וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים עשויה לפתוח במשא ומתן עם ברק יצחקי

12.8.2012 / 14:23

במידה שיושג הסכם עם עמותת האוהדים, בקבוצה ינסו להחזיר את החלוץ. קורנפיין הצליח להעביר תקציב של 22 מיליון שקל

בשורות חיוביות לבית"ר ירושלים: תקציב הקבוצה לעונה הבאה עבר היום (ראשון) בבקרת התקציבים, למרות שמבחינה טכנית עדיין חסרים עוד כמה פרטים כדי להשלים את האישור. יושב ראש הקבוצה איציק קורנפיין הגיע היום למשרדי הבקרה עם ארבעה מיליון שקל תרומה שגייס ראש העירייה ניר ברקת, ועם שני מיליון שקל של ארקדי גאידמק. קורנפיין צירף מספר מסמכים, ויחד עם סגירה של עוד כמה פרטים טכניים, הקבוצה עברה בתקציב בסיסי של 22 מיליון שקל.

התקציב כולל חמישה מיליון שקל חובות עבר וגירעון, ולא כולל בינתיים את השחקנים שלא חתומים: עמית בן שושן, דן אייבינדר, שי חדד, תומר בן יוסף, חיים מגרלשווילי חן עזריאל. בינתיים ההסכם בין עמותת האוהדים לארקדי גאידמק טרם נחתם, והמו"מ בין הצדדים יימשך. אתמול הגיש עורך דינו של גאידמק ישראל שלו טיוטת הסכם לנציגי העמותה, שהחזירו לו אותה אתמול בלילה עם סייגים והערות. כרגע מציעים נציגי גאידמק חברות בדירקטוריון לשנתיים עבור עמותת האוהדים ובנוסף אופציה לאוהדים לרכוש את הקבוצה יחד עם אנשי עסקים בעתיד אך ללא אחוזי בעלות בשלב זה. מעבר לכך, לגאידמק ישנן מספר זכויות וטו בדירקטוריון שגם בנוגע אליהן ישנן אי הסכמות.

עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים הגיבה היום להשגות בינה לבין נציגי גאידמק בנוגע לטיוטת ההסכם, ומסרה: "לשמחת כולנו, קבוצת בית"ר ירושלים עברה היום בבקרת התקציבים של ההתאחדות לכדורגל. לצערנו יש מי שרואה בעמותת האוהדים, אשר הצליחה במאמץ גדול תוך התגייסות של אוהדים בכל רחבי הארץ לאסוף כשני מיליון שקל כמי שצריכה להעביר את הכסף כתרומה ללא כל זכויות עתידיות. העמותה קמה על מנת להציל את בית"ר בימים בהם גם ראשי הקבוצה לא ראו את האור בקצה המנהרה, אך לא רק זאת אלא גם כדי להשפיע ולשנות ולעזור למועדון להשתקם ולחזור אל צמרת הכדורגל בארץ.

"מיזם האוהדים הנו מיזם שנבנה במטרה להוות דוגמה וסמל למעורבות פעילה של אוהדים בניהול הקבוצה. העמותה הסכימה למתווה בו הניהול יעשה בדירקטוריון משותף בו יתקבלו החלטות מהותיות המשפיעות על עיצוב דרכו של המועדון וזאת לצד הגורמים האחרים. מהצעת נציגי הבעלים עולה כי יש מי שמנסה לדחוק את מעורבות האוהדים על ידי הקמת גוף ניהול ללא סמכות אמיתית בעלת תוקף זמני וללא יכולת לחולל שינוי ולהכניס רוח חדשה למועדון. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים להראות מנהיגות למען המטרה המשותפת של כולנו - הצלת בית"ר והחזרתה למקומה הראוי בצמרת הכדורגל הישראלי".

מבית"ר ירושלים נמסר: "בפגישה שהתקיימה היום במשרדי בקרת התקציבים, הוגש תקציב הקבוצה לעונת המשחקים הקרובה כולל הביטחונות. הבקרה תבדוק בימים הקרובים את הביטחונות ועל פיהם תאשר את התקציב שהוגש. המועדון מודה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת שעזר רבות בגיוס כספי תרומות בארץ ובחו"ל וזאת מתוך דאגה למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אוהדיו ולעיר ירושלים. לבעלים ארקדי גאידמק שבתחילה הצהיר כי אין בכוונתו להשקיע כספים נכבדים במועדון, אך כשראה את הסכנה מרחפת מעל ראש הקבוצה, החליט להעביר באופן מיידי סכומי כסף על מנת להעביר את התקציב ולאנשי העסקים הירושלמים שאחרי זמן רב שלא היו מעורבים בנעשה בקבוצה, שבו לעזור ולתמוך במועדון.

"בית"ר ירושלים עדיין רואה חשיבות גדולה מאוד בהצטרפות עמותת האוהדים לגוף המנהל את המועדון וזאת מתוך רצון אמיתי להגברת המעורבות של אוהדי הקבוצה בהתווית ובקביעת עתיד המועדון. אנו רואים במעורבות העמותה נדבך חשוב מאוד בשיתוף הפעולה של המועדון עם הקהל, כשאנו מאמינים שבעזרת שיתוף פעולה מלא בין הצדדים, נוכל ביחד להעלים מהיציעים את תופעת האלימות והגזענות, להוביל לעתיד מוצלח יותר ולחיזוק הרגשת הזהות והשייכות. בפגישה שנערכה ביום שישי עם ראשי העמותה ובטיוטות ההסכמים שהועברו בהמשך, הונחה בפני העמותה הצעה למעורבות מלאה של האוהדים בניהול המועדון (שליש מהדירקטוריון), לכל הפחות במשך שתי העונות הבאות וזאת ללא תנאים להעברת כספים נוספים. המועדון משאיר את דלתו פתוחה בפני עמותת האוהדים ומקווה שתשנה את עמדתה ותצטרף למועדון, תיקח חלק פעיל בפעילות הקבוצה, ותסייע לחזק את הקבוצה בשחקנים הבית שטרם חתומים על חוזים ושחקנים זרים למען בית"ר חזקה יותר, מכל הבחינות".

ברק יצחקי על הכוונת של בית"ר ירושלים

במידה שיצליחו שני הצדדים לגשר על הפערים, תפתח בית"ר ירושלים במשא ומתן עם ברק יצחקי. החלוץ ששיחק שבע שנים במועדון ונחשב לאהוב הקהל הוא אחד הרעיונות החזקים של כל הצדדים שאמורים להיות חלק מהדירקטוריון על מנת לאחד את הקהל ולהחזיר את השמחה והאטרקטיביות לקבוצה ולאוהדים. בבית"ר ירושלים יצרו קשר עם השחקן, אך שוב, משא ומתן רציני ואמיתי יוכל לצאת לפועל רק אחרי השלמת כל הדירקטוריון יחד עם עמותת האוהדים ואנשי העסקים.

יושב ראש הקבוצה איציק קורנפיין אמר הערב ל"רדיו ללא הפסקה": "אנחנו רוצים את האוהדים ולא רק בגלל הכסף אלא בגלל החשיבות שלהם למועדון. ארקדי הסכים לתת להם שלושה נציגים מטעמו. הוא מעניק להם את כל הזכויות ומציע להם לקחת 100% מהבעלות יחד עם אנשי עסקים שיביאו. עברנו את בקרת התקציבים, ה-2.5 מיליון של העמותת אוהדים יוקדשו כולם לחיזוק המועדון, הכסף אמור להיות אך ורק לחיזוק הקבוצה. גאידמק נשאר עם שלושה דירקטורים מתוך תשעה והרוב הוא לאוהדים ולאנשי עסקים. אני מאמין שבסופו של דבר האוהדים יקבלו את מה שארקדי הציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully