וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להדביק את הפער

5.8.2012 / 23:37

מכבי ת"א לא הביאה משהו חדש לדשא, אבל אם היכולת תהיה כמו הניהול, יהיה שם מקום לאופטימיות. שלום תקווה מנתח

אי אפשר לומר שקיבלנו את מה שציפינו לו מהדרבי הערב בגביע הטוטו, אבל אפשר להתחשב בכך שזה המשחק הראשון של שתי הקבוצות העונה, וגם בתנאי מזג האוויר ובהיכרות הלא מושלמת עדיין של המאמנים עם השחקנים בשתי הקבוצות.

אצל מכבי תל אביב הייתי מחלק את המשחק לשתיים.

מכבי יכולה להיות מרוצה מהניצחון שנתן הרגשה טובה לשחקנים ובעיקר לקהל, אבל לא מהיכולת. אני מתאר לעצמי שהצוות המקצועי החדש עדיין לומד את הקבוצה, מנסה לצרף שחקנים בעמדות הנכונות ועובד כדי לשפר את היכולת, ובהחלט יש מקום לשיפור. לא ראינו במכבי דברים חדשים הערב. הקבוצה אמנם פרוסה יפה בצורה הגנתית, אבל בכל הנוגע להנעת הכדור מהחלק האחורי קדימה, חסר תיאום וזה לא מספיק טוב כדי לסחוב את הקבוצה. החלק ההתקפי מסתמך בעיקר על יכולת אישית ולא על דברים מתוכננים, ואני מתאר לעצמי שגם בעמדת המגן הימני יינתן דגש על חיזוק מפני שזו עמדה מאוד חשובה.

בחלק הניהולי, הניצחון של מכבי הוא גדול הרבה יותר. בהחלט אפשר לומר שאני אוהב את מה שקורה במכבי. אני מברך על כך וחושב שזו בשורה לכדורגל הישראלי. אני מקווה שזו לא אפיזודה חולפת ושגם אם הקבוצה לא תזכה באליפות, היא תמשיך עם צורת הניהול והחשיבה הזו. זו הדרך הנכונה לניהול קבוצה ואפשר היה לראות את זה בצורת ההתבטאות של אוסקר גרסיה. כשהמאמן נשאל על הבאתו של וינסנט אניימה, הוא הפנה מידית את השאלה למנהל הספורטיבי. כך לימדו אותו וכך אולי נלמד ממנו. מאמנים מתעסקים בחלק המקצועי ובמה שקורה במגרש ובכל הנוגע לרכש, הדברים נעשים מול המנהל הספורטיבי. במכבי תל אביב אם כן, דברים טובים קורים מחוץ למגרש, אבל על הדשא הדרך עוד ארוכה.

ריף פרץ מכבי תל אביב מול עומר דמארי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא משחק גדול, אבל אפשר להבין/ברני ארדוב

הפועל תל אביב אמנם הייתה טובה יותר הערב, אבל שם יודעים שזה לא יספיק בשביל לסחוב את הקבוצה חזק בצמרת. שחקנים כמו טוטו תמוז, שי אבוטבול ואביחי ידין היוו כוח משמעותי בקבוצה בשנתיים האחרונות וגם חלק התקפי צעיר, מהיר ומסוכן, לא יספיק כי הקבוצה מאוד חסרה שחקן שיידע להפעיל את השחקנים המוכשרים הללו.

נוסא איגייבור למשל, הוא שחקן טוב וחזק, אבל הוא משחק רחוק מהשער, לא מאיים ולוקה במסירה האחרונה. כל עוד לא הגיע השחקן שיודע להעמיד את חבריו מול השער בפעולה אחת, אני חושב שלהפועל יהיה טוב שסלים טועמה יהיה כמה שיותר זמן על המגרש.

חלק נוסף שזקוק לתשומת לב הוא חוליית ההגנה. וואליד באדיר, יגאל אנטבי וזאב חיימוביץ' הם שחקנים טובים ובעלי ניסיון, אבל הם גם מרכיבים הגנה לא מהירה שתתקשה לסחוב עונה שלמה גם בליגה וגם באירופה.

גם אם הפועל נראתה טוב הערב כקבוצה, עדיין חסרה לה יכולת למאבקים בליגה. לשמחתו של ניצן שירזי, יש לו עוד לא מעט זמן כדי לחזק את המקומות הנכונים ולהגיע מוכן ליריית הפתיחה של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully