וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות MMA: אני ומר ג'ונס

איתי לייבוביץ'

9.8.2012 / 11:24

דן הנדרסון ינסה לגנוב לג'ון ג'ונס את התואר ב-UFC 151, הסינים יעשו היסטוריה וגם ישלחו למערכה אחד משלהם

לפני שמתחילים - כמובן, תוכנית ה-MMA השבועית.

השבוע נערך אירוע UFC ON FOX 4 ואנחנו הצופים והאוהדים קיבלנו את אחד האירועים הטובים של החודשים האחרונים כשכל קרב נגמר בעצירה - הכנעה או נוקאאוט. כותרת האירוע הייתה שני הקרבות המרכזים כאשר המנצח המרשים ביותר יקבל קרב על האליפות כשזהות האלוף עדין אינה ידועה. אם זה לא תמריץ אני לא יודע מה כן.

ב-UFC 151 יפגוש האלוף ג'ון ג'ונס את דן הנדרסון שינסה לקחת ממנו את חגורת האליפות. הסיכוי שהוא יצליח אינו גבוה ובהנחה שג'ונס יהיה האלוף לאחר 151 כל תוצאה תנפק לנו קרב חוזר. ג'ונס כבר ניצח את וורה, שוגון, ביידר ומשידה ולהערכתי הוא יעשה זאת שוב אך בל נקדים את המאוחר.

בקרב הראשון ניצח האלוף לשעבר ליוטו משידה בנוקאאוט את הצעיר העולה ריאן ביידר. משידה ניצל שבריר שניה של חוסר זהירות וכניסה פזיזה של ביידר לטווח הידיים של הדרקון כדי לשלוח אגרוף ולעצור את המתאבק האמריקאי במקום.

בקרב השני נפגשו שני לוחמי המוי טאי, שוגון רואה וברנדון וורה. בשבוע שעבר צפיתי ששוגון יעבור את וורה ללא בעיות אך כנראה ששוגון כבר לוחם גמור, או שוורה מצא את עצמו מחדש, כי הקרב היה צמוד ומלהיב. 4 סיבובים עתירי אנרגיה ואדרנלין נגמרו כששוגון פגע בוורה עם הוק שמאלית, הפיל אותו לקרקע והמשיך בחבטות עד לעצירת השופט. זו אינה הפעם הראשונה ששוגון נראה רע וזו הפעם השלישית שהוא מגיע לקצה היכולת כדי לנצח לוחם ששיאו מאחוריו.

למזלו של שוגון, לא הוא זה שיצטרך לעצור את ג'ונס ודיינה וייט כבר הכריז שמי שיקבל את ההזדמנות יהיה משידה. הדרקון נראה טוב יותר, חד יותר, והצליח לנצח בצורה מרשימה יותר. לא שזה יעזור לו כי ג'ונס יעבור דרכו שוב.

לוחם ה-MMA ג'ון ג'ונס. Jack Dempsey, AP
ייתקל בקשיים? אל תבנו על זה. ג'ון ג'ונס/AP, Jack Dempsey

אחד הקרבות המעניינים שנקבעו בזמן האחרון בוטל במפח נפש נוראי לאוהדים. הכוכב העולה רורי מקדונלד נפצע בעת אימון והקרב המיועד עם בי ג'יי פן בוטל. פן, שהכריז על פרישה לאחר הקרב שלו נגד ניק דיאז, הכריז שהוא חוזר מפרישה כדי להילחם במקדונלד וכעת נותר לראות עם פן יסכים לקבל מחליף במקום הקנדי או שיוותר על הקרב לחלוטין.

ב-10/11 יערך האירוע הראשון של ה-UFC על אדמת סין וכמובן שמי שנבחר להילחם בקרב המרכזי הוא הלוחם האמריקני-סיני קונג לי. את לי יפגוש הלוחם הסימפטי ריץ' "אייס" פרנקלין. אייס מגיע לאחר ניצחון על וונדרלי סילבה ולי השיג את הניצחון הראשון שלו בארגון כשהשופטים העניקו לו ניצחון פה אחד על פטריק קוטה.

ברור ששיאו של פרנקלין מאחוריו וכיום הוא בעיקר סותם חורים כשלוחמים נפצעים, אך עדין יש לו יותר משנחוץ כדי לנצח את לי. אני לא בטוח שהצוות הזה נכון מבחינה שיווקית - באירוע הראשון בסין ה-UFC היו צריכים לתת ללי לוחם שהסיכויים לנצח אותו גדולים יותר.

בסופ"ש הקרוב יערך UFC 150 בו יפגשו בפעם השנייה אלוף המשקל הקל בן "בנסון" הנדרסון והאלוף הקודם פרנקי אדגר. הקרב הקודם בינם, כמו כל קרב של פרנקי, היה מלהיב והראה יותר מהכל כמה פרנקי קשוח ואיזה לב ענק יש בגוף הקטן הזה. זו תהיה הפעם השלישית ברציפות בה נערך קרב חוזר על אליפות העולם במשקל הקל. בפעם הראשונה ניצח פרנקי את בי ג'יי פן כדי לזכות בתואר ומיד נתן לו קרב חוזר וניצח אותו שוב. לאחר מכן הגן פרנקי על התואר מול גריי מיינרד, הלוחם היחיד שניצח אותו באותה הנקודה, והקרב נגמר בתיקו. העם דרש, העם קיבל ופרנקי נתן קרב חוזר מידי למיינרד וניצח אותו בנוקאאוט אדיר. הפעם זהו פרנקי שמגיע לקרב החוזר כמפסיד וינסה להשיב לעצמו את החגורה. הלב עם פרנקי אבל הראש עם בנסון שגדול יותר (אבל לא מדי - כמו מיינרד) ונראה פשוט נפלא בקרב הקודם. אני מקווה שאני טועה. אגב, כך נראה הקרב הראשון בין אדגר ובנסון.

האתר של איתי לייבוביץ'

itay.leibovich@gmail.com

לוחם ה-MMA  גריי מיינרד דוחק לגדר את פרנקי אדגר. Eric Jamison, AP
נשמה של לוחם. פרנקי אדגר המדמם מול גריי מיינארד/AP, Eric Jamison

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully