וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בלונדון: לזה כולם חיכו

בולט, בלייק ושות' יתייצבו לגמר הריצה ל-100 מטר ביום עמוס בארועים. גם פדרר נגד מארי וגמר 3,000 מכשולים על הפרק

ערוץ 1 - אולימפיאדה

באדיבות הערוץ הראשון

עריכה: טל רזניק

חמש

אתלטיקה

מלכת הספורט תחלק ביום ראשון שש מדליות. במוקד יעמוד גמר הריצה ל-100 מטר, שיתקיים בשעה 23:50 (שידור ישיר בערוץ 1) וירכז תשומת לב אדירה מכל העולם. גמרים נוספים שיתקיימו בשעות אחר הצהריים והערב: 3,000 מכשולים גברים, זריקת פטיש גברים, 400 מטר נשים, מרתון וקפיצה משולשת נשים.

התעמלות

אולם ההתעמלות יארח ביום ראשון שלושה גמרים. העיניים הישראליות יהיו נשואות למקצוע קרקע גברים, שם ישתתף גם אלכס שטילוב, אבל עוד לפני כן יתקיים גמר גברים בסוס משוכות, שם הבריטים מקווים למדלייה, אולי אפילו מוזהבת, של לואיס סמית'. בהמשך יתקיים גמר נשים בקפיצות, כשהאמריקאית מקיילה מארוני, שקבע האת התוצאה הטובה ביותר במוקדמות, מקווה להמשיך את השליטה של נבחרתה באולם ההתעמלות.

טניס

טורניר הטניס צפוי להסתיים ביום ראשון, זאת כמובן בתנאי שתנאי מזג האוויר יתירו זאת. שלושה משחקי גמר נמצאים על הפרק: גמר זוגות מעורבים, גמר זוגות נשים ומעל הכל, גמר הגברים שם אנדי מארי ינסה לרתום את הרוח הגבית מהקהל כדי לגבור על רוג'ר פדרר.

חמש ההמלצות שלנו

14:30 - אחרי ההצלחה הגדולה של נבחרת הרמת המשקולות של צפון קוריאה, ביום ראשון כנראה שגם דרום קוריאה תזכה במדליה. האלופה האולימפית ג'אנג מי-ראן תכנס לסבב התחרויות במשקל של מעל 75 ק"ג ונראה שהיא לא תסתפק בפחות מזהב. עמידה על הפודיום בכל מקרה תהיה השלישית שלה, אחרי הזהב האמור בבייג'ינג ומדליית כסף באתונה.

16:00 (משוער) - לפני כחודש רוג'ר פדרר ואנדי מארי נפגשו בווימבלדון לקרב על תואר היחידים היוקרתי מכולם ואז השוויצרי ניצח. בטורניר האולימפי מארי נראה טוב ובכושר מצוין והוא יעניק מדליה ראשונה לבריטניה בטניס מזה 100 שנה, בתקווה שזו תהיה מדליית זהב כמובן. פדרר גמגם מספר פעמים, אבל במה שעשויה להיות האולימפיאדה האחרונה שלו, הוא בעצמו חולם על זכייה ראשונה ביחידים. איכות לא תהיה כאן מילה גסה.

21:00 - טורניר הכדורמים אצל הנשים נערך במתכונת מעט מוזרה. שמונה נבחרות בלבד השתתפו בשני בתים, וכולן המשיכו לרבע הגמר. כך קרה שנבחרת בריטניה החלשה, שהפסידה בכל שלושת המשחקים שלה והעמידה יחס שערים 33:14, בכל זאת הגיעה לשלבי ההכרעה. מביך, אבל זו המציאות. ביום ראשון הבריטיות תפרדנה מהטורניר אחרי שהם תפסדנה לספרד שסיימה את הבית המקביל במקום הראשון.

23:25 - אחרי שזכה בזב באולימפיאדת אתונה, אזקיאל קמבוי הסתפק במקום השביעי בלבד באולימפיאדת 2008 בריצה ל-3,000 מטר מכשולים - ההופעה הגרועה ביותר שלו אי פעם בארוע גדול. הקנייתי בן ה-30 אולי נראה אז כמי שאין לו עוד הרבה מה לתת, אבל באליפות העולם באתלטיקה כעבור שנה הוא השיב לעצמו את הבכורה וכעבור שנתיים, באליפות העולם 2011, הוא שוב זכה בזהב. ביום ראשון בלילה, הוא ינסה להשיב לעצמו את המקום הראשון גם במשחקים האולימפיים.

23:50 - יוסאין בולט נגד יוהאן בלייק, איזה קרב. עם כל הכבוד לטייסון גיי, ג'סטין גאטלין, ריאן ביילי ואסאפה פאוול שחולמים להפתיע, הקרב האמיתי בגמר הריצה ל-100 מטר יהיה בין שני הג'מייקנים הגדולים הללו. בולט הוא השיאן העולמי, האלוף האולימפי, הספרינטר הגדול בכל הזמנים, אבל בלייק הוא אלוף העולם וגם זה שניצח במבחנים הג'מייקנים לאולימפיאדה. יש למה לצפות מהריצה היוקרתית ביותר בעולם, אולי הארוע הגדול ביותר של האולימפיאדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully