וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיה בלונדון: מייקל פלפס נפרד עם זהב

האמריקאי הוביל את נבחרת השליחים ב-4X100, שסיימה ראשונה בקלות, האמריקאיות שרפו את הבריכה במשחה המקביל עם שיא עולם. סון יאנג ריסק את השיא ב-1,500

תאגיד כאן

אחרי שמונה ימים של תחרויות נהדרות, שיאי עולם, סיפורים מרגשים ורגעים היסטוריים, הגיע הזמן להיפרד מהבריכה האולימפית ב-London Aqutics Centre בלונדון. ארבעה משחי גמר נועלים את ארועי השחיה באולימפיאדת 2012, תענוג אחרון בהחלט. ראשון נערך גמר הספרינט ל-50 מטרים נשים, בו זכתה רנומי קרומובידיויו מהולנד. מיד אחריו, במשחה הארוך ביותר בבריכה, 1,500 לגברים, ניפץ סון יאנג הסיני את שיא העולם בצורה משמעותית. החגיגה הגדולה נמשכה עם שיא עולם ב-4X100 מעורב לשליחות, שם נבחרת ארצות הברית ניפצה עוד שיא עולם. הקינוח הגיע, איך לא, עם מייקל פלפס. הספורטאי האולימפי הגדול בכל הזמנים הוביל את הפריצה האמריקאית ב-4X100 מעורב, כשפתח פער בפרפר וסידר לנבחרתו ניצחון מוחץ. פלפס חותם קריירה אולימפית מדהימה בכל קנה מידה, עם ארבע מדליות זהב ושתיים מכסף בלונדון ו-22 (!) מדליות אולימפיות בכלל. פשוט אין מילים.

שחקני נבחרת השליחים של ארצות הברית. ברנדן הנסן, מייקל פלפס, ניית'ן אדריאן חוגגים זכייה במדליית זהב. רויטרס
זמן להגיד שלום לספורטאי האולימפי הגדול בהיסטוריה. פלפס והחברים חוגגים/רויטרס

רנומי קרומובידיויו, שכבר זכתה ב-100 חופשי, השלימה דאבל ענק בחצי המרחק עם הספרינט שפתח את הערב. ההולנדית הסילונית שחתה את הבריכה הבודדת ב-50 חופשי בזמן מצוין של 24.05 שניות, שיא אולימפי חדש. שנייה הגיעה אליכסנדרה הרסימניה מבלארוס, עם 24.28 והולנדית נוספת עלתה על הפודיום, כשמרלין ולדהויס קבעה 24.39.

חלפה רבע שעה בלבד והבריכה שוב געשה, הפעם בזכות סון יאנג. הסיני ניפץ לרסיסים את שיא העולם במשחה הארוך בבריכה, ל-1,500 מטרים. יאנג פתח פער עצום על יריבו כבר מהפתיחה והגדיל את המרחק מהשיא הקודם בכל בריכה מתוך ה-30 ששחה. לבסוף הוא עצר את השעון על 14:31.02, שיפור של 3.12 שניות מהשיא הקודם. שני סיים ריאן קוצ'ריין הקנדי עם שיא של יבשת אמריקה, 14:39.63 דקות. שלישי הגיע הטוניסאי אוסמה מלולי, עם 14:40.31.

זה לא נגמר. השליחות של נבחרת ארצות הברית שרפו את הבריכה עם 3:52.05, שיא עולם נהדר ב-4X100 מעורב. מיסי פרנקלין פתחה בגב עם 58.50 שניות מצוין. רבקה סוני המשיכה בחזה, כשהיא מגדילה את הפער בצורה ניכרת. דנה וולמר הפנטסטית סגרה אולימפיאדה חלומית עם משחה הפרפר ואילו אליסון שמיט גרפה עוד זהב, השלישי שלה, עם הסיום המוחץ בחתירה. אגב, פרנקלין בת ה-17 סגרה את האולימפיאדה עם ארבע מדליות זהב ועוד אחת מארד. במקום השני הגיעה אוסטרליה עם 3:54.02 ושלישית הגיעה יפן עם 3:55.73.

את הערב הנהדר ואת התחרות הפנטסטית בבריכה חתם כמובן מייקל פלפס. השחיין, שהעמיד את השחיה ואת האולימפיאדות באופן כללי במקום חדש בעשור החולף, זינק שלישי בגמר ה-4X100 מעורב ובחלק הפרפר הוא הביס את היפני מאצודה, ששחה לצידו והשאיר את הסיומת לאלוף ב-100 מטר חופשי ניית'ן אדריאן, שסגר לאמריקאים את הזהב עם 3:29.35 דקות. מת'יו גרברס בגב וברנדן הנסן בחזה, היו שותפים גם הם. יפן לקחה את הכסף עם 3:31.26 דקות. אוסטרליה סיימה שלישית עם 3:31.58.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully