו מיכולת נהדרת של קווין דוראנט (30 נקודות), אבל לספרדים הייתה תשובה לכל דבר. במשחקים הקודמים הנבחרת של סרג'יו סקאריולו נראתה שבעה ולא הפגינה יכולת מזהירה, אך כמות הכישרון סחבה אותה לגמר למרות שני הפסדים בשלב הבתים. בניגוד להפסד 100:78 לאמריקאים לפני הטורניר, הפעם ספרד באה להילחם.

דוראנט, ג'יימס ואנתוני עשו נקודות מתי שרק רצו, אבל ספרד הציגה את הארסנל ההתקפי שלה ובמחצית השנייה נהנתה מ-13 נקודות רצופות של פאו גאסול (24 במשחק כולו) שאף העלו אותה ליתרון באמצע הרבע השלישי. בתחילת הרבע הרביעי בחר סקאריולו להשאיר את גאסול הבכור על הספסל, והדרים טים של מייק ששבסקי ניצלו זאת כדי לברוח, והפעם באופן סופי. דאנק ושלשה של ג'יימס קבעו כי גם הפעם מדליית הזהב תהיה של נבחרת הפסים והכוכבים.

קווין דוראנט שחקן נבחרת ארצות הברית עם ראסל ווטסטברוק. רויטרס
המצטיין של האמריקאים. קווין דוראנט/רויטרס

מחצית ראשונה

רבע 1:

פתיחה טובה של הספרדים, שחדרו את ההגנה האמריקאית ועלו ליתרון, אבל קווין דוראנט הצעיד את ארצות הברית ליתרון 6:7. מפגן שלשות של חואן קרלוס נבארו, שהשחיל שתיים רצופות, העלה את ספרד ל-7:12. מטווח השלשות נמשך, האמריקאים החלו להשתלט על המשחק ובניצוחו של כרמלו אנתוני עלו ל-16:25 והרבע הסתיים ב-27:35 לארצות הברית.

רבע 2:

רודי פרננדס פתח עם שלשה והספרדים עשו סימנים של חזרה למשחק כשצימקו ל-35:34. הספרדים לא נבהלו גם מסל של לברון ג'יימס ועם שלשה של סרחיו רודריגס חזרו להוביל 37:39. נדנדת הסלים נמשכה והכדורים חדרו בקצב מסחרר. קווין לאב סייע לאמריקאים לפתוח שוב פער קטן, 44:50. הספרדים המשיכו לתת קרב וירדו להפסקה בפיגור מינימלי, 59:58.

טייסון צ'נדלר, נבחרת ארצות הברית בכדורסל, מול פאו גאסול, נבחרת ספרד בכדורסל. רויטרס
סייע לבריחה הקטנה. טייסון צ'נדלר/רויטרס

רבע 3:

שלשה של כריס פול ונקודות של דוראנט שמרו את ארצות הברית ביתרון, אבל פאו גאסול הנהדר סחף את ספרד עם תשע נקודות רצופות ליתרון 66:67. גאסול היה חתום על כל 13 הנקודות הראשונות של ספרד במחצית השנייה, עד שסרג' איבקה צימק מהקו ל-73:72, אחרי שלשה גדולה של קובי בריאנט. גם דוראנט צלף מבחוץ, אבל פאו גאסול ענה עם דאנק אדיר וצימק ל-80:78. איזה קצב. דוראנט המשיך להשתולל מבחוץ והגיע ל-24 נקודות, אך ספרד מחזיקה מעמד וירדה לרבע הרביעי בפיגור מזערי של 83:82.

רבע 4:

סקאריולו העניק מנוחה בפתיחת הרבע לגאסול הבכור, וג'יימס ופול ניצלו זאת כדי לברוח ל-84:90. אחרי שתי דקות ללא נקודות, מי אם לא דוראנט ירה מחוץ לקשת, העלה את מאזנו ל-30 נקודות והעניק לארצות הברית יתרון 86:93. בריאנט בריבאונד התקפה העלה ל-10 נקודות יתרון, אבל נבארו ופרננדס הורידו ל-97:91 ומנגד פול הציג קבלת החלטות לא נכונה ואיבד שני כדורים. כאן נכנס לתמונה אלוף ה-NBA הטרי לברון ג'יימס, שעם דאנק ושלשה גדולה העלה ל-93:102 והאמריקאים סגרו לבסוף עניין עם 100:107. מדליית הזהב שוב של ארצות הברית, ספרד תסתפק בכסף ורוסיה עם הארד.

לברון ג'יימס, נבחרת ארצות הברית בכדורסל, מול פאו גאסול, נבחרת ספרד בכדורסל. Harry How, GettyImages
פתח בסערה את המחצית השנייה. פאו גאסול/GettyImages, Harry How

סטטיסטיקה

קלעו לארצות הברית: קווין דוראנט 30 (9 ריבאונדים), לברון ג'יימס 19, קובי בריאנט 17, כריס פול 11, קווין לאב 9 (9 ריבאונדים), כרמלו אנתוני 8, דרון וויליאמס 6, ראסל ווסטברוק 3, טייסון צ'נדלר וג'יימס הארדן כל אחד, אנדרה איגודאלה ואנתוני דייויס שיחקו ולא קלעו.

קלעו לספרד: פאו גאסול 24 (8 ריבאונדים, 7 אסיסטים), חואן קרלוס נבארו 21, מארק גאסול 17, רודי פרננדס 14, סרג' איבקה 12 (9 ריבאונדים), סרחיו רודריגס 7 (6 אסיסטים), סרחיו יול 5, חוסה קלדרון, פליפה רייס, ויקטור קלאבר, פרננדו סן אמטריו, ויקטור סאדה שיחקו ולא קלעו.

קובי בריאנט שחקן נבחרת ארצות הברית חוגג. רויטרס
עכשיו יכול להתאחד בשקט עם דוויט הווארד. קובי בריאנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully