וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בלונדון: שטילוב וקורזיץ ברגע המכריע

תקוות גדולות במשלחת הישראלית: שטילוב בגמר הקרקע וקורזיץ יכולה להבטיח מקום בפודיום. יופה וגלושקוב מתחילות

יום התחרויות התשיעי באולימפיאדת לונדון 2012 שיתקיים היום (ראשון), עשוי להיות יומה הגדול של המשלחת הישראלית. אחרי כמה אכזבות, חלקן גדולות וחלקן פחות, לא מן הנמנע שישראלי אחד יעמוד כבר הערב על הפודיום ושאחת נוספת תבטיח לעצמה מדליה.

הגולשת לי קורזיץ, שסיימה את יום שבת כשהיא במקום השני הכללי, מרחק שלוש נקודות בלבד מהפסגה, צפויה להתחיל את המקצה התשיעי שלה בסביבות השעה 14:00, כשלאחר מכן יתקיים השיוט העשירי והאחרון במירוץ הסדיר. קורזיץ נמצאת בעמדה נהדרת לזכייה במדליה, והיא תוכל להבטיח לפחות את הארד כבר היום.

קורזיץ צריכה לסיים פעמיים בשלישייה הראשונה כדי להבטיח באופן מעשי את זכייתה במדליית ארד לפחות. כידוע, לפי שיטת הניקוד בגלישה, המתחרה צובר נקודות שליליות לפי המיקום שלו: מקום ראשון צובר נקודה אחת, מקום שני צובר שתי נקודות, וכו' וכו'. כמובן שהמטרה היא לסיים עם כמה שפחות נקודות. יש לציין שבשיוט המדליות, השיוט האחרון, הנקודות מוכפלולת.

המשמעות היא שגם אם קורזיץ תסיים את שני השיוטים במקום השלישי ותצבור שש נקודות שליליות, קשה לראות מי תוכל לסכן את מקומה בפודיום. במקרה כזה, לקורזיץ יהיו 24 נקודות שליליות. גם אם טולי פטאיה הפינית, המדורגת רביעית, תנצח את שני השיוטים היום (מה שלא נראה הגיוני) יהיו לה 34 נקודות שליליות וקורזיץ תקדים אותה בעשר נקודות לפני שיוט המדליות.

כשגולשת רוח מנוסה כמו קורזיץ מובילה בפער כל כך משמעותי על גולשת אחרת בשיוט מדליות, היא לא תיתן ליריבה לברוח ממנה ולא תסכן את המדליה שלה. החישוב התאורטי הזה נעשה מבלי לקחת בחשבון את תוצאותיה הצפויות של אולגה מאסליבץ האוקראינית שמדורגת שלישית כרגע עם 27 נקודות שליליות. צריך לקחת בחשבון גם את זוחה קלפצ'קה הפולניה, שמדורגת חמישית עם 33 נקודות שליליות בגלל שתי מעידות במהלך התחרות, אבל צפויה לסיים בצמרת בשני השיוטים ולחזור לעניינים. העובדה הזאת יכולה רק לעזור לקורזיץ, שבמקרה הזה תיהנה מיתרון נקודות או של המוליכה מרינה אלבאו או של הגולשות שמאיימות על שני המקומות הנוספים בפודיום.

בכל מקרה, קורזיץ נמצאת כרגע בעמדת זינוק מצוינת למדליה אולימפית, וצריך לקרות משהו דרמטי כדי שסיכוייה ייפגעו ביום השיוטים האחרון לפני שיוט המדליות..

האיש שיביא לנו סוף סוף מדליה יוקרתית?

בסביבות השעה 16:00 יחל אלכס שטילוב את דרכו בגמר תרגיל הקרקע, שנחשב למקצוע החזק ביותר שלו ושבו הוא מועמד למדליה. המתעמל בן ה-25 זכה במדליות ארד בתרגיל הקרקע בשתי אליפויות העולם האחרונות, ובמדליית כסף באליפות אירופה ב-2011. שטילוב עלה לגמר עם התוצאה הרביעית בטיבה במוקדמות, 15.633 נקודות, ובקרב רב אף רשם את התוצאה הגבוהה ביותר, 15.600 נקודות. זו קאי הסיני וקוהיי אוצ'ימורה היפני, שני אתלטים מצוינים ומעוטרים, יקשו על הישראלי במשימתו.

את רמת הביטחון של שטילוב ניתן היה לראות במוקדמות. לא רק ברוגע שהוא שידר ובקלילות בה הוא ביצע את התרגיל שלו, אלא גם ובעיקר בהחלטה שלו לא להשתמש בתרגיל הקשה ביותר שלו למרות שזה פגע בניקוד ההתחלתי שלו. גם כך דרגת הקושי ששטילוב השתמש בה היא מהגבוהות מבין תרגילי הקרקע, והיה לו מספיק בטחון מוצדק בעצמו כדי לשמור את התרגיל הקשה שלו לגמר. זו מקבילת ההתעמלות לשחייה או ריצה ב-90 אחוז יכולת במוקדמות, פריבילגיה שיש רק למעטים.

לכל מכשיר טווח דרגות קושי משלו, בקרקע מספר המפתח הוא 6.5 - עם דרגת קושי נמוכה יותר כמעט בלתי אפשרי להגיע לגמר. בשביל מדליה בדרך כלל צריך לפחות 6.7. שטילוב ביצע במוקדמות תרגיל של 6.6 ובקרב רב תרגיל של 6.7, שהוא כנראה ישחזר בגמר. ציון 9 על ביצוע, שבמוקדמות הוא הצליח לעבור, אמור להספיק למדליה (הציון הסופי במצב כזה יהיה 15.7, חיבור פשוט של השניים).

בחזרה לים: החל מהשעה 14:00 יתקיימו שיוטים נוספים מלבד אלו של קורזיץ. שחר צוברי, שירד אתמול מהמקום ה-10 למקום ה-20, יסיים את דרכו הרחק מהמאבק על המדליות, עם שני השיוטים האחרונים בדגם ניל פרייד. השייטות ורד בוסקילה וגיל כהן, שמדורגות במקום ה-15 בלבד מתוך 20 בדגם 470, תשתתפנה בשיוטים החמישי והשישי והן זקוקות להתברג בצמרת הגבוהה כדי לשמור על סיכוי למדליה. שייטי ה-470, גידי קליגר וערן סלע, יזכו ליום מנוחה.

מי שתחלנה את ההופעות שלהן באולימפיאדה את אינה יופה ואנסטסיה גלושקוב, שתשתתפנה במוקדמות דואט שחייה צורנית. יופה בת ה-24 וגלושקוב בת ה-27, כבר השתתפו באולימפיאדת 2004 ובאולימפיאדת 2008, ואז סיימו במקומות 17 ו-15 בהתאמה. השתיים בוודאי מקוות שהניסיון שהן צברו יסייע להן לרשום שיפור משמעותי בבירת אנגליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully