וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "אקים צוות מומחים לבחינת הכשלים באולימפיאדה"

שרת התרבות והספורט מסרה כי תמנה ועדת מומחים ישראלית ובינלאומית: "קיים פער גדול בין המטרות לתוצאות שהושגו"

לימור לבנת שרת התרבות והספורט. קובי אליהו
"לשם כך, בכוונתי למנות צוות מומחים - ישראלי ובינלאומי אשר ייבחן ויבדוק את ההתנהלות של כל הגורמים המקצועיים האחראים להכנות האולימפיות". לבנת/קובי אליהו

יום לאחר שלי קורזיץ סיימה במקום השישי הכללי בדגם ניל פרייד ובעקבות קולות ביקורת רבים שנשמעו בישראל על העובדה שכנראה הספורטאים שמייצגים את המדינה יחזרו לארץ ללא מדליה, הודיעה היום (רביעי) שרת התרבות והספורט לימור לבנת כי תקים צוות מומחים אולימפי לבחינת הכשלים בהכנות האולימפיות והפקת לקחים לקראת אולימפיאדת ריו 2016.

לבנת עצמה אמרה: "אני מלאת הערכה לכל הספורטאים הישראלים במשלחת האולימפית. כל אחד מהם השקיע ועשה את מירב המאמצים כדי לזכות במדליה אולימפית ועל כך נתונה להם תודתי ותודת הציבור הישראלי. על אף שלא הושגה מדליה, חלק מהספורטאים הגיעו להישגים מרשימים וגילו יכולות יוצאות דופן בהתמודדות מול יריבים ברמה הגבוהה ביותר. לא כל הספורטאים הישראלים סיימו את המשחקים ואני מאחלת הצלחה רבה לאלה שעדין מתחרים בימים הקרובים.

"אולם כבר עתה ניתן לומר שקיים פער גדול בין המטרות והציפיות שהציגו בוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי לבין התוצאות שהושגו. לנוכח העובדה שההכנות האולימפיות ללונדון 2012 זכו לתקציב הגדול אי פעם, ולנוכח כך שהעמדנו את מיטב האמצעים להצלחה, הרי שאני רואה חובה לקיים עם שובה של המשלחת הישראלית מלונדון בדיקה יסודית ומקיפה של הכשלים המקצועיים בהכנות האולימפיות לאולימפיאדת לונדון. קיים ידע רב שהצטבר בקרב מדינות שהשיגו הישגים אולימפיים נאים ועלינו להשתמש במומחיותם לשם הערכות מחודשת להכנות האולימפיות של ישראל לקראת האולימפיאדות הבאות.

"לשם כך, בכוונתי למנות צוות מומחים - ישראלי ובינלאומי אשר ייבחן ויבדוק את ההתנהלות של כל הגורמים המקצועיים האחראים להכנות האולימפיות, ובכלל זה של הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי. צוות המומחים הישראלי והבינלאומי יוכל להיעזר בממצאים, המלצות ומסקנות של וועדות ציבוריות קודמות שבחנו את מבנה הספורט בישראל כגון: ועדת החקירה בראשות השופט דב לוין, וכן בעבודות מחקר שיוזמנו מגופים כמו חברות בינלאומיות לייעוץ אסטרטגי. משרד הספורט יעמיד לרשות הצוות את המשאבים הדרושים. עבודת צוות המומחים תהווה בסיס לתכנית העבודה שתגובש לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016. עד להגשת תכנית עבודה להכנות האולימפיות 2016 לא יעביר משרד הספורט תקציבים עבור פעילות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully