וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן טיבי סיכם במכבי ת”א. שרצקי: ”תרגיל מלוכלך”

הצהובים הודיעו על צירופו של בלם קרית שמונה. שרצקי זועם: ”מכבי וטיבי שקרנים וגנבים. אלחם מולו, הוא לא יעבור”

ברני ארדוב

מכבי תל אביב ממשיכה להשלים את מלאכת בניית הקבוצה, כשהיום (שישי) הודיעה לאחר חרושת שמועות ארוכה על צירופו של איתן טיבי, שאמור לחתום בקרוב על חוזה בקבוצה של ג'ורדי קרויף. בלמה של עירוני קרית שמונה הוא השחקן הרביעי שמצטרף למועדון אחרי מהראן ראדי, שהגיע מסכנין, הבלם קרלוס גרסיה והקשר ההתקפי גונסאלו גרסיה.

טיבי בן ה-24 זכה להכרה ראשונה בבית"ר ירושלים, אבל הושאל ממנה להפועל רעננה והכח עמידר רמת גן. בעונת 2009/10 הוא חזר לבית"ר ירושלים, כשמשם הוא המשיך לניסיון אירופי בשרלרואה הבלגית. טיבי לא הצליח להשאיר חותם שם, חזר לארץ וחתם בעירוני קרית שמונה בינואר בשנה שעברה אחרי שחתם לשלוש עונות וחצי, והיה שותף לאליפות ההיסטורית של הקבוצה מהצפון. מעבר לכך, היכולת הטובה של טיבי במדי קבוצתו העניקה לו זימון לנבחרת ישראל.

בינתיים מי שכועס מאוד על המהלך הוא הבעלים של עירוני קרית שמונה איזי שרצקי, שאמר לוואלה! ספורט: "מפריע לי שיש שחקן כזה ששיחק אצלי בקבוצה. הוא לא יכול ללכת לשום מקום. יש לו הסכם שאומר שהוא יכול לעזוב בכל שנה תמורת 350 אלף יורו, בתנאי שאני מנהל את המשא ומתן ואנחנו מתחלקים ברווחים. רק השבוע העברנו חוזה חדש שלו בבקרה. בתחילת העונה אמרתי לאיתן שיש לי בלם זר מדרום אפריקה והוא הבטיח לי שהוא נשאר. גם לפני שבוע, כשבתקשורת דיווחו שמכבי תל אביב רוצה אותו, פניתי אליו והוא הבטיח שימשיך. הבהרתי גם לו וגם לאלעד גבאי שהם לא ישוחררו מהקבוצה.

"זה תרגיל מלוכלך של מכבי ושלו. הם התנהגו כמו גנבים ושקרנים. אלחם מולו ואזכה בבוררות. בצהריים אבנר טוויטו העיר אותי מהשינה. חשבתי שהוא בא אליי עם פרחים לברך אותי על הניצחון באירופה, אבל הוא הגיש לי צ'ק. אמרתי לו שהוא השתגע וככה לא מתנהגים. אני מבטיח שלמכבי תל אביב איתן לא יעבור. אני יכול להגיד שהשחקן הזה חודשיים וחצי פצוע ואני מטפל בו. 85 אחוז מתוך המשחקים שלו בקריה הוא היה פצוע וחולה. אנחנו דאגנו לטפל בו. במקום שיגיד תודה הוא העדיף לשחק בנבחרת ורק אחר כך לצאת לניותח. הסתדרנו בלעדיו במוקדמות באירופה וגם את האליפות לקחנו בלעדיו. הוא לא ישחק במכבי תל אביב וגם לא אצלנו".

אוטט: "יש באימונים שילוב נדיר וערבוב של אנגלית, ספרדית ועברית"

בלי קשר, אחד מאנשי המקצוע הרבים שצירף הקיץ ג'ורדי קרויף למכבי תל אביב הוא עוזר המאמן ג'רארד אוטט. בלם העבר הקטלאני של חרס (33) פרש מכדורגל בגלל פציעה בקיץ ומיד עבר לצד השני של המתרס כדי לעבוד תחת אוסקר גרסיה. בראיון לעיתון "דיאריו דה חרס", סיפר אוטט על הקשיים במעבר בין התפקידים ועל האתגר החדש המצפה לו אצל הצהובים.

"שינוי התפקיד דורש זמן היטמעות, הכל השתנה ובכנות, לא קל לי עם השינוי המנטאלי. בהתחלה, כשראיתי את השחקנים רצים באימון, המחשבה הראשונה הייתה להצטרף אליהם ולהתכונן לעונה כרגיל. אבל אז הבנתי שלא, אני צריך להפסיק לחשוב כמו שחקן. זה קשה, אבל אני מתרגל לזה", אמר אוטט. "אני לומד המון מאוסקר ואוהב את עולם האימון, למרות שיש לי עוד הרבה מה ללמוד. הבנתי הרבה דברים שלא שמתי לב אליהם כשחקן. כדורגלן חושב על להתאמן ולשחק, אבל קלטתי שתפקיד האימון דורש מאמץ עצום לא רק מהמאמן הראשי אלא מכל הצוות".

על תפקידו החדש אמר: "אהבתי לנתח ולהכין את הקבוצה למשחק האימון. זה בעיקר מה שעשיתי עד עכשיו ומאוד נהניתי מזה. אני עובד מקרוב עם אוסקר וג'ורדי כ-20 יום ויש לנו עוד הרבה עבודה. חזרנו אחרי 10 ימים בלה מנגה והיה מחנה טוב. עכשיו אנחנו מתכוננים למשחק הרשמי הראשון בגביע הטוטו נגד היריבה העירונית מתל אביב, הפועל".

על מגבלות השפה אמר: "אני מדבר אנגלית ופחות או יותר כולם בישראל מדברים את השפה. יש באימונים שילוב נדיר וערבוב של אנגלית, ספרדית ועברית כי חלק מהשחקנים לא מדברים את השפה ואנחנו צריכים להיעזר במתורגמן שלנו, שעושה עבודה פנטסטית. בכל מקרה, אנחנו יודעים ששפת הכדורגל היא אוניברסלית ולפעמים גם תנועות ידיים מספיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully