וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרט דפאר: "אני מרגישה כאילו נולדתי מחדש"

האתיופית התרגשה מהחזרת הכתר ב-5,000 מ'. דיבאבה: "לא כיוונתי לזכות בארד". פליקס: "לא חשבנו שנשבור שיא עולם"

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקצירי התחרויות ביום שישי, באדיבות הערוץ הראשון

ערב אמוציונלי וגדוש במתח חיכה לנו אתמול (שישי) באצטדיון האתלטיקה בלונדון, ובסופו קיבלנו את שיא העולם השני של מלכת הספורט באולימפיאדה הנוכחית, כשבנות נבחרת ארצות הברית חרכו את המסלול בגמר הריצה ל-100X4 מטר עם שיא עולם אדיר של 40.82 שניות.

האמריקאיות טיאנה מדיסון, אליסון פליקס, ביאנקה נייט וכרמליטה ג'טר קיזזו 55 מאיות משיאן המפוקפק של בנות מזרח גרמניה ב-1985, והחזירו לעצמן את התואר האולימפי בריצה לראשונה מאז 1996.

"זו אנחת רווה, זה רגע של אושר, זה הכל", צהלה פליקס, האלופה הטרייה ב-200 מטר שרוצה עכשיו זהב שלישי גם בגמר ה-4X400. " מעולם לא ראיתי את הנבחרת הזו נינוחה יותר. לפני הריצה צחקנו וחייכנו כמו שלא היינו אף פעם. במשך כל כך הרבה שנים השיאים האלו בשליחים היו מחוץ לטווח השגה, וזה היה פשוט נהדר להביט למעלה ללוח התוצאות ולראות ששברנו את שיא העולם, כי זה לא משהו שחשבנו שיקרה".

ג'טר, שנעלה את הריצה והתכבדה בזהב ראשון בקריירה שלה, הוסיפה: "היה מעלינו ענן של ספק של אנשים שאמרו שאנחנו לא יכולות לעשות את זה ושבטח נפיל את המקל, אבל עשינו את זה. ידעתי שהבנות ייתנו את הלב שלהן בריצה הזו, ידעתי שאנחנו מהירות מספיק, ועוד לפני שקיבלתי את המקל הצבעתי על השעון ואמרתי 'הנה זה בא'".

רביעיית השליחות האמריקאית לאחר קביעת שיא עולם. רויטרס
"היה מעלינו ענן של ספק". ג'טר והחברות/רויטרס

דרמה גדולה נרשמה גם בגמר ה-5,000 מטר לנשים, כשטירונש דיבאבה שחלמה לשחזר את הדאבל הנפלא שלה מבייג'ינג אחרי שכבר זכתה בזהב ב-10,000 מטר, נראתה מותשת והסתפקה במקום השלישי עם 15:05.15 דקות, והשאירה את הבכורה לבת ארצה האתיופית מסרט דפאר, שניצחה עם 15.04.25 דקות. אלופת העולם הקנייתית ויויאן צ'ריוט תפסה את המקום השני.

"שיניתי את האימונים שלי השנה", הסבירה דפאר, האלופה האולימפית מ-2004 שקטפה רק את הארד ב-2008 והפכה אמש לראשונה שזוכה פעמיים בזהב ב-5,000 מטר. "התחלתי לעבוד יותר על טקטיקות ושמרתי היטב על הבריאות שלי, יותר טוב מאי פעם, וזה מה שעזר לי להשיג את הזהב.

"זה יום מאוד חשוב ומיוחד עבורי, להיות שוב אלופה אולימפית אחרי שמונה שנים, ואני מרגישה שנולדתי מחדש", הוסיפה דפאר בת ה-28. עברתי הרבה דברים קשים בדרך, החמצתי תחרויות בגלל פציעות ומחלות, והאולימפיאדה הזו הייתה הכי מכריעה בשבילי, כי היא עשויה להיות האחרונה שלי".

דיבאבה המאוכזבת אמרה בסיום: "אני לא ממש מרוצה. נתתי את כולי, אבל לא כיוונתי לזכות בארד. אני מעט מאוכזבת, אבל במובן מסוים אני לא עצובה כי כן הצלחתי לסיים עם מדליה".

מסרט דפאר (משמאל) רצה אתיופית עם טירונש דיבאבה רצה אתיופית. רויטרס
הכתר הועבר בחזרה. דפאר עם דיבאבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully