וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: בריטניה זכתה בזהב הראשון באגרוף נשים

ניקולה אדמס ריגשה את הבריטים והפכה לאלופה הראשונה בענף האולימפי החדש. קייטי טיילור היא הגיבורה של אירלנד

ערוץ 1 - אולימפיאדה

התקציר באדיבות ערוץ 1
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

רצף ההצלחות של בריטניה באולימפיאדה נמשך הערב (חמישי) עם היסטוריה אדירה: מדליית זהב בגמר האגרוף הנשי הראשון אי פעם במשחקים האולימפיים. ניקולה אדמס הייתה אחראית לרגע ההיסטורי בגמר הנשים במשקל זבוב, כשניצחה את הסינית קנקאן רן והקפיצה את 16 אלף הצופים הנרגשים באולם אקסל וגם את הדוכסית קייט מידלטון שצהלה בצידי הזירה.

הסיפור של אדמס לא יכול היה להיות מרגש יותר. המתאגרפת בת ה-29 מלידס סבלה לפני שלוש שנים מפציעת גב קשה לאחר שנפלה במדרגות ביתה, והקריירה שלה נראתה כמורה. היא חזרה כנגד כל הסיכויים, ובאולימפיאדה ניצחה את כל המובילות, כולל 7:16 בגמר על הסינית המדורגת ראשונה בעולם.

החגיגה הבריטית נמשכה גם בתחרות הדרסאז', שם שרלוט דוג'ארדין זכתה במדליית הזהב האולימפית השנייה שלה בקריירה וה-25 של בריטניה באולימפיאדה הנוכחית.

* גם באירלנד יצאו מגדרם הערב לנוכח מדליית הזהב הראשונה זה 20 שנה, שהעניקה למדינה קייטי טיילור. מדינה שלמה עקבה בדריכות אחר הקרב של המתאגרפת האירית בקטגוריה של 60 ק"ג, והיא ניצחה את יריבתה הרוסיה בגמר נהדר. לפני הקרב שלפו באירלנד מהארכיון קטע וידאו של טיילור כשהייתה ילדה חולמת בת 11. "אני רוצה להגיע לטופ", אמרה אז. 15 שנה אחרי, היא הגשימה את החלום, כגיבורה הלאומית הבלתי מעורערת של אירלנד.

* קלריסה שילדס האמריקאית זכתה במדליית זהב באגרוף עד 75 קילוגרם לאחר שניצחה את נאדזה טורלופובה הרוסיה, שזכתה במדליית כסף. מרינה וולנובה מקזחסטן וז'ינג'י לי מסין זכו במדליות הארד.

קייטי טיילור מתאגרפת אירית, לונדון 2012. רויטרס
שמה את אירלנד על המפה. קייטי טיילור חוגגת עם הדגל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully