וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: פדרר ומארי עלו לגמר טורניר הטניס

אחרי שפדרר גבר בתום מותחן אדיר על דל פוטרו, יקיר הממלכה ניצח 5:7, 5:7 את דג'וקוביץ' והבטיח שחזור לגמר ווימבלדון

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקציר הניצחונות של רוג'ר פדרר ואנדי מארי

באדיבות הערוץ הראשון

פחות מחודש אחרי שחזר למקום הראשון בדירוג העולמי עם הזכייה ה-17 שלו בטורניר גרנד סלאם, רוג'ר פדרר שוב חגג בווימבלדון, הפעם את העלייה לגמר הטורניר האולימפי והבטחת המדליה האישית הראשונה שלו. אחרי שזכה בזהב הזוגי ב-2008, פדרר מקווה לעשות זאת לבד והיום (שישי) הוא עלה לגמר בתום מותחן פנטסטי שנמשך ארבע שעות -26 דקות (המשחק הארוך בתולדות המשחקים האולימפיים), בו ניצח 6:3, 6:7 ו-17:19 במערכה שלישית ארוכה ודרמטית את חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני. בגמר יפגוש פדרר את יקיר הממלכה אנדי מארי, שסידר לבריטים סיום מושלם לערב עמוס מדליות עם העפלה לגמר אחרי 5:7, 5:7 על נובאק דג'וקוביץ' הסרבי. בדיוק כומ בגמר ווימבלדון - פדרר יפגוש את מארי.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
שרד את המשחק הארוך בתולדות המשחקים האולימפיים. רוג'ר פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר - חואן מרטין דל פוטרו 6:3, 6:7, 17:19

חצי גמר שייכנס לפנתיאון. פדרר הגיע למשחק כשהוא מחזיק במאזן 2:12 נגד הארגנטינאי, כולל 0:5 רק ב-2012, אבל דל פוטרו הקשה עליו מהרגע הראשון, שבר אותו וניצח במערכה הראשונה 3:6 בתוך 35 דקות. המערכה השנייה הייתה צמודה בהרבה. דל פוטרו הפציץ בסרב ושמר על משחקוני ההגשה, פדרר שהתעשת ניצח את שלו והשניים ניגשו לשובר שוויון. במצב של 1:1 השוויצרי צבר שלוש נקודות ברציפות ועלה ל-1:4. דל פוטרו לא התייאש וחזר ל-4:4, אבל המילה האחרונה הייתה של פדרר, שניצח 5:7 בשובר שוויון ו-6:7 במערכה כולה.

שני הטניסאים המעולים שמרו על משחק צמוד עם שבירה הדדית במערכה השלישית, בה דל פוטרו הוכיח אופי אחרי שחזר נהדר מפיגור 40:0 במשחקון הגשה שלו ועלה כבר ל-8:9, ולאחר מכן ידע להשיב בשבירה מיידית ולאזן ל-10:10. הדרמה נמשכה כשפדרר הסתבך במשחקון ההגשה שלו, אבל אז שלף הגשות אדירות, לקח את המשחקון והשווה ל-12:12. המשחק הלך והתארך לכיוון השיא האולימפי שקבעו ג'ו ווילפריד צונגה ומילוש ראוניץ' השבוע (23:25 במערכה השלישית), אך פדרר שוב שבר במשחקון ה-25 ועלה ל-17:18 מופלא, לפני שעשה סוף לדרמה עם ניצחון 17:19 שאפשר לו לשחרר אנחת רווחה ולחגוג עלייה לגמר. השניים קבעו שיא אולימפי משלהם, עם המשחק שנמשך הכי הרבה זמן - 4:26 שעות.

אנדי מארי - נובאק דג'וקוביץ' 5:7, 5:7

יקיר הממלכה והתקווה הבריטית למדליית זהב בענף הטניס, קיבל את מבוקשו פעמיים: הוא לא רק עלה לגמר ושם את הדובדבן על הקצפת ביום המוצלח של בריטניה, אלא גם יקבל הזדמנות להשיב לפדרר על ההפסד הכואב בגמר ווימבלדון בחודש שעבר. אנדי מארי היה עדיף לכל אורך המשחק על נובאק דג'וקוביץ' העייף, ידע לשבור פעמיים בדיוק ברגע הנכון וזכה לחגוג בסיום על האלפים ביציעים. נולה יחכה לצ'אנס אחר כדי לחלוף על פני פדרר בדירוג העולמי.

מארי פתח טוב, שמר על ההגשה שלו והשיג שתי נקודות שבירה, אך דג'וקוביץ' החזיק מעמד ואיזן ל-1:1. השניים החלו לשפר את רמת הטניס שלהם ולהציג משחק מצוין, אבל אף אחד מהם לא השיג את השבירה המיוחלת. מארי, בעידוד הקהל, הזכיר את היכולת מהמערכה הראשונה בגמר ווימבלדון ועלה ל-5:6. מארי הגיב מצוין הפעם להגשות של נולה, השיג נקודה נהדרת ליד הרשת כדי להשיג אפשרות שבירה והפעם גם לקח אותה עם חבטת העברה נפלאה כדי לנצח 5:7 במערכה הראשונה.

דג'וקוביץ' הצליח להשיג נקודת שבירה ראשונה בפתיחת המערכה השנייה, אך מארי עמד במבחן ושמר על ההגשות. כמו במערכה הקודמת, גם הפעם שני הטניסאים המצוינים החזיקו מעמד בשמירה על ההגשות, בדרך ל-4:4. מארי סיפק שתי נקודות גדולות והציל כדורים אבודים במשחקון ההגשה שלו, כדי לשרוד עוד הזדמנות שבירה של דג'וקוביץ' ולעלות ל-5:6. הקהל המקומי בווימבלדון נכנס לאקסטזה, ומארי להט ועלה ל-0:40 עם שלוש נקודות משחק. הוא ניצל כבר את הראשונה והבטיח את מקומו בגמר בתום ערב נהדר של טניס עם 5:7, 5:7. זמן הנקמה?

נשים: מריה שראפובה מול סרינה וויליאמס בגמר

חצי הגמר הראשון של הנשים היה בשליטתה המוחלטת של מריה שראפובה, שהביסה 2:6, 3:6 את בת ארצה מריה קירילנקו. המדורגת שלישית בעולם העפילה לגמר בטורניר האולימפי הראשון שלה, וכעת תנסה לחקות את אלנה דמנטייבה שהביאה לרוסיה את הזהב בבייג'ינג 2008 (אז כל המדליות היו של טניסאיות רוסיות). שראפובה לא התקשתה מול קירילנקו וסיימה את המשחק עם וולי נהדר.

פחות מחודש אחרי שניצחה אותה בחצי גמר ווימבלדון, סרינה וויליאמס שוב לא ספרה את ויקטוריה אזרנקה על הדשא הלונדוני וטיילה אל הגמר עם 1:6, 2:6 מוחץ במיוחד, תוך 63 דקות בלבד. לבלארוסית לא היו תשובות מול העוצמה של האמריקאית, שתנסה לזכות במדליית הזהב השלישית שלה בקריירה והראשונה ביחידות. סרינה השיגה 16 אייסים מול 3 בלבד של אזרנקה ומאזן הווינרים עמד על 12:33 לאמריקאית.

בטורניר הזוגות, האחים מייק ובוב בריאן העפילו לגמר אולימפי ראשון בקריירה שלהם. אחרי הניצחון על אנדי רם ויוני ארליך, הצמד האמריקאי המשיך היום עם ניצחון 4:6, 4:6 על הצרפתים ז'וליאן בנטו ורישאר גאסקה. התאומים מארצות הברית ישפרו את ההישג שלהם מבייג'ינג (מדליית ארד). ג'ו וילפריד צונגה, שהיה מעורב במערכה הארוכה בתולדות המשחקים בטורניר היחידים, בסיומה גבר על מילוש ראוניץ', לקח חלק במשחק מטורף גם בחצי גמר הזוגות, שם הוא ומיכאל לודרה גברו 3:6, 6:4, 16:18 על דויד פרר ופיליסיאנו לופס מספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully