וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט: "הפסקתי לדאוג מהזינוק, הסוף הוא מה שחשוב"

הפנומן עונה לכל המבקרים אחרי עוד זהב ענק: "שיגידו מה שהם רוצים". בלייק: "הוא הכי מהיר שיש". גטלין: "מירוץ חלומי"

קרדיט: ערוץ 1 עריכה: מיכאל ברגמן

אמרו שהוא מעבר לשיא, שהוא לא מספיק מקצועי, שהפעם היריבים שלו - ובפרט העילוי הצעיר, יוהאן בלייק - יגברו עליו. אז אמרו. יוסאין בולט סתם לכולם את הפה והוכיח הלילה (ראשון) לכולם מדוע הוא הספרינטר הגדול בהיסטוריה, כשזכה במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר עם זמן נפלא של 9.63 שניות - חמש מאיות יותר מהשיא העולמי אותו קבע, ומאיה פחות מהשיא האולימפי אותו קבע בבייג'ינג 2008.

האצן הג'מייקני יוסאין בולט חוגג זכיה בגמר 100 מטר. רויטרס
אף אחד לא יכול עליו. בולט/רויטרס

על אף שראה ארבעה אצנים מזנקים טוב ממנו החל בולט לעקוף אותם, אחד אחר השני, בדרך למדליית זהב יוצאת מהכלל. "הייתי קצת מודאג לגבי הזינוק שלי, לא רציתי להיפסל שוב", הודה הג'מייקני לרשת BBC בסיום, בהתייחסות לפסילה המפורסמת שלו באליפות העולם האחרונה. "אני חושב שחיכיתי קצת יותר מדי. זה לא היה זמן התגובה הכי טוב בעולם, אבל ניצחתי וזה מה שחשוב. המאמן שלי אמר לי - תפסיק לדאוג לגבי הזינוק, החלק הכי חזק שלך הוא הסיום, שם אתה שולט. אז הפסקתי לדאוג להתחלה".

בולט נשאל על כל אותם אנשים שמיהרו להספיד אותו, והשיב: "זה לא מפריע לי. אמרתי כבר מההתחלה - אנשים יכולים לדבר כמה שהם רוצים, כל מה שהם יכולים לעשות זה לדבר. כשזה מגיע לתחרויות צריך לקיים, והיום עשיתי את זה. האווירה היום היתה מדהימה. ידעתי שזה יהיה ככה. לא היה לי ספק שהאצטדיון האולימפי יהיה רועש, כך שאני מרגיש אושר גדול".

על חברו למשלחת ויריבו הגדול ביותר, יוהאן בלייק, אמר בולט: "הוא מתאמן איתי קשה ותמיד דוחף אותי קדימה. אני חושב שהוא יהיה טוב יותר בפעם הבאה. הוא ניצח כמעט את כולם ואני יודע שיהיה לו יותר ביטחון במירוץ הבא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
האצן הג'מייקני יוסאין בולט רץ בגמר 100 מטר. Mike Hewitt, GettyImages
למי אכפת מהזינוק?/GettyImages, Mike Hewitt

פרשן BBC והאלוף האולימפי לשעבר בריצות ל-200 ו-400 מטר, מייקל ג'ונסון, אמר: "היה על בולט הרבה לחץ, אבל הטכניקה שלו נראתה טוב יותר מבתקופה האחרונה. הזינוק שלו לא היה טוב, אבל זה לא משנה. בולט הוא הטוב ביותר אי פעם, אין בכך בכלל ספק".

במשך החודשים האחרונים טענו ברחבי העולם כי העילוי החדש יוהאן בלייק מסוגל להדהים את השליט הגדול ולזכות בזהב בעצמו, אולם הלילה הוא הסתפק במדליית הכסף אחרי שהשווה את שיאו האישי עם זמן של 9.75 שניות. "יוסאין יודע מה הוא צריך לעשות, הוא האיש המהיר בעולם", אמר הג'מייקני הצעיר. "אבל השגתי מדליית כסף באולימפיאדה הראשונה שלי והרבה מזה זה בזכות יוסאין והמאמן שלנו".

ג'סטין גטלין, שסיים עם שיא אישי חדש - 9.79 שניות - ומדליית ארד, אמר: "זה היה מירוץ חלומי, ואני חושב שעוד יהיו מירוצים טובים ממנו בעתיד. זה מרגיש טוב, זכיתי להגיע לפודיום לראשונה אחרי עשר שנים".

אחד הרצים המאוכזבים ביותר הלילה הוא כמובן טייסון גיי, שסיים עם זמן טוב של 9.80 שניות אך נאלץ להסתפק במקום הרביעי בלבד, מאחורי בולט, יוהאן בלייק וג'סטין גטלין. "כרגע אני די מאוכזב, אבל נתתי את הטוב ביותר שלי. אין לי תירוצים", אמר האמריקאי.

האצנים האמריקאים ריאן ביילי, טייסון גיי אחרי גמר 100 מטר. רויטרס
אין מה לעשות. טייסון גיי וריאן ביילי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully