וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: יובנטוס זכתה בסופרקופה אחרי 2:4 על נאפולי

האלופה פיגרה פעמיים בבייג'ינג, אך כפתה הארכה וגברה על תשעה שחקנים של היריבה. אסמואה, וידאל ו-ווצ'יניץ' כבשו

עונת 2012/13 באיטליה נפתחה היום (שבת) בסערה, עם משחק הסופרקופה המסורתי בו ניצחה יובנטוס 2:4 לאחר הארכה את נאפולי. האלופה הגיעה למפגש באצטדיון 'קן הציפור' בבייג'ינג מול מחזיקת הגביע ללא המאמן המושעה אנטוניו קונטה, פיגרה פעמיים במשחק, אך בסופו של דבר חזרה לעניינים עם לא מעט עזרה מהשופט וזכתה בתואר הראשון של העונה. בכך גם השיגה יובה נקמה על ההפסד לנאפולי בגמר הגביע - הפסדה היחיד בעונה שעברה - והותירה את הפרטנופי עם זיכרונות מהסופרקופה היחיד שלהם, אי שם ב-1990 (1:5 על הגברת הזקנה).

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס מניף את הסופרקופה האיטלקי. רויטרס
פתחו עונה עם תואר. ג'יג'י בופון והחברים/רויטרס

יובנטוס הופיעה לראשונה ללא קונטה שהורחק ל-10 חודשים בגלל מעורבותו בפרשת הטיות המשחקים, ומי שעמד על הקווים היה מאסימו קאררה, שחקן יובנטוס וגם נאפולי לשעבר. לאונרדו בונוצ'י, שזוכה מהחשדות נגדו באותה פרשה, פתח בהרכב וכמוהו גם הרכש מאודינזה קוג'ו אסמואה וסבסטיאן ג'ובינקו שחזר מפארמה. נאפולי, שנפרדה בקיץ מאסקיאל לאבצי שעבר לפריס סן ז'רמן, הציגה את השוויצרי ואלון בהראמי וגם השיגה את השער הראשון. מי אם לא אדינסון קבאני שבר את קו ההגנה הגבוה של יובנטוס על קו מחצית המגרש, ואחרי שנעצר פעם אחת אצל ג'יג'י בופון שלח את הריבאונד פנימה בדקה ה-27.

המתפרצת הקטלנית של נאפולי אמנם העניקה לה יתרון, אבל 10 דקות לאחר מכן יובנטוס הגיבה עם שער שוויון נפלא. ארתורו וידאל העביר כדור מצד ימין ואסמואה חגג את הבכורה שלו בסטייל עם בעיטת יעף אדירה מ-16 מטרים בצד שמאל אל הרשת. אלא שבדקה ה-41 נאפולי חזרה להוליך, לאחר שגוראן פאנדב חטף כדור מבונוצ'י ובנגיעה קלה הקפיץ מעל בופון פנימה כדי להמשיך את הכושר המצוין שלו מטרום העונה. כנראה שהסחות הדעת האחרונות, למרות הזיכוי, השפיעו על הבלם האיטלקי הצעיר.

מירקו ווצ'יניץ' נכנס בפתיחת המחצית השנייה וכבר אחרי שלוש דקות על המגרש בעט אל הקורה. בהמשך הוא שינה את המשחק. יובה המשיכה להפעיל לחץ במטרה לאזן את התוצאה פעם נוספת, אבל מורגן דה סנקטיס הדף בדקה ה-54 בעיטה חופשית מסוכנת של אנדראה פירלו, שהגיע למשחק במראה המזוקן. נאפולי החזיקה מעמד עד לדקה ה-74, אז ווצ'יניץ' סחט פנדל מפוקפק והצ'יליאני וידאל השווה מהנקודה הלבנה. הקצב המסחרר נמשך עם הזדמנויות משני צידי המגרש וגם עם הרבה עצבים, ובדקה ה-85 פאנדב הורחק והשאיר את נאפולי ב-10 שחקנים. חואן סוניגה קיבל גם הוא אדום מטופש בתוספת הזמן, ולהארכה הגיעו הפרטנופי הזועמים עם תשעה שחקנים בלבד.

הביאנקונרי תקפו בזעם ובדקה ה-97 ניצלו את יתרונם המספרי, כשכריסטיאן מאג'ו נגח לשערו הוא כדור רוחב וסידר ליובנטוס יתרון ראשון. ארבע דקות לאחר מכן קלאודיו מרקיזיו השאיר בעקב לווצ'יניץ', שקבע 2:4 גדול ליובנטוס והעניק ליובנטוס סופרקופה חמישי בתולדותיה וראשון מאז 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully