וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: הוועד האולימפי אישר לסעודית להיאבק עם כיסוי ראש

ווג'דאן שחארקני בת ה-16 קיבלה את האישור הנדרש להתחרות כשהיא עוטה על ראשה חיג'אב מוסלמי, כפי שהתעקש אביה

המשחקים בלונדון העלו בעיות רבות לספורטאים המוסלמים עקב הרמדאן שמצוין בימים אלו, אך היום (שלישי) סוגיה מוסלמית נוספת נפתרה, לפחות עבור ספורטאית אחת. וויג'דאן שאחרקני תוכל להתחרות עם חיג'אב לראשה.

כזכור, הג'ודוקא הסעודית התחייבה לאיגוד האולימפי בסעודיה כי תתחרה במשחקים האולימפיים בלונדון אך ורק בתנאי שתהיה לבושה בצניעות התואמת את קוד הלבוש האיסלאמי, כפי שזה מפורש על ידיה.

הוועד האולימפי הסעודי הגישה בקשה לוועד האולימפי העולמי ולאיגוד הג'ודו העולמי בשמה של שחארקאני, שביקשה להתחרות כשהיא לבושה ברעלה.

כעת הצדדים הודיעו באופן רשמי כי הבקשה אושרה, והג'ודאית תעלה לקרבותיה לראשונה ביום שישי כשלראשה חיג'אב. מי שהתעקש גם כן בעצמו על לבושה של שחארקני בת ה-16 במהלך המשחקים הוא אביה, עלי, שבראיון לתקשורת הסעודית הצהיר כי לא ירשה לבתו להשתתף במשחקים אילולא תעטה על עצמה חיג'אב

בתחילה איגוד הג'ודו העולמי הודיע שיסרב ואמר שידרוש מהסעודית הצעירה לשחק לפי "רוח הספורט וחוקי הג'ודו", אך עתה הם נכנעו לבקשה.

כזכור, שאחרקני היא פורצת דרך: היא ואצנית נוספת מערב הסעודית הפכו את אולימפיאדת לונדון 2012 לראשונה שבה כל משלחת שלחה ספורטאית אישה, זאת לאחר שהאיגוד האולימפי של סעודיה היה האחרון להודיע על השתתפותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully