וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמעות נשארו בפנים

5.8.2012 / 19:18

שליחנו ללונדון ראה את אלכס שטילוב השבור מסתיר את הסערה שמתחוללת בפנים, והתרשם מהמקצוען שכבר מביט קדימה

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בשטילוב מאכזב בגמר תרגיל הקרקע, באדיבות ערוץ 1
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

אלכס שטילוב לעולם לא יודה בזה שהיריבים שלו בצמרת העולמית מלחיצים אותו, אבל במבט מהצד זה בהחלט נראה ככה. זה לא רק שטילוב. המתעמלים הללו מלחיצים אחד את השני כל הזמן, ברמות המטורפות שהם מגיעים אליהן. בזמן שקוהיי אוצ'ימורה היפני וזו קאי הסיני ביצעו את התרגילים המופלאים שלהם, שטילוב ושאר המתעמלים בגמר הקרקע הביטו בהם בחשש גדול. כמו בענפי ספורט רבים אחרים במשחקי לונדון 2012, הספורטאים משתי מעצמות הספורט של אסיה לא מפסיקים להפתיע במקצוענות ובקור הרוח שלהם. הפעם, הם עשו את זה עם ביצועים כמעט מושלמים לתרגילים בעלי רמת קושי גבוהה במיוחד.

בתקופת ההכנה שלו למשחקים האולימפיים, שטילוב קיווה שרמת הקושי של התרגיל שלו, 6.7, תספיק למדליה אולימפית. הבעיה הייתה שהוא תמיד הסתמך על כך שהוא ייבצע תרגיל מעולה ללא טעויות, אבל שהטעות הגיעה, הוא ידע כבר תוך כדי התרגיל שהלכה המדליה, בטח כשהרמה בעולם כל כך גבוהה. צריך להבין, האלוף האולימפי הסיני ששמר על תארו קיבל ציון גבוה יותר מזה שקיבל בבייג'ינג 2008, אבל הביצועים של שני המתעמלים הנוספים שהגיעו לפודיום לפני ארבע שנים, לא היו מזכים אותם במדליה היום.

אלכס שטילוב, מתעמל ישראלי. Julie Jacobson, AP
אחרי שהטעות הגיעה, שטילוב הבין שהמדליה הלכה/AP, Julie Jacobson

כמה כואב היה לראות את שטילוב בשניות שאחרי פרסום הציון שלו. האיש שביסס את מעמדו כספורטאי האולימפי הטוב בארץ בענף ספורט אולימפי גדול (התנצלות מראש לכל השייטים, פשוט אנשים רבים נוהגים לתאר את זה ככה), התרסק לחתיכות על הספסל בו יושבים המתעמלים. מאמנו סרגיי וייסבורג ידע שלא נותר מה להגיד, ושהשיחה המקצועית הבאה בין השניים תתקיים רק אחרי תקופת התאוששות ארוכה, פיזית ומנטלית. שטילוב סיפר פעם שוייסבורג יודע טוב מאוד מתי "לחפור" לו ומתי לעזוב אותו בשקט. אין ספק שהמאמן הפגין את הידע הזה, כי לספורטאי הבכיר שלו לא נותר יותר מה להפגין.

הוא היה קרוב לבטא את פרץ הרגשות שלו עם הירידה לחדר ההלבשה, אבל דווקא שם איכשהו הצליח להפגין דווקא את קור הרוח שכל כך מאפיין אותו בתחרויות חשובות – אותו קור רוח שלא ראינו בתרגיל החשוב בחייו. שטילוב נראה שבור ומרוסק מבפנים, וגם הדמעות נותרו בפנים. "אני רק מקווה לחזור לעבוד כמו שעבדתי עד עכשיו", אמר המתעמל שהפך ברגע אחד משבר כלי לספורטאי הגדול שהכרנו, ושיחרר כבר היום הצהרה לכך שהוא מתכוון ללכת על מדליה במשחקי ריו 2016.

המתעמל הישראלי אלכס שטילוב. קובי אליהו
ברגע אחד הפך משבר כלי לספורטאי גדול. שטילוב/קובי אליהו

זהו אלכס שטילוב, ועם זה הוא ומעריציו צריכים להתמודד. הוא ספורטאי ענק, מתעמל שכיף לראות, אבל גם כזה לא צפוי. למרבה הצער הוא פחות צפוי מקוהיי אוצ'ימורה וזו קאי, שני מתעמלים עליהם הימרו שיתפסו שני מקומות בפודיום והם אכן עשו את זה. שטילוב פחות יציב מהם, אולי פחות טוב באופן כללי – אבל יכול לנצח אותם בכל יום נתון ויודע את זה.

בדרך כלל ספורטאים לא אוהבים לדבר על העתיד שלהם ברגעים כל כך קשים, אבל לשטילוב ברור – הוא לא יוותר על המדליה האולימפית גם אם הדרך שלו תהיה קשה יותר. הוא יודע שהיא מגיעה לו ורוצה להוכיח את זה לעוד הרבה אנשים. יש ספורטאים שדווקא ברגעים כאלה יודעים מצוין איך לאסוף את השברים ולהתרומם לרמות גבוהות, אפילו יותר ממקודם. כעת נותר לקוות שאלכס שטילוב גם כן כזה. עושה רושם שכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully