וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין משיבה מלחמה: "לא האשמנו את פלפס כשזכה ב-8 מדליות"

בסין לא אהבו את ההאשמות לפיהן שיוון יה בת ה-16 לקחה חומרים ממריצים: "זו דעה משוחדת, עשינו יותר בדיקות מארה"ב"

תאגיד כאן

צפו במשחה הגדול של הסינית, באדיבות הערוץ הראשון

ראש הוועדה למלחמה סמים בסין מגיב להאשמות הקשות נגד השחיינית הסינית יה שיוון, מכחיש לחלוטין את הטענות נגדה וטוען שהן "משוחדות". כזכור, אתמול (שני) ג'ון לאונרד, יו"ר איגוד מאמני השחייה העולמי, אמר ששיא העולם שקבעה השחיינית בת ה-16 ב-400 מטר מעורב אישי הוא "בלתי ייאמן", כינה אותו "חשוד" ו"לא הגיוני", ורמז שהיא השתמשה בחומרים אסורים.

"אני חושב שזה לא הוגן לתקוף את השחיינים הסינים אחרי שהם עושים תוצאות טובות", אמר ז'יאנג ז'יצ'ו, "יש אנשים שהדעה שלהם פשוט מוטה. אנחנו מעולם לא פקפקנו במייקל פלפס כשהוא לקח שמונה מדליות זהב בבייג'ינג".

לטענת ז'יאנג, "הספורטאים הסינים עברו יותר מ-100 בדיקות סמים מאז שהם הגיעו לכאן. רובם נבדקו גם על ידי ההתאחדויות הבינלאומיות ועל ידי האיגוד הבינלאומי למחלחמה בסמים. אף אחד מהם לא נמצא חיובי. עולם הספורט תמיד חושד בתוצאות טובות. אתה לא יכול לחשוד בכל אדם שרץ מהר שהוא על סמים.

"ב-1990, כשהתחלנו במלחמה בסמים, ערכנו 65 בדיקות בשנה. עכשיו אנחנו עושים 15 אלף בדיקות בשנה. לשם השוואה, בארה"ב ובואוסטרליה עושים 7,000 או 8,000 בדיקות בשנה".

כזכור, לאונרד, שמשמש גם כיו"ר איגוד מאמני השחייה האמריקאי, תיאר את השחייה של יה כ"מטרידה". לטענתו, "ההיסטוריה של הספורט מראה שבכל פעם שקורה משהו בלתי ייאמן, מתברר שחומרים אסורים היו מעורבים בזה. יה נראית כמו סופרוומן. בכל פעם שמישהי נראתה כמו סופרוומן בספורט שלנו, היא נמצאה אשמה בשימוש בחומרים אסורים".

שיוון יה עצמה (ששחתה בשבע שניות מהר יותר את המשחה מאשר הזמן שקבעה באליפות העולם בחודש יולי שעבר) הגיבה להאשמות ואמרה ש"התוצאות שלי מגיעות כתוצאה מעבודה קשה ואימונים, ולעולם לא אשתמש בחומרים אסורים. לעם הסיני יש ידיים נקיות".

כידוע, הסינית שחתה את 50 המטרים האחרונים שלה ב-400 מטר מעורב יותר מהר מאשר אלוף הגברים ריאן לוכטה שחה את 50 המטרים האחרונים שלו. השחיין הסיני צ'ו קי אמר שהתוצאה של בת העשרה אינה מפתיעה, והוסיף ש"זו טעות להשוות אותה לתוצאה של ריאן לוכטה. יה הייתה בפיגור אחרי 300 מטר, והייתה צריכה לתת את הכל כדי לנצח את המשחה, בעוד לוכטה הוביל בבטחה ולא היה צריך לתת את המיטב שלו".

ארנה לינקוויסט, ראש הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי, התייחס גם הוא לסוגיה. "אני אומר שלא", ענה כשנשאל אם יש חשד לסמים, "אם כל התעלות ספורטיבית תעלה מיד חשד לרמאות או שימוש בסמים - כל הספורט יהיה בסכנה, כי זה יהרוס את הקסם שלו".

לאונרד אמר ש"אי אפשר לקחת את הדברים שלי ולכנות את ההאשמות שלי נגד הסינים כגזענות. זו ההיסטוריה, אלה הן העובדות. האם זה מעלה חשד? כמובן. צריך לבדוק היטב כל תוצאה מעוררת חשד, וזו ללא ספק הייתה כזו. אצל סון יאנג הסיני, למשל, אפשר לראות את מגמת ההתפתחות והעקומה שלו היא נורמלית לחלוטין. הוא ספורטאי אדיר ואצלו אין פקפוק. אבל שאישה שוחה יותר מהר מהשחיין הטוב בעולם, זה כבר מוזר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully