וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר: פגישה חיובית בין קורנפיין, ברקת ואנשי העסקים

5.8.2012 / 8:25

יו"ר בית"ר וראש העיר פגשו אנשי עסקים בנוגע לעתיד: "רוצים להיכנס יחד עם האוהדים". גאידמק יוצא להגנתו של קורנפיין

בית"ר ירושלים אמנם ערכה אתמול (שבת) את משחק גביע הטוטו הראשון שלה, אבל עיקר תשומת הלב בקבוצה מופנה למצבה הכלכלי ולפתרונות האפשריים. אתמול בערב התכנס פורום של אנשי עסקים על מנת למצוא פתרון, שיתווסף לתרומה בסך ארבעה מיליון שקל שגייס ראש העירייה ניר ברקת ועוד שני מיליון שקל שגויסו על ידי עמותת האוהדים. במהלך היום נרשמה מתיחות בין עמותת האוהדים לחבורת אנשי העסקים ואיציק קורנפיין, וזאת עקב הטענות כי יש כוונות להכניס את העמותה באחוזים נמוכים. בפועל, משדרים אנשי העסקים גישה אחרת.

אחד מאנשי העסקים אמר אחרי הפגישה: "אני לא יודע מה מומי דהאן אמר וזה אולי עשה בלאגן, אבל אנשים פה רואים את עצמם נכנסים לעסקה במטרה להיות יחד עם האוהדים ולא על חשבונם. אין פה אנשים שיעמידו 10 מיליון שקל, ונראה לי שבעשרה ימים הקרובים יש סיכוי למהלך אמיתי. אבל הימים הקרובים יכריעו".

בפגישה עצמה תמך ראש העיר ניר ברקת באופן חד משמעי בעמותת האוהדים, ואמר שהוא מקווה לשילוב בין שני הצדדים. ברקת אף הציע להקים דירקטוריון של 5.5 מיליון שקל שיכלול 11 חברים, שכל אחד מהם מגייס חצי מיליון שקל, וביחד יעמידו את 5.5 מיליון השקלים שחסרים לתפעול הקבוצה. משמעות הדבר היא שבמצב כזה, לעמותת האוהדים יהיו ארבעה דירקטורים בהנהלה. אם העמותה תגיע ל-2.5 מיליון שקל, גם תוכל להעמיד חמישה דירקטורים ולהיות בעלת השפעה גדולה מאוד במועדון. ברקת יטוס בשני לחו"ל למספר ימים, אך יתעדכן בצורה שוטפת בהתפתחויות.

בפועל מעריכים אנשי העסקים כי הם יכולים לגייס 2 עד 4 מיליון שקל, ובשבוע הקרוב צפויות להתקיים פגישות אינטנסיביות בנושא, כולל עם עמותת האוהדים. בבית"ר אמרו אתמול על הודעת העמותה כי "בשום שלב לא נאמר שעמותת האוהדים אינה נלקחת בחשבון. אנו מחפשים פתרון כלכלי שיגרום לקבוצה לעמוד בדרישות התקציב. עמותת האוהדים היא אחד הפתרונות, ואם יתאפשר לה אף לקחת בעלות מלאה על הקבוצה, אף אחד לא יכשיל מהלך כזה".

אגב, עמותת האוהדים גינתה את הקללות כלפי איציק קורנפיין ובני משפחתו ואמרו: "עמותת האוהדים מגנה ומתנגדת להתקפות על משפחת קורנפיין, זאת חציית קו אדום, ללא קשר לחילוקי הדעות והמחלוקות הלגיטימיות בין העמותה לאיציק קורנפיין".

* גם השר צחי הנגבי תרם למיזם האוהדים של בית"ר. על אף שהנגבי אוהד מושבע של מכבי תל אביב, לדבריו, הוא רואה חשיבות רבה בהמשך קיומו שך המועדון. "אבי עמנואל הנגבי ז"ל היה פעיל לאורך שנים רבות באגודת בית"ר", סיפר הנגבי.

גאידמק יוצא להגנתו של קורנפיין

בתוך כך, גאידמק הוציא היום הודעת הבהרה שבה מסר: "אני מוצא מקום לחזור ולהבהיר כי אני עומד על כוונתי ודעתי לפרוש מבית"ר ירושלים כאמור במכתביי האחרונים, על כל האמור בהם, וכי אין כל שינוי בעמדתי בנושא. בניגוד לפרסומים המגמתיים והלא מבוססים, אני חוזר ומודיע כי אין בכוונתי להמשיך ולהשקיע במועדון עוד ולאחר שנים שבהן השקעתי סכומים נכבדים ביותר, הנני מוכן להעביר את המניות בקבוצה למי אשר מוכן ונכון לקחת את הקבוצה ולהעמיד לרשותה את המשאבים הנדרשים לצורך פעילותה והצלחתה וזאת ללא תמורה כלשהי.

"צר לי כי עד למועד זה והגם שאנו מחפשים מזה תקופה ארוכה משקיעים, לא נמצאו כאלה שהיו נכונים לקחת את עצמם את הקבוצה", הוסיף. "לאחרונה מתרבים הפרסומים בהם כביכול פניתי לאיציק קורנפיין בדרישה לקצץ בשכרו וכי בסביבתי יש חוסר שביעות רצון מתפקודו של מר קורנפיין. ברצוני להודיע כי מעולם לא דיברתי עם איציק קורנפיין על נושא זה. קורנפיין הינו מנהל מסור אשר במשך ארבע העונות האחרונות העמיד תקציב באופן עצמאי ובהצלחה מרובה וניהל את הקבוצה בתקופות משברים. אין לי אלא להצטער על הניסיון המיותר לפגוע בשמו של איציק קורנפיין. אני רואה את הדברים בחומרה רבה ומצר על הפגיעה באיציק קורנפיין, אשר עושה לילות כימים עבור הצלחתה של בית"ר ירושלים".

והיה גם משחק

מבחינה מקצועית, בית"ר נראתה חלשה מאוד אמש ונוצחה 2:0 על ידי הפועל באר שבע במשחק הראשון בגביע הטוטו. ערן לוי אמר בסיום: "המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, הגענו לשתי הזדמנויות ובאר שבע לא הגיעו למצבים בכלל. אבל את הכסף סופרים במדרגות והם ניצחו 2:0, זה הכדורגל, זה מבאס מאוד. יש עוד כמה דברים לעשות בקבוצה ונקווה שיהיה בסדר. השחקנים מנסים לשים את הנושא הכלכלי בצד. המצב קשה מאוד אבל אנחנו מקצוענים, ועד עכשיו התנהלנו במקצועיות, אז אין מה להסתכל לצדדים אלא להרים את הראש ולהמתין".

על החזרה ממחנה האימונים יום וחצי לפני המשחק: "זה משהו שכמעט ולא קרה אף פעם, הגענו למשחק הזה אחרי שרק יום וחצי לפני זה נחתנו ממחנה אימונים אינטנסיבי וקשה, כולם בלי יוצא מן הכלל היו עייפים במהלך המשחק. אני מאמין שנתאושש לאט לאט ועד למשחק הבא ביום רביעי כבר נחזור לאימונים ונתאושש".

על מצב המועדון: "אנחנו בוגרים ואמורים לשמש דוגמה. זה מצב קשה. מעירים אותך בבוקר ואומרים לך 'זה המצב, תתמודד איתו'. אנחנו מודעים למצב, לא האמנו שזה יקרה עד שזה קרה, אבל אנחנו מתמודדים עם זה ובצורה הטובה ביותר. מאמינים ומקווים שיהיה טוב".

על המחאה נגד איציק: "אנחנו מנסים לא להתייחס למחאה נגד קורנפיין, אנחנו לא רוצים לשמוע את זה אבל זה קהל וכל אחד והשיקול שלו. כקהל שהגיע למצב שהוא נותן כסף למועדון אני לא יכול לומר לו את מי לעודד ואת מי לא, אבל בלי קשר לאיציק זה כואב לשמוע דבר כזה".

מאמן הקבוצה אלי כהן המשיך והסביר: " אנחנו עייפים מאוד, זה לא אידיאלי לחזור היישר ממחנה האימונים. לקחנו את העייפות בחשבון, אבל צריך לזכור שהשערים היו משתי טעויות בהגנה. זה לא תירוץ אבל חסרים לנו הרבה שחקנים שעזבו מהשנה שעברה, יחד עם עוד שני שחקנים שחסרו היום. האחריות היא עליי. אנחנו ננוח ונתרענן והקבוצה תיראה הרבה יותר טוב. אם המצב הכלכלי יסתדר ונביא עוד שלושה שחקנים, אנחנו מסוגלים להיות קבוצת צמרת ולשחק לא פחות טוב מאיך שסיימנו את העונה שעברה. יש לנו שחקנים מוכשרים שיכולים לשחק ברוב העמדות, אנחנו נאלתר עד שנגיע לליגה אבל קודם כל אנחנו מקווים שהתקציב יעבור".

על מחאת האוהדים נגד קורנפיין והמצב הכלכלי: "זה לא מכובד ולא נעים, יש פה משהו מגמתי נגד קורנפיין כי מישהו תוקף אותו בתקשורת וזה מלבה את האש. אני יודע שאיציק עושה מאמצים גדולים כדי להביא את הקבוצה לחוף מבטחים מבחינת תקציב בכל מחיר, וזה לא הולך בקלות. אם לא נגיע ל-10 מיליון לא תהיה קבוצה, עם 8 מיליון יכול להיות שתהיה קבוצה אבל היא תורכב משחקני נוער, בלי זרים ובלי השחקנים שלא חתומים על חוזה לעונה הבאה ואולי אנחנו לא נהיה פה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully