וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה במוט: ילנה איסינבאייבה זכתה רק במדליית ארד

הרוסיה חלמה על מדליית זהב שלישית, אך לא עברה 4.75 מטר, ג'ני שור זכתה בזהב. סאנצ'ס זכה ב-400 מ' משוכות, ג'יימס ב-400

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתחרויות האולימפיות, באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסיה. רויטרס
כמה חבל. איסינבאייבה/רויטרס

אחרי שגיבור האתלטיקה הגדול בעולם יוסאין בולט הצליח לעמוד בציפיות הגבוהות ממנו ואפילו עלה עליהן כשעצר את השעון על 9.63 שניות ב-100 מטר, קיבלנו הערב (שני) אגדת אתלטיקה נוספת שמעט אכזבה. ילנה איסינבאייבה הרוסיה הנהדרת, שזכתה בשתי מדליות זהב ברציפות באתונה 2004 ובבייג'ינג 2008, הסתפקה הפעם במדליית ארד בלבד לאחר שלא הצליחה לעבור גובה של 4.75 ו-4.80 מטר. אגב, ג'ני שור האמריקאית שזכתה במדליית הזהב, עברה רק 4.75 מטר, תוצאה רחוקה מאוד משיא העולם של איסינבאייבה הרוסיה (5.06 מטר).

דרמה גדולה הייתה גם בריצה ל-400 מטר, שם הצליח קיראני ג'יימס מגרנאדה לזכות במדליית הזהב עם תוצאה נהדרת של 43.94 שניות. פליקס סאנצ'ס בן ה-34 זכה במדליית הזהב ב-400 מטר משוכות. יוליה זריפובה הרוסיה זכתה במדליית הזהב בריצה ל-3,000 מטר משוכות. נאדזייה אוסטפצ'וק מבלארוס זכתה במדליית הזהב בהדיפת כדור ברזל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קפיצה במוט - נשים

4.30 מטר

הגובה ההתחלתי עמד על 4.30 מטר, כשאלנה בויד האוסטרלית פתחה אך אפילו לא ביצעה את הקפיצה ופסלה את הניסיון הראשון ולאחר מכן הפילה את הרף גם בניסיון השני, אך הצליחה לעבור את הגובה בניסיון השלישי. גם בקי הולידיי האמריקאית פסלה והפילה את הרף, אך בניסיון השני היא עברה בקלות. ייז'ינה פטאצ'ניקובה הצ'כית עברה בקלות את הרף. גם ונסה בוסלק עברה בקלות את הרף ב-4.30 מטר בניסיון השני.

4.45 מטר

מרטינה שטרוץ הגרמניה עברה את הגובה הזה בניסיון השני, כשגם יריסליי סילבה הקובנית עברה בניסיון השני. בקי הולידיי הצליחה גם היא לעבור את הרף בניסיון השני. הקהל המקומי עודד ודחף את הולי בלידסדייל המקומית, שנזקקה לשלושה ניסיונות כדי לעבור את הגובה. ליסה רזיח הגרמניה עברה בניסיון השלישי. אנה רוגובסקה הפולניה, שנכנסה לגמר בגובה הזה, פסלה שלוש פעמים וסיימה את חלקה בגמר. גם בויד האוסטרלית סיימה את חלקה בתחרות אחרי שלא עברה את הגובה בשלושה ניסיונות. גם בוסלק הצרפתיה פסלה בשלושה ניסיונות והודחה.

4.55 מטר

ג'ניפר שור האמריקאית פתחה את הגובה הבא ועברה כבר בניסיון הראשון. גם שטרוץ הגרמניה עברה בניסיון הראשון 4.55 מטר. גם סילבה עברה 4.55 בניסיון הראשון. זילקה שפיגלבורג הגרמניה גם עברה את הגובה בניסיון הראשון. ילנה איסינבאייבה הרוסיה, דווקא היא, פסלה בניסיון הראשון.

4.65 מטר

סילבה הקובנית המשיכה בכושר המצוין ועברה גם 4.65 מטר בניסיון הראשון עם קפיצה מרשימה במיוחד. שפיגלבורג הגרמניה עברה גם היא 4.65 מטר בניסיון הראשון ובצורה מרשימה מאוד. איסינבאייבה ויתרה על הקפיצה השנייה בגובה הקודם והלכה על 4.65 ועברה בקלות.

4.70 מטר

שור הצליחה לעבור בקלות גם את הגובה הזה בניסיון הראשון בצורה מרשימה מאוד ועלתה למקום הראשון. גם סילבה עברה בניסיון ראשון גובה של 4.70 מטר. ואז הגיעה איסינבאייבה שעברה גם היא את הגובה הזה בצורה מרשימה. שטרוץ הגרמניה פסלה בגובה הזה והודחה.

4.75 מטר

שור פסלה בניסיון הראשון בגובה הזה, גם איסינבאייה, שפיגלבורג וסילבה כשלו לעבור את הגובה הזה. ג'ני שור האמריקאית חזרה למקום הראשון אחרי שעברה בניסיון השני את הגובה הזה עם קפיצה נהדרת וטכניקה מושלמת. גם סילבה, שהגיעה מיד לאחר האמריקאית, עברה את הגובה הזה בצורה נהדרת והשוותה את השיא של המדינה שלה. שפיגלבורג הגרמניה כשלה גם בניסיון השלישי והודחה. איסינבאייבה שוב כשלה, גם בגובה 4.75 מטר, ונכנסה ללחץ כבד כשהיא מתכסה תחת שמיכה.

4.80 מטר

ג'ני שור פתחה את הגובה הזה עם פסילה. עם כל הכבוד לה, הדרמה הגדולה הגיעה מילנה איסינבאייבה, שלא הצליחה לעבור את הגובה הזה בניסיון אחד ולמעשה הודחה מהתחרות כשהיא מסתפקת במדליית ארד בלבד, אחרי שתי זכיות רצופות במדליית הזהב. גם שתי הקופצות האחרות לא הצליחו לעבור את הגובה הזה, מה שנתן את מדליית הזהב לשור. זאת בזכות העובדה שלא פסלה באף גובה עד 4.75, שם עברה בניסיון השני. סילבה הקובנית פסלה בניסיון הראשון כבר ב-4.45 מטר ולכן הסתפקה "רק" במדליית הכסף.

ג'ני שור קופצת במוט אמריקאית. David J. Phillip, AP
מדליית זהב מרגשת. שור/AP, David J. Phillip

גמר 400 מטר - גברים

גם כאן לא קיבלנו הפתעות גדולות, אבל תוצאה נהדרת וספורטאי אחד פשוט עצום. קיראני ג'יימס בן ה-19 מגרנדה, אלוף העולם המכהן, זכה בלי מאמץ מיוחד במדליית הזהב. ג'יימס המצוין הצליח לסיים את המסלול בצורה חלומית ועצר את השעון על 43.94 שניות, שיא היסטורי של המדינה שלו. לוגולין סנטוס מהרפובליקה הדומיניקנית, גם הוא בן 19, השלים ערב מצוין למדינה שלו ומדליה שנייה כשזכה בכסף עם 44.46 שניות. לאלונדה גורדון מטרינידד הצליח לזכות במדליית הארד עם 44.52, שיא אישי שלו, שהספיק לו למדליית הארד.

קיראני ג'יימס רץ מגרנאדה. רויטרס
איזו ריצה נהדרת. ג'יימס/רויטרס

גמר 400 מטר משוכות - גברים

איזה קרב נהדר קיבלנו במקצה הזה. פליקס סאנצ'ס בן ה-34 מהרפובליקה הדומיניקנית, שזכה במדליית זהב באתונה 2004, הצליח לזכות במדליית זהב נוספת לאחר סיומת פשוט מדהימה ולאחר שעצר את השעון על 47.63 שניות בלבד וקבע שיא עונתי מבחינתו כשעבר ביישורת את שני הרצים שהקדימו אותו לפני כן. מייקל טיינסלי האמריקאי זכה במדליית הכסף עם 47.91 שניות וחאבייר קולסון מפורטו ריקו זכה בארד עם 48.10 שניות.

אגב, בטקס חלוקת המדליות סאנצ'ס, שלפני ארבע שנים בבייג'ינג קבע תוצאה חלשה של 51.00 שניות, לא יכול היה לעצור את הדמעות וקיבל סטנדינג אוביישן מרגש מ-80 אלף הצופים באצטדיון האולימפי.

אצן מהרפובליקה הדומיניקנית פליקס סאנצ'ס בריצת 400 מטר משוכות. רויטרס
איזו דרמה. סאנצ'ס/רויטרס

3,000 מטר מכשולים - נשים

גם כאן קיבלנו הפתעות, כשבין היתר האלופה האולימפית גולנארה גלקינה מרוסיה פרשה 600 מטר לפני הסיום. דבוקה של חמש רצות שמרה על הצמרת במשך רוב הריצה, דבוקה שנשמרה ממש עד הסיום. שם התנהל מאבק בין אלופת העולם יוליה זריפובה הרוסיה לחביבה גריבי הטוניסיאית. בסופו של דבר הצליחה זריפובה לסיים ראשונה, בזכות ספירנט אדיר לקראת הסיום, וכשהיא עוצרת את השעון על 9:06.72 דקות, התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה והשיא האישי שלה. גריבי סיימה שנייה עם 9:08.37 דקות, שזה שיא של המדינה שלה. סופיה אספה האתיופית סיימה שלישית בתוצאה של 9:09.84 דקות. הקנייתיות, בניגוד לגברים שם ראינו שליטה קנייתית בולטת, אכזבו כשמיקה צ'מוס צ'יוואה מסיימת רק רביעית.

האצנית הרוסיה יוליה זאריפובה. רויטרס
סיפקה ספרינט אדיר בסיום. זריפובה/רויטרס

הדיפת כדור ברזל - נשים

נאדזייה אוסטפצ'וק מבלארוס בת ה-31 הצליחה לזכות במדליית הזהב בצורה מרשימה במיוחד לאחר שעברה 21.36 מטר בניסיון השלישי ועברה במרחק משמעותי מכולן. ולרי אדאמס מניו זילנד, שנחשבה לפייבוריטית לזכייה במדליית הזהב, נאלצה להסתפק בכסף לאחר שעברה 20.70 מטר בניסיון השלישי. יבגניה קולודקו הרוסיה רשמה שיא אישי של 20.48 מטר והסתפקה במדליית הארד.

הודפת כדור ברזל הבלארוסית נדז'יה אוסטפצ'וק. רויטרס
איזו הופעה נהדרת. אוסטפצ'וק/רויטרס

מוקדמות 200 מטר - נשים

בשישה המקצים של מוקדמות 200 המטר לנשים לא נרשמו הפתעות מיוחד, כשהעולות לחצי הגמר הן: מוריילה אהורה מחוף השנהב, אלכסנדרה פדוריבה הרוסיה, מרגרט אדואייה הבריטית, אליסון פיטר מאיי הבתולה, אליסון פליקס האמריקאית, סמוי האקט מטרינידד, ג'אנל רדהד מגרנדה, כרמליטה ג'טר האמריקאית, אביאודון אויפיטאן הבריטית, שרון סימפסון מג'מייקה.

סניה ריצ'רדס האמריקאית, לברנה ג'ונס מאיי הבתולה, הריסטינה סטוי האוקראינית, קאי סלבון מטרינידד, איבט לאלובה מבולגריה, אלנה ארטימטה מקפריסין, מריה רימיין מאוקראינה, מרים סומארה מצרפת, ורניקה קמפבל בראון מג'מייקה, שלי אן פרייזר מג'מייקה, אנתוניק שטרכאן מהבהמאס, אליזבתה בריזגינה האוקראינית, אבלין דוס סנטוס מברזיל וקריסטל עמנואל הקנדית.

כרמליטה ג'טר אצנית אמריקאית. רויטרס
טיול קליל לחצי הגמר. ג'טר/רויטרס

חצי גמר 400 מטר משוכות- נשים

במקצה הזה נרשמה הפתעה אחת בלבד, אבל הפתעה גדולה מאוד. מלייני ווקר הג'מייקנית, זוכת מדליית הזהב מבייג'ינג, סיימה רק רביעית במקצה שלה עם תוצאה של 55.74 ולא הצליחה לעלות לגמר.

מי שכן עלו לגמר היו נטליה אנטיוח הרוסיה עם 53.33 שניות, זוזאנה חיינובה הצ'כית עם 53.62 שניות, לשינדה דיימוס האמריקאית עם 54.08 שניות, קלייס ספנסר הג'מייקנית עם 54.20, איוקה אודומוסו הניגרית עם 54.40 שניות, גרוגאנה מולינה האמריקאית עם 54.74 שניות. שתי העולות עם התוצאה הטובה ביותר היו טראה בראון האמריקאית עם 54.21 ופרי שייקס דריטטון הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully