וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: ארצות הברית עלתה לגמר הכדורסל

הדרים טים טיילו לגמר מול ספרד עם 83:109 על ארגנטינה, שהחזיקה שני רבעים וחצי. 19 לדוראנט, 18 ללברון ואנתוני

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקציר

אין הפתעות בטורניר הכדורסל האולימפי. אחרי הניצחון של ספרד על רוסיה בחצע הגמר הראשון, ארצות הברית עשתה כצפוי את העבודה עם ניצחון על ארגנטינה והשתיים שנפגשו בגמר בבייג'ינג יעשו זאת שוב ביום ראשון (17:00 שעון ישראל). ארגנטינה, שהובסה 126:97 על ידי ארצות הברית בשלב הבתים, ניסתה להקשות להפריע, שמרה אזורית והייתה בתמונה שני רבעים וחצי. זה הספיק רק להפסד בהפרש קצת יותר נמוך. כעת ארגנטינה תנסה לשחזר את ההישג מבייג'ינג - מדלית הארד - במשחק מול רוסיה.

אחרי 4:15 מהיר, האמריקאים נעלמו מעט וסבלו מאחוזי קליעה גרועים מול האזורית כשמנגד, קרלוס דלפינו ולואיס סקולה החזיקו את ארגנטינה בטווח סביר. הבריחה החלה באמצע הרבע הרביעי כשכרגיל, האמריקאים התחילו לשמור, קווין דוראנט וכרמלו אנתוני איפסו את היד ולברון ג'יימס עשה ככל העולה על רוחו. הרבע האחרון היה גארבג' טיים ארוך וההפרש התייצב וכעת הפנים ליום ראשון. האם הספרדים יצליחו לתת פייט לאמריקאים בקרב על הזהב?

לברון ג'יימס, כריס פול, נבחרת ארצות הברית. GettyImages
מי יעצור אותם? לברון ופול/GettyImages

מהלך המשחק

רבע ראשון:

ארצות הברית פתחה עם כריס פול, קובי בריאנט, לברון ג'יימס, קווין דוראנט וטייסון צ'נדלר בעוד ארגנטינה עלתה עם פאבלו פריג'יוני, קרלוס דלפינו, מאנו ג'ינובילי, אנדראס נוצ'יוני ולואיס סקולה. האחרון קלע את ארבע הראשונות של ארגנטינה במשחק, אבל בריאנט הגיב עם שמונה ולברון הוסיך דאנק שקבע 4:15 אחרי ארבע דקות. ארגנטינה לא הרימה ידיים וריצת 0:9 החזירה אותה לפיגור 18:15. האמריקאים נתקעו בהתקפה, התקשו להסתדר עם האזורית וירדו ביתרון זעום, 19:24 בסיום הרבע.

רבע שני:

דלפינו וסקולה המצוינים המשיכו להשאיר את ארגנטינה במרחק נגיעה מהאמריקאים. מייק ששבסקי שלח למערכה שוב את החמישייה המובילה ושבע נקודות רצופות של לברון קבעו 27:37, חמש דקות להפסקה. קווין לאב קלע שתי נקודות חשובות, אבל לארגנטינה היה מספיק זמן כדי לטוס להתקפה אחרונה וג'ינובילי תפר שלשה עם הבאזר והוריד את ההפרש לשבע בלבד, 47:40.

רבע שלישי:

ארגנטינה המשיכה לתסכל עם האזורית וג'ינובילי החל להתחמם ופתח את הרבע עם שש רצופות ואחרי שתי דקות זה 46:51 לארה"ב. דוראנט הוביל ריצת 0:8, האמריקאים סבלו מאחוזי קליעה רעים, אבל הגבירו הילוך בהגנה והחלו בבריחה. סלים של לברון ודראנט קבעו יתרון שיא של 53:72, לפני שהרבע נגמר ביתרון 17, 57:74.

רבע רביעי:

הגארבג' טיים החל. ארגנטינה נראתה שבורה ומנגד ווסטברוק ודוראנט העלו את ההפרש מעל רף ה-20. האמריקאים המשיכו במטווח שלשות, כרמלו אנתוני הפציץ שלוש רצופות ודוראנט המשיך להיות האיש החם. השואו טיים האמריקאי נמשך עם דאנק מטורף של אנדרה איגודאלה לאחר אסיסט של כריס פול ובסיום, 83:109. האם ביום ראשון מול ספרד זה יהיה שונה?

שחקן נבחרת ארגנטינה קרלוס דלפינו קולע בין שחקני ארצות הברית כרמלו אנתוני, לברון ג'יימס. GettyImages
עשה קצת צרות, לא יותר. דלפינו/GettyImages

סטטיסטיקה

קלעו לארצות הברית: קווין דוראנט 19, לברון ג'יימס (שבעה אסיסטים ושבעה ריבאונדים) וכרמלו אנתוני 18 כל אחד, קובי בריאנט 13, כריס פול 10, קווין לאב 9 (תשעה ריבאונדים) ראסל ווסטברוק 7, דרון וויליאמס 6 (שישה אסיסטים), טייסון צ'נדלר 4, ג'יימס הארדן 3, אנדרה איגודאלה 2, אנתוני דייויס שיחק ולא קלע.

קלעו לארגנטינה: מאנו ג'ינובילי 18, לואיס סקולה וקרלוס דלפינו 15 כל אחד, לאונרדו גוטיירס 9, אנדרס נוצ'יוני ופקונדו קמפאצו 7 כל אחד, חואן פדרו גוטיירס 6, פדריקו קאמריצ'ס 4, הרנן יאסן 2, פאבלו פריג'יוני ומרקוס מאטה שיחקו ולא קלעו.

כרמלו אנתוני, נבחרת ארצות הברית. GettyImages
יופי של משחק. אנתוני/GettyImages
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully