וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10.09 שניות ליוסאין בולט בסיבוב הראשון ב-100 מטר

החלו מקצי הסיבוב הראשון במירוץ היוקרתי מכולם: שיאן העולם דילג לחצי הגמר, גם בלייק וגיי. מריט מחוץ לתחרות ב-400 מטר

ערוץ 1 - אולימפיאדה

התקציר באדיבות הערוץ הראשון. עריכה: טל רזניק

בדיוק שבוע מיום המשחקים הראשון של האולימפיאדה, אחת הדמויות המרתקות ביותר נכנסה היום (שבת) סוף סוף למעגל המשחקים. מדובר ביוסאין בולט, כמובן, שהתחרה בסיבוב הראשון של הריצה ל-100 מטר, והעפיל בקלילות לחצי הגמר שייערך הערב, יממה לפני הגמר הגדול מחר.

הסופרסטאר הג'מייקני, שהדהים את העולם עם שיאים בלתי אפשריים בריצות ל-100 ול-200 מטר באולימפיאדת 2008 בבייג'ינג, יקווה לשחזר את הישגיו גם הפעם. חצי הגמר בריצת ה-100 מטר ייערך הערב בשעה 21:45, בעוד הגמר המרתק יתקיים מחר בשעה 23:50.

סיבוב ראשון 100 מטר גברים

בולט רץ היום במקצה הרביעי של הסיבוב הראשון, נראה כאילו הוא נמצא בעיצומה של ריצה קלה, ועצר את השעון על 10.09 שניות. מיד לאחר מכן, במקצה מספר 5, ניצח בן ארצו של בולט, אסאפה פאוול, עם זמן של 10.04 שניות. אחרון הג'מייקנים לרוץ בסיבוב הראשון, יוהאן בלייק, ניצח במקצה השישי עם 10.00 שניות.

טייסון גיי, שנחשב למועמד למדליה, רץ היום במקצה הראשון, סיים אותו ראשון עם זמן של 10.08 שניות, ועלה בקלות לחצי הגמר. במוקד המקצה השני עמד האלוף האולימפי מ-2004, ג'סטין גאטלין, שעצר את השעון על 9.97 שניות וטיפס בעצמו לשלב הבא בקלילות רבה. האמריקאי השלישי בתחרות, ריאן ביילי, קבע זמן מרשים של 9.88 שניות והוא בעצמו יהיה בחצי הגמר.

אגב, מי שלא עלה לחצי הגמר הוא אלוף העולם לשעבר, קים קולינס, שלא התייצב לריצת המוקדמות לאחר שעל פי דיווחים התעמת עם ראשי המשלחת של מדינתו, סנט קיטס.

מוקדמות 400 מטר גברים

הסנסציה של היום הגיעה מכיוונו של לשון מריט, האלוף האולימפי ב-400 מטר, שנפצע ולא סיים את מקצה המוקדמות שלו. האמריקאי, שפרש לפני שבועיים מתחרות במונאקו בשל כאבים בשריר הירך, סבל מהתכווצות שרירים שניות ספורות אחרי הזינוק ואפילו לא הגיע לקו הסיום.

במקצה הראשון עמד במוקד תשומת הלב אוסקר פיסטוריוס, הספורטאי הנכה הראשון שמשתתף באולימפיאדה, שעלה לחצי הגמר מהמקום השני במקצה עם 45.44 שניות. במקצה השני סיים האצן הפלסטיני באחה אל פארה במקום האחרון עם תוצאה של 49.93 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully