וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: אריק זאבי הודח כבר בסיבוב הראשון

הקריירה המופלאה של הג'ודוקא בן ה-35 הגיעה לסיומה אחרי קרב אחד בלבד, כשדימיטרי פיטרס הגרמני הכניע אותו בסיבוב הראשון במשקל עד 100 ק"ג והדיח אותו מהאולימפיאדה הרביעית והאחרונה שלו באיפון אחרי 43 שניות בלבד

תאגיד כאן

צפו בהפסד הכואב של זאבי, באדיבות הערוץ הראשון

אריק זאבי חתם הבוקר (חמישי) את הופעת המשלחת הישראלית בג'ודו באולימפיאדה, והמשיך את רצף האכזבות שרשמו ארבעת חבריו למשלחת על המזרון בלונדון. זאבי פתח את דרכו במשקל עד 100 ק"ג מול דימיטרי פיטרס, מדליסט הארד באליפות אירופה ב-2006, והחזיק מעמד 43 שניות בלבד לפני שהגרמני תפס אותו באחיזת בריח וניצח באיפון מהיר אחרי שזאבי נאלץ להיכנע.

זאבי התקשה לקבל את ההפסד הצורב אחרי פרץ בבכי, חלף על פני התקשורת הישראלית שהמתינה לו בסיום מבלי לדבר והמשיך נסער מאוד הישר לחדר ההלבשה.

זאבי בן ה-35 אומנם איננו הג'ודוקא שהיה בשנותיו הגדולות, אולם הוא קיווה שהניסיון העצום יספיק לו להופעה מכובדת יותר מזו. כזכור, זאבי היה קרוב מאוד למדלית ארד אולימפית בסידני 2000, אבל הפסיד ליריב צרפתי בקרב על המדליה. לאתונה 2004 הוא הגיע אחרי שלוש זכיות באליפות אירופה והיה אחד הפייבוריטים לתואר - אחרי הפסד ליריב קוריאני הוא המשיך מבית הניחומים וניצח בקרב על מדלית הארד את אלקו ואן דר חסט ההולנדי.

בבייג'ינג 2008 עוד ציפו ממנו למדליה אבל הוא איכזב כשניצח בקרב אחד והפסיד בשניים לפני שהודח. לאחר מכן נראה היה שהוא בדרך לפרישה, אבל כשנתיים לפני לונדון הוא החליט שהוא הולך על קמפיין אולימפי נוסף.

ב-2011 הוא הצליח להשתיק את כל המבקרים שלו כשזכה במדליית הזהב בתחרות הגרנד סלאם במוסקבה והבטיח לעצמו מקום במשחקי לונדון. ב-2012 הוא הדהים כשזכה בפעם הרביעית בקריירה והראשונה מאז 2004 באליפות אירופה שהתקיימה ברוסיה. זו גם הייתה המדליה התשיעית שלו בקריירה באליפויות אירופה.

אריק זאבי ג'ודוקא ישראלי. קובי אליהו
רגע כואב במיוחד. זאבי מתוסכל/קובי אליהו

צפו בנשיא המדינה שמעון פרס משוחח עם זאבי

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully