וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קורזיץ: "אני רוצה מדליה, לא אכפת לי איזו"

היריבות המפתיעות, הקשיים שלא ציפתה להם, מזג האוויר. רגע לפני שיוט המדליות, לי קורזיץ מדברת על הכל. שליחנו ללונדון ליווה אותה לפני רגע האמת ושמע: "יש כאן לחץ מגניב"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, שליחנו ללונדון

מדינה שלמה תעקוב מחר (שלישי, 16:00, ערוץ 1) אחר שיוט המדליות בדגם הניל פרייד באתר השייט בווימות', שם לי קורזיץ תנסה לסיים לפחות במקום השלישי בדירוג הכללי ולהביא לישראל מדליה ראשונה באולימפיאדת לונדון 2012. קורזיץ כרגע מדורגת שנייה עם 38 נקודות שליליות.

הנושא המרכזי מבחינתה של קורזיץ הוא מהירות הרוח. הצפי למחר הוא לרוח במהירות של 12-14 קשר בסביבות השעה 12 שעון לונדון, כאשר הרוח צפויה להתגבר קצת על פי התחזית לקראת פתיחת שיוט המדליות ב-14:00 שעון מקומי. קורזיץ התייחסה לעניין ואמרה היום: "אני יודעת שהתחזית למחר היא לא משהו, אבל גם התחזית להיום לא הייתה מדויקת והרוחות היו יותר חזקות".

כידוע, אלופת העולם הישראלית זקוקה לרוח חזקה, המועדפת עליה, כדי לבצע שיוטים טובים וליצור יתרון על פני מתחרותיה, אבל ביום השיוטים הקודם היא סבלה מרוח חלשה שגרמה לה לבצע את שני השיוטים החלשים ביותר שלה בתחרות - מקומות 9 ו-11. הרוח הזו עשויה להכריע את גורל המדליה הישראלית הראשונה במשחקים האולימפיים.

השייטת הישראלית לי קורזיץ לצד מאמנה בן פינקלשטיין. קובי אליהו
רגועים. לי קורזיץ ומאמנה, בן פינקלשטיין/קובי אליהו

"אני מנסה להירגע ולא להעביר בראש דברים למרות שזה בלתי נמנע", אמרה קורזיץ לקראת רגע האמת. "אני נהנית מזה, יש מין לחץ מגניב כזה שאין בחיים הרגילים. זה כיף גדול, ולחשוב שאני יום לפני היום האחרון של האולימפיאדה, עם מצב למדליה, הייתי חותמת על זה הרבה לפני שהגעתי לפה. ברור שאנסה בכל הכוח, אני מרגיש שמגיע לי לזכות במדליה אבל הכל צמוד ותהיה מלחמה, מלחמה, מלחמה".

השייטת הנהדרת נשאלה על הלחץ הגדול לפני שיוט המדליות, והשיבה: "אני לא בן אדם לחוץ. אני בן אדם של ים, אני אוהבת לגלוש, וכנראה שהשקט של הים נכנס לתוך הבנאדם. זה חלק מהעניין, ליהנות מהמקום שאני נמצאת בו ולהגיד תודה על הדברים שהשגתי. יחסית שמרתי על יציבות בתחרות הזאת, וזה לא מובן מאליו. אני שלמה עם הדרך שלי, אני מרגישה שאני מייצגת בכבוד ויש בי גאווה. אני מקווה שמחר יהיה הדובדבן שבקצפת".

על השאלה כיצד תפתח מחר את השיוט - האם תנסה לתקוף או להתאים עצמה ליריבות, אמרה קורזיץ: "בגלל שיש לי קרב עם חמש מתחרות מאוד צמודות אז מה שאנסה לעשות זה פשוט לנצח, זו המטרה. סוף סוף אנשים נחשפים לגלישת רוח אז יהיה להם כיף לראות אותי בטלוויזיה, ואני מקווה שלא אעשה פאדיחות. אני קודם כל רוצה מדליה, כל מדליה, לא אכפת לי איזו, מה שבא ברוך הבא. לא בא לי לסיים מקום 4, 5 או 6".

הדירוג לפני שיוט המדליות:

1. מרינה אלאבאו ניירה (ספרד) 24 נקודות
2. לי קורזיץ (ישראל) 38 נקודות
3. טולי פטאיה (פינלנד) 38 נקודות
4. מואנה דלה (גרמניה) 39 נקודות
5. זופיה נוצ'טי קלפאצ'קה (פולין) 41 נקודות
6. אולגה מסליבץ (אוקראינה) 44 נקודות

רוחות חזקות בווימות'. קובי אליהו
נקווה שגם מזג האוויר יתגייס לטובתה של קורזיץ/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully