וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע ריבקין עלתה לגמר האולימפי בהתעמלות אומנותית

צפו במתעמלת הישראלית מבצעת שני תרגילים מצוינים, באלות ובסרט ומסיימת את המוקדמות במקום ה-9, בדרך להישג הנהדר

תאגיד כאן

התקציר באדיבות ערוץ 1
עריכה: מיכאל ברגמן

רגע אחד של חוסר ריכוז כמעט הפריד בין נטע ריבקין לגמר האולימפי בהתעמלות אומנותית. המתעמלת הישראלית הפילה אמש (חמישי) את הכדור בתרגיל השני שלה בתחרות המוקדמות והגיעה ליום התחרויות השני כשהיא רק במקום ה-14, כשהיא יודעת שעשר מתעמלות בלבד מתוך 24 המשתתפות, מעפילות לגמר.

ריבקין ידעה שעליה להרים את הרמה ועשתה זאת בענק. היא פתחה את היום עם התרגיל החזק שלה, האלות, מכשיר בו זכתה בשנים האחרונות במדליות היסטוריות באליפות אירופה ובאליפות העולם. כבר אחרי התרגיל הזה, המצב נראה הרבה יותר טוב, כשציון 27.450 העלה אותה למקום ה-11, מרחק נגיעה מהגמר הנכסף.

במכשיר השני, הסרט, הגיעה שיא התחרות עד כה עבור הישראלית בת ה-21. תרגיל פנטסטי, עליו קיבלה 27.725, הקפיץ אותה גבוה במעלה הדירוג ולאחר שהמשתתפות אחריה, בזו אחר זו, לא הצליחו לעבור את הציון הסופי הכולל שלה, שעמד על 108.900, ריבקין הבטיחה את מקומה בגמר עם המקום התשיעי המצוין.

כעת, כל שנותר לה הוא לשמור על ריכוז בגמר שייערך מחר, החל מ-15:30. התחרות תהיה קשה ביותר, אבל ריבקין בהחלט יכולה לשפר את הישג השיא של ההתעמלות האומנותית, מקום תשיעי של אירה ריסנזון בגמר בבייג'ינג 2008 ואולי, אם תהיה בשיאה, גם להילחם על מדליה כלשהי.

כמו ריבקין, גם נבחרת הריתמיקה של ישראל, שכוללת שש מתעמלות, עלתה לגמר. הישראליות קיבלו ציון 26.600 על תרגיל שלושת הסרטים ושני החישוקים, סיימו את יומיים התחרויות שלהן עם 53.100 נקודות כלליות, ועלו מהמקום השביעי (מתוך 12). נבחרת הריתמיקה כוללת את מורן בוזובסקי, ויקטוריה קושל, נועה פלצ'י, אליאורה זליקובסקי, מרינה שולץ ופולינה ז'קולז'ני.

נטע ריבקין מתעמלת ישראלית. קובי אליהו
שיפור משמעותי לעומת בייג'ינג. ריבקין/קובי אליהו

קבוצה ראשונה

סילביה מיטבה הבולגריה, שכבר אמש הייתה אחת המתעמלות הבולטות ביותר, פתחה מצוין עם 27.325 בתרגיל האלות. אליה גראייבה מאזרבייג'אן ביצעה תרגיל פנטסטי עם האלות וקיבלה עליו 27.850, כשרק דרגת הקושי מורידה לה מעט את התרגיל. דריה דימיטרבה, שהובילה את התחרות אחרי שני המכשירים אמש, זכתה ל-28.925 מעולה על הסרט והמשיכה בדרכה הקלילה אל הגמר. מיד אחריה עלתה יבגניה קנאייבה בת ארצה הרוסיה, הנחשבת בעיני רבים למתעמלת הטובה בעולם. קנאייבה עשתה תרגיל איכותי ביותר וקיבלה ציון 28.975.

ריבקין עלתה לתרגיל האלות החזק שלה לצלילי "ג'וק טנגו" הקצבי. היא ביצעה מספר סיבובים מרשימים ועזיבות של המכשיר, בהצלחה מרובה וחינניות, מלבד התמתחות אחת קטנה לתפיסה. הציון שלה על התרגיל היה 27.525. דרגת הקושי עמדה על 8.925, היצירתיות והביצוע קיבלו 9.3 כל אחד.

יון ג'אה סון הדרום קוריאנית, שאמש התברגה חזק בצמרת, הציגה תרגיל חלש יחסית עם 26.350, אולם גם היא עקפה את ריבקין והורידה אותה למקום ה-11, כרגע מחוץ לגמר. מי שעוד נפלה לאחור בדירוג היא הצרפתייה דלפין לאדו, כך שריבקין נותרה במקום ה-11 ותצטרך לטפס רק עוד מקום אחד כדי לעלות לגמר.

נטע ריבקין מתעמלת ישראלית. קובי אליהו
תרגיל יפה. ריבקין/קובי אליהו

קבוצה שנייה

הגענו למאני טיים, סיבוב המוקדמות האחרון. מיטבה מבולגריה הבטיחה את מקומה בגמר באופן מעשי עם 28.100 בתרגיל הסרט. אחריה עלתה דימיטרבה עם האלות ולמרות שהפילה אותן פעמיים, גם היא תתחרה בשבת, לאחר שקיבלה 27.800. גראייבה קיבלה 28.200 על הסרט וגם היא תהיה בשלב הבא וגם קנאייבה בפנים עם תרגיל מופלא רביעי, הפעם בסרט, עליו קיבלה 29.400, שהקפיץ אותה לפסגת הדירוג.

ריבקין עלתה לתרגיל האחרות שלה, תרגיל הסרט, כשהיא יודעת שהיא חייבת ציון טוב במיוחד כדי להיות בגמר. לצלילי מוזיקה קלאסית, היא ביצעה תרגיל חלק שזכה לתשואות הקהל. היא קיבלה ציון מצוין של 27.725, שהעלה אותה לפחות זמנית למקום השביעי. דרגת הקושי הייתה 9.225, המקוריות זכתה ל-9.250 והביצוע ל-9.300, כאשר 0.05 נקודות יורדות לה כעונש. בתום התרגיל שלה ניצבה ריבקין שביעית, כשנותרו 12 מתחרות אחריה ועליה לסיים בין עשר הראשונות על מנת לעלות לגמר. ריבקין סיימה את תחרות המוקדמות עם ציון כולל של 108.900.

הבלארוסית מליטינה סטניוטה, שהייתה אחת המתחרות החזקות של ריבקין על המקום בגמר, ביצעה תרגיל חלש יותר בסרט, עם 26.875 ונותרה מאחורי הישראלית. בת ארצה, ליובו צ'רקאשינה, ביצעה תרגיל חלש גם היא, אבל עם ה-26.550 שלה על הסרט, עברה את ריבקין והורידה אותה למקום השמיני. חדשות טובות הגיעו גם מכיוונה של סניו דנג הסינית, שלאחר התרגיל שלה נותרה במקום העשירי, מתחת לריבקין, מה שהבטיח לישראלית כמעט סופית את המקום בגמר. יון ג'אה סון עשתה 28.050 בסרט ועברה גם היא את ריבקין, תוך שהיא מורידה את הישראלית אל המקום התשיעי, כשנותרו שתי מתמודדות בלבד. לאדו הצרפתייה לא הצליחה לעבור את ריבקין והישראלית הבטיחה את מקומה בגמר.

נבחרת ההתעמלות האומנותית הישראלית. קובי אליהו
ציון טוב מאוד. נבחרת ההתעמלות/קובי אליהו

תחרות קבוצתית

הישראליות שהתמקמקו במקום השמיני אחרי יום התחרויות הראשון שכלל תרגיל בחמישה כדורים, השתתפו היום בתרגיל של שלושה סרטים סרטים ושני חישוקים. המיקום של הנבחרת הישראלית בסדר ההופעות היה 11 והבנות ראו את רוסיה רושמת ציון נפלא של 28.000 וגם את איטליה, בולגריה ואוקראינה רושמות ציון גבוה מ-27.000.

לעומת זאת, הקנדיות, הגרמניות והבריטיות לא הצליחו להתעלות ולפיכך הבנות כבר ידעו שהן צריכות 25.500 נקודות כדי לשמור לפחות על המקום השמיני, המוביל להשתתפות בגמר (מתוך 12 נבחרות). 26.660 נקודות הקפיצו את ישראל עד למקום השישי, ספרד הורידה אותה למקום השביעי ברגע האחרון, אבל המקום בגמר הובטח. הגמר יתקיים ביום ראשון בשעה 15:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully