וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: ארה"ב זכתה בזהב בכדורסל נשים

האמריקאיות דרסו בקלות את צרפת בגמר 50:86, הברזילאיות קטפו את הזהב בכדורעף. נורבגיה אלופת כדוריד הנשים

תאגיד כאן

התקציר באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

שלושת ענפי הכדור העיקריים לנשים, כדורסל, כדוריד וכדורעף, הגיעו הערב (שבת) לשיאם, עם משחקי הגמר. ארצות הברית זכתה בזהב בכדורסל עם 50:86 ענק על צרפת, וכל מי שהעז לחלום על משחק צמוד בגמר הכדורסל בין הנבחרת האמריקאית לצרפתית, קיבל תשובה מהר מאוד. צרפת עוד היתה בתמונה ברבע הראשון, אבל קלעה רק 35 נקודות בשלושת הרבעים הבאים לעומת 66 של האמריקאיות, שטסו ל-12:26 ברבע השלישי כדי להפוך את המשחק לגארבג' טיים מוחלט, אולי כהכנה למשחק של הגרבים מחר בין ארצות הברית לספרד. קנדיס פארקר הוליכה את קלעיות ארצות הברית עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים, סו בירד הוסיפה 11. את צרפת הוליכו גרודה ולאוסון וייד עם 12 נקודות כל אחת.

בטורניר הכדורעף זכו הבנות של נבחרת ברזיל, שניצחו 1:3 את ארצות הברית. הברזילאיות השלימו זכייה שנייה ברציפות בתואר האולימפי, לאחר שגם לפני ארבע שנים בבייג'ינג הן ניצחו את האמריקאיות בגמר, באותה תוצאה ממש.

ארצות הברית פתחה הרבה יותר טוב, עם 11:25 מוחץ מול הנבחרת של רוברטו גימארייש, אלא שמרגע זה, הפרקט היה שייך אך ורק לסלסאו. בשלוש המערכות הבאות הן ניצחו 17:25, 20:25, 17:25, הביאו מדליית זהב שלישית לברזיל באולימפיאדה ואולי שיפרו מעט את מצב הרוח הלאומי אחרי ההפסד בגמר הגברים בכדורגל.

מדליית הארד בטורניר הלכה ליפן, שניצחה 22:25, 24:26, 21:25 את דרום קוריאה.

שחקנית נבחרת ארצות הברית בכדורסל טינה צ'ארלס מול שחקנית נבחרת צרפת סנדרין גרודה. רויטרס
לא כוחות. ארצות הברית דורסת את צרפת/רויטרס

* נורבגיה שמרה על תארה בגמר טורניר הכדוריד לנשים, עם 23:26 בגמר על מונטנגרו. דווקא המונטנגריות פתחו היטב ועלו ל-2:4, אבל לין סולנד הריצה את נורבגיה קדימה והמשחק נותר צמוד, עד שלפני המחצית פתחו הסקנדינביות פער וסיימו אותה ב-10:13. מונטנגרו הצליחה להישאר קרובה וחזרה לשוויון עם שער של קטרינה בולטוביץ', 14 דקות לסיום. במאני טיים, סולנד שוב הרימה את הרמה וסידרה לנורבגיות את הניצחון הענק, כשהיא מסיימת עם עשרה שערים. בולטוביץ' כבשה עשרה למפסידות.

ספרד זכתה בארד עם 29:31 בתום שתי הארכות על דרום קוריאה במשחק על המקום השלישי. המחצית הראשונה במשחק הצמוד הזה הסתיימה ב-13:13, הזמן החוקי ב-24:24 וההארכה הראשונה ב-28:28, לפני שהספרדיות עשו את העבודה.

נבחרת הנשים של נורבגיה חוגגת זכייה בטורניר הכדוריד. AP
תואר שני רצוף לנורבגיות בתום דרמה גדולה/AP

* אוסטרליה זכתה בארד בטורניר כדורסל הנשים, עם 74:83 על רוסיה. האוסטרליות הובילו לאורך רוב שלבי המשחק ונעזרו ב-25 נקודות ו-11 ריבאונדים של לאורן ג'קסון.

במשחק הגמר, שנערך בשעה זו, נפגשות ארצות הברית וצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully