וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאי הכבד, השחיינית האיטית והחיג'אב המדדה

צפו: ריקרדו בלאס, על 218 הק"ג שלו, הודח באיפון. האצנית האפגנית סיימה באיחור והג'ודוקא מסעודיה כבר אורזת

תאגיד כאן

תקצירי התחרויות באדיבות ערוץ 1
עריכה: טל רזניק

באולימפיאדת בייג'ינג היה הג'ודוקא מגואם, ריקרדו בלאס ג'וניור, הספורטאי הכבד ביותר במשחקים. למרות ששקל אז 210 ק"ג, זה לא מנע ממנו מלהיות מודח כבר בסיבוב הראשון בתחרות במשקל מעל 100 ק"ג אחרי אחרי הפסד ליריב גאורגי.

ארבע שנים מאוחר יותר, בלאס שוב הגיע למשחקים האולימפיים כספורטאי הכבד ביותר, כשהפעם משקל גופו כבר עומד על 218 ק"ג. אולי בזכות העלייה המשקל ואולי בעזרת עלייה ביכולת והגרלה נוחה, ריקרדו בן ה-25, שבילדותו כונה "ההר הקטן" על ידי חבריו, עשה צעד אחד קדימה לעומת 2008 ועבר שלב.

הגואמי הענק פגש בסיבוב הראשון את פסיאנט קייטה מגינאה וגבר עליו אחרי 2:53 דקות, אבל בסיבוב הבא כבר המתין לו מדליסט הארד מבייג'ינג, אוסקר ברייסון הקובני, שהצליח לגבור עליו באיפון אחרי 1:56 דקות.

אגב, אביו של הג'ודוקא עב הכרס, ריקרדו בלאס סיניור, היה בעצמו ג'ודוקא במשקל כבד שייצג את גואם באולימפיאדת סיאול 1988 וסיים אז במקום ה-19.

ריקרדו בלאס ג'וניור, ג'ודוקא מגואם. רויטרס
נתראה בריו דה ז'ניירו?/רויטרס

*** ווג'דאן שחרקאני הסעודית זכתה לעמוד בכותרות בימים האחרונים אחרי שהוועד האולימפי דן בבקשת ראשי המשלחת שלה לאפשר לה להשתתף בתחרויות הג'ודו כשהיא לבושה בחיג'אב, והשיב בחיוב. היום (שישי) הגיע הרגע הגדול של הספורטאית בת ה-16, רגע שערך 1:22 דקות. הסעודית ממכה הוגרלה למפגש עם מליסה מוחיקה הפורטו ריקנית וזו שלחה אותה לארוז את החיג'אב עם איפון אחרי 1:22 דקות.

*** שחרקאני סימנה יום לא מוצלח מדי של לובשות החיג'אב והמלבושים המסורתיים. קצת אחריה עלתה למסלול הריצה האצנית טמינה קוהיסטאני מאפגניסטן, שאמנם קבעה שיא אישי של 14.42 שניות בריצה ל-100 מטר, אבל סיימה עם התוצאה הגרועה ביותר מוקדמות.

*** נור אל מאלקי מקטאר אמורה הייתה היום לעשות היסטוריה, כשהאצנית בת ה-17 ניגשה לריצה הראשונה של אצנית בתולדות קטאר במשחקים האולימפיים, גם כן ל-100 מטר. אחרי שנים שבהן נאסר על נשים להשתתף במשחקים האולימפיים, היום היא ניגשה לריצה ההיסטורית, כמובן בזכות שיטת הוויילד קארד של הוועד האולימפי. לצערה, היא מתחה שריר עוד לפני הריצה, ונאלצה לפרוש. לאחר שפונתה מהמסלול, כשהיא ממררת בבכי, סיפרה: "אני שבורה, זה היה החלום שלי כל חיי, אני לא מאמינה שככה זה נגמר".

ווג'דאן שחרקאני, ג'ודוקא סעודית. רויטרס
1:22 דקות והביתה. שחרקאני/רויטרס

*** נושאת הדגל של משלחת סומליה לאולימפיאדה, זמזם מוחמד פראח, השתתפה במוקדמות הריצה ל-400 מטר ועצרה את השעון על זמן מביך למדי של 1:20.48 דקות. לשם השוואה, המנצחת באותו מקצה, פרנצ'סה מקורורי מארה"ב, קבעה 50.78 שניות. גם זורה עלי מדג'יבוטי לא הצטיינה יתר על המידה בריצה לאותו מרחק וסיימה אחרי 1:05.37 דקות.

*** גם השחיינית תקו מאסמפה מלסוטו הצליחה לשבור שיא שלילי בבריכת השחייה. באחת ההופעות המדהימות שקיבלנו בלונדון במקצה ל-50 מטר חופשי נראתה תקו כמי שמתקשה לסיים את המסלול ומדדה במקצה הראשון בתחרות עם זמן של 42.35 שניות. רק לצורך ההשוואה, השחיינית שסיימה ראשונה במוקדמות הייתה ההולנדית רנומי קרומובידיויו, כשהיא עצרה את השעון על 24.51 שניות, כמעט מחצית מהזמן. לסוטו שנמצאת באפריקה שלחה חמישה ספורטאים, ארבעה מהם אתלטים. אגב, השחיינית הפלסטינית סאבין חזבון קבעה את הזמן ה-51 בטיבו מתוך 73 משתתפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully