וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל ניצחה את בלגיה 59:61

ג'אמפ של מקל ממש על הבאזר העניק לנבחרת של שיבק ניצחון במשחק ההכנה האחרון לפני מוק' אליפות אירופה. טיוס בלט

נבחרת הכדורסל הישראלית סיימה הערב (שלישי) את הכנותיה לקראת מוקדמות אליפות אירופה, כשגברה על נבחרת בלגיה 59:61. בכך השלימה הנבחרת של אריק שיבק מאזן מושלם של שלושה נצחונות ואפס הפסדים בטורניר ההכנה שקיימה בבית מכבי בראשון לציון, וכעת לא נותר לה אלא להתחיל להתכונן למשחק הראשון במסגרת המוקדמות - המפגש עם מונטנגרו החזקה בעוד שמונה ימים. ספק אם היכולת מטורניר ההכנה תספיק, ונקווה ששיבק ועוזריו יצליחו לתקן את כל הליקויים הדורשים שיפור עד רגע האמת.

כאמור, היכולת של הנבחרת לא היתה מוצלחת במיוחד, וזאת בלשון המעטה. להוציא את אלכס טיוס המצוין (19 נקודות, 9 ריבאונדים), קשה לציין אפילו שחקן אחד נוסף שהיה קרוב לשיאו. המתאזרח הוכיח פעם נוספת כי הוא מהווה חיזוק גדול לקו הקדמי של הנבחרת, כשקלע כמעט את כל הנקודות שלו באלי-הופים מרהיבים, אלא שלבד זה לא ממש הספיק, ובלגיה הצליחה לכפות משחק צמוד בדקות האחרונות. למזלה של ישראל, סל ניצחון של גל מקל ממש על הבאזר העניק לה את הניצחון הדרמטי, בסיומו הוכתר אלכס טיוס כשחקן המצטיין של הטורניר.

במשחק המוקדם, נבחרת העתודה הפתיעה את רומניה הבוגרת עם 77:81, כששון דאוסון המשיך את הקיץ המצוין שלו עם 23 נקודות ו-7 ריבאונדים.

שחקני נבחרת ישראל יוגב אוחיון, אלכס טיוס. מגד גוזני
חיזוק גדול לנבחרת. אלכס טיוס עם יוגב אוחיון/מגד גוזני

המאמן, אריק שיבק, סיכם: "שבוע ויום לפני המשחק האמיתי יש איזושהי ירידה וקצת עייפות. לא היה לנו חופש אחרי שחזרנו מאוסטריה, אבל מחר נצא לחופש, נוריד קצת קצב באימונים והדבר החשוב הוא להגיע רעננים למשחק ביום רביעי הבא. היום היינו עייפים ואיחרנו כל הזמן בחצי שנייה. גם אחוזי הקליעה לא היו טובים, גיא פניני למשל גמר את המשחק עם 0 מ-7 משלוש או משהו כזה, אבל אני לא מודאג מזה. יש עייפות, אבל ננוח ונשחק יותר טוב".

גיא פניני עצמו הוסיף: "כיף לנצח, אבל זו לא הדרך. יש לנו הרבה על מה לעבוד, אבל אולי המשחק הזה בא לנו טוב והוא נתן לנו להבין איפה אנחנו נמצאים".

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק לצד עוזרו עודד קטש. מגד גוזני
יש עוד הרבה עבודה. שיבק וקטש/מגד גוזני

מהלך המשחק

רבע ראשון:

ישראל פתחה עם יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס. המשחק נפתח בצורה מבולבלת משני הצדדים ותאבו האורח צבר שלוש עבירות תוך ארבע דקות בלבד, כשישראל מובילה 6:8. אליהו צבר נקודות והעלה את ישראל ליתרון שש. בלגיה החטיאה בלי סוף וכספי הזין את טיוס בכדור גדול לסל קל. מיד לאחר מכן טיוס הטביע והשיא הגיע עם אלי-אופ אדיר בין כספי לטיוס ויתרון 8:18 לישראל.

רבע שני:

פניני פתח את הרבע השני עם שלשה גדולה והעלה ל-10:22, אלא שמספר החטאות מחוץ לקשת של הנבחרת אפשרו לבלגיה לצמק ל-23:17 ולהכריח את שיבק לקחת פסק זמן. יוגב אוחיון הגיב עם סל ועבירה, אלכס טיוס שב לפרקט ולהטביע, ועם סל נוסף העניק לנבחרת יתרון 24:33 עם הירידה לחדרי ההלבשה. טיוס סיים את המחצית הראשונה עם 14 נקודות, רובן בהטבעות., ליאור אליהו צבר 7.

רבע שלישי:

ישראל היתה תקועה בפתיחת הרבע, והבלגים ניצלו זאת כדי לצמק ל-34:33 בלבד. הלפרין צלף שלשה וקבע 37:41. אלא שהקצב האיטי של שתי הנבחרות נמשך, אחוזי הקליעה היו נמוכים, ועם העליה לרבע המכריע הוליכה ישראל 40:44.

רבע רביעי:

המהלך היפה של המשחק הגיע שבע דקות לסיום, כשטיוס סיים אסיסט מרהיב של גל מקל עם דאנק אופייני כדי לקבוע 48:51. אלא שבלגיה ממש לא ויתרה, ועם צליפה נוספת מחוץ לקשת עלתה ל-56:57, שלוש דקות לסיום. 37 שניות לבאזר הראה לוח התוצאות 59:59. בלגיה יצאה להתקפה, אלא שיוגב אוחיון חטף נהדר ויצא להתקפה האחרונה. הרכז חדר את ההגנה הבלגית והוציא כדור למקל, וזה הטעה פעם אחת, קבר ג'אמפ מחצי מרחק עם הקרש, והעניק לנבחרת את הניצחון הדרמטי.

הירבו לישראל: אלכס טיוס 19 נקודות, ליאור אליהו 10, יוגב אוחיון 9, גל מקל 9, יותם הלפרין 5.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

שחקן נבחרת ישראל גל מקל. מגד גוזני
הווינר של הנבחרת. גל מקל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully