וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האכזבה של קורזיץ יכולה להציל חיים

לקט לונדון: הגולשת תעמיד את מדליית הארד שלה למכירה פומבית כדי להציל ילדה חולה. וגם: פוטופיניש לדרמה המטורפת

*** זופיה נוצ'טי קפלצ'קה הפולנייה, שלקחה מדליית ארד בגלישה לאחר שגברה בדרך בין השאר על לי קורזיץ, מעמידה את המדליה שלה למכירה פומבית בפולין. הסיבה: השכנה שלה, סוזי בת ה-5, חולה בסיסטיק פיברוזיס, וזקוקה לתמיכה כלכלית על מנת לעבור טיפולים. "היא שכנה שלי, אני מכירה אותה מהיום שהיא נולדה", אמר קפלצ'קה, "ראיתי עוברת את הבעיות ומבלה ימים שלמים בבתי חולים. כולם מתפללים שהיא תשרוד, ועוד לפני האולימפיאדה אמרתי שאני הולכת על מדליה בעיקר בשבילה".

*** ספורטאים אולימפיים לא זקוקים בדרך כלל למוטיבציות מיוחדות, אבל כשאיגוד ההיאבקות האמריקאי הבטיח מענק של 250 אלף דולר למי שיזכה במדליית זהב בענף באולימפיאדת לונדון, ג'ורדן בורוז לקח את האתגר ברצינות. המתאבק במשקל עד 74 ק"ג, שהחל להשתתף בתחרויות בינלאומיות לפני פחות משנתיים, החליף את שמו בטוויטר ל-" alliseeisgold@", ועמד בהבטחתו כשניצח אתמול בגמר את האירני סעיד גודארזי וקטף את הזהב המיוחל ואת הבונוס שבצידו.

*** שבוע אחרי שתחרות הטריאתלון לנשים סיפקה דרמה חסרת תקדים שהסתיימה בתצלום פוטו פיניש נדיר, הקרב על זהות המנצחת נמשך. המשלחת השבדית הגישה ערעור נוסף על התוצאות הסופיות שקבעו שניקולה ספיריג השוויצרית הקדימה את השבדית ליסה נורדן, בטענה שבידיהם תמונה שמוכיחה שנורדן חצתה ראשונה את קו הסיום, בעוד ששופטי התחרות מתעקשים ששני תצלומים אחרים מראים שספיריג, שכבר קיבלה את מדליית הזהב, היא המנצחת האמיתית.

*** אחרי פתיחה מדאיגה, בריטניה תסיים את האולימפיאדה הביתית שלה במקום השלישי בטבלת מדליות הזהב והרביעי בסך המדליות הכולל, ובממלכה כבר החלו במאמצים לשמר את ההצלחה. ראש הממשלה דייויד קמרון הודיע שהוא מודאג מכך שרק שניים מכל חמישה ילדים בריטים בין הגילאים 6 ל-11 משתתף בספורט תחרותי, והוא מתכוון להפוך את ההשתתפות בענף ספורטיבי כלשהו לחובה בתכנית הלימודים. "אנחנו צריכים להפסיק עם תרבות ה-'בואו ניתן לכולם פרסים' ולגרום לילדים להתחיל ליהנות מספורט מגיל צעיר ולאפשר להם להשיג את החלומות שלהם".

*** לאו מנזאנו, מהגר מקסיקני לארצות הברית שהפך לאמריקאי הראשון שזוכה במדליה אולימפית בריצה ל-1,500 מטרים מאז 1968, גרם אמש מהומה מסוימת. מדליסט הכסף הטרי עטף עצמו בתום המירוץ בדגלי ארצות הברית ומקסיקו, ומיד הביא עיתונאי מרשת CNN לתקוף אותו ולטעון: "למה הוא מניף את הדגל של המדינה אותה ההורים שלו עזבו כשהיה בן 4? הוא הגיע ללונדון כדי לייצג את המדינה שלו, והמדינה שלו היא ארצות הברית". סקר באתר של רשת CBS באטלנטה לימד כי לא פחות מ-83 אחוזים התנגדו להחלטה של מנזאנו, וטענו כי לא היה צריך להניף את דגל מקסיקו לאחר המירוץ.

*** האתלטית הסורית ג'פרן אלמוחמד הפכה לספורטאית ה-11 באולימפיאדה שמושעית על שימוש בחומרים אסורים. אלמוחמד, חלק ממשלחת של עשרה ספורטאים מסוריה, התחרתה במקצה ל-400 מטר משוכות, ולא הגיעה לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully